Sinds onze verhuizing is het mis...

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maya-en-Maiky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 jan 2010 10:23

Sinds onze verhuizing is het mis...

Bericht door Maya-en-Maiky »

Afgelopen 15 september zijn wij verhuisd naar een nieuwe woning. Hiervoor waren mijn katten Maya (7) en Maiky (5) bijna elke minuut van de dag samen, ravotten ze en lagen ze altijd samen op bed. Soms nog voor mijn vriend en ik erin lagen.

Maar sinds de verhuizing, moet Maya plotseling niets meer van Maiky hebben. Zodra hij al naar haar kijkt, of 2 meter bij haar weg staat legt ze haar oortjes plat, begint ze te brommen, blazen en te grommen. En Maiky doet helemaal niets. Het enige wat hij wil is bij haar zijn, zoals vroeger.

Ik had gehoopt dat dit wel minder zou worden, dat ze dezelfde nieuwe huis geur zouden ruiken oid, maar het is nu bijna een maand geleden, en de situatie is vrijwel onveranderd. Maiky is gewoon relax en de hele dag beneden. Maya steekt af en toe haar hoofd om de hoek, snuffelt een beetje en zodra ze Maiky ziet is het weer de bovenstaande situatie.

Nu ik dit schrijf, liggen ze wel bij elkaar op de bank, maar dat komt omdat Maya er al lag en dat ik haar zachtjes aaide toen Maiky erbij kwam liggen. Wonder boven wonder ligt ze nog.


Wat kan ik hieraan doen cq veranderen? Hoe kan ik Maya weer rustig maken dat ze Maiky weer accepteert? De situatie is voor haar niet fijn, voor Maiky niet en voor mij net zo min.
Maya & Maiky, mijn twee (b)engeltjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Sinds onze verhuizing is het mis...

Bericht door Adriana »

feliway verdamper in stopcontact, langs etos/kruidvat oid voor wat valeriaandruppels, paar druppels op watje en door de lucht wapperen als er weer oortjes plat gaan, over en weer borstelen met dezelfde borstel, fleece kleedjes uitwisselen en geduld / geduld / geduld..

ze moeten weer goed naar elkaar gaan ruiken en waarschijnlijk is Maya eerder aan de geur van het nieuwe huis gewend dan Maiky.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Maya-en-Maiky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 jan 2010 10:23

Re: Sinds onze verhuizing is het mis...

Bericht door Maya-en-Maiky »

Ik denk juist dat Maiky er al geheel aan is gewend, want die ontspannen. Maar zal het eens proberen met die verdamper. Waar kop ik die? Bij dierenwinkel of bij dierenarts?

fleece kleedjes hebben ze niet. Maya zag dat altijd als kattenbak, dus die hebben ze allang niet meer.

Het rare is, als Maya naar Maiky loopt, snuffelt ze ook wel aan hem en dan blaast/gromt ze niet.
Maya & Maiky, mijn twee (b)engeltjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Sinds onze verhuizing is het mis...

Bericht door Adriana »

dan heb ik waarschijnlijk de namen omgedraaid!
feliway bij dierenwinkel, dierenarts of zooplus, banner zie boven http://www.zooplus.nl/shop/katten/apotheek/feliway
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Maya-en-Maiky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 jan 2010 10:23

Re: Sinds onze verhuizing is het mis...

Bericht door Maya-en-Maiky »

Oke, bedankt voor de tip. Ik hoop dat het iets kan veranderen.
Maya & Maiky, mijn twee (b)engeltjes
Plaats reactie