nieuwe poes in huis

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
lwhiteman
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 okt 2014 10:18

nieuwe poes in huis

Bericht door lwhiteman »

Heey,

Ik heb onlangs een poes plumo uit het asiel gaan halen ze is 4 jaar.
Ik heb er al 1tje zitten bandiet ook van het asiel en is 8jaar (5 maand bij ons)

Het probleem is zo: bandiet gaat naar plumo blijft er vervolgens 10 min naar kijken geeft dan paar meppen en blijft vervolgens nog een gemakkelijk 10 min kijken en gaat dan weg.
Plumo is direct onderdanig gaat op haar rug liggen of heel laag tegen de grond.
En blaast wel even voor te zeggen laat me gerust.

Ik heb ze de eerste dagen uit elkaar gezet voor te slapen en als er niemand niet thuis was.
Gaat dit nog goed komen tussen die 2 want heb de indruk dat bandiet beetje begint te terroriseren.

Graag jullie mening?
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: nieuwe poes in huis

Bericht door Euforia »

Hallo,

Ik denk dat het voor de experts hier belangrijk is om wat achtergrondinformatie te geven over beide katten. Als je die natuurlijk kent via het asiel ?

Volgens mij is het belangrijk om ze even uit elkaar te houden, als je informatie wil kan je ook in mijn topic lezen, het gaat ook om de introductie van een oudere poes bij 2 jonge.

Veel succes alvast !
lwhiteman
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 okt 2014 10:18

Re: nieuwe poes in huis

Bericht door lwhiteman »

Ons oudste is gewoon van binnen te zitten en mag ook niet buiten (appartementspoes)
ze heeft bij een oudere dame gewoond maar wegens gezondheidsproblemen heeft ze haar moeten afstaan. Daar heeft ze 2.5 jaar bij gewoond.
Ze heeft ook niet met andere katten samen geleefd.

Plumo ons nieuwkomertje wisten ze niet veel vanaf juist dat ze onderdanig is. En ze is gevonden met een nest kittens.

ze mogen en kunnen beiden niet buiten bij ons.

overdag laten ze elkaar voornamelijk gerust juist als plumo uit de kamer komt naar de living houd ons oudste ze int oog heel den tijd en soms ga ze ernaar toe dan.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: nieuwe poes in huis

Bericht door Dinky »

Ik vermoed dat de poes die er al was de nieuwe als een indringer ziet in haar territorium.
Heb zelf geen ervaring met koppelen maar ik kan je zeker aanraden om het topic van Euforia door te lezen, je vind hem hier: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 61&t=29434
Daar staan namelijk al veel tips in gegeven ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
lwhiteman
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 okt 2014 10:18

Re: nieuwe poes in huis

Bericht door lwhiteman »

Alvast bedankt voor de reacties.

Ze is nu voor de 5de dag bij ons.
Moet ik ze nog scheiden als we weggaan of best gewoon laten doen dat ze elkaar zo leren kennen.

plumo trekt zich terug in onze slaapkamer en bandiet ligt altijd op haar zitzak in living.

wij hebben namelijk geen logeerkamer voor ze apart te zetten met een vliegenraam ofzo.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: nieuwe poes in huis

Bericht door Adriana »

uiteindelijk ziet dit er toch niet goed uit, vind ik..
als dit maanden duurt dan is er kans dat plumo stressklachten gaat ontwikkelen en dan zijn jullie en plumo verder van huis..
k zou het niet al te lang aanzien en heb je het asiel al op de hoogte gesteld van deze moeizame match?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: nieuwe poes in huis

Bericht door Cari »

Het hangt er vanaf hoe 'agressief' Bandiet is. In je eerste berichtje zeg je dat het er op lijkt dat Bandiet begint te terroriseren, bedoel je daarmee dat haar gedrag steeds minder vriendelijk begint te worden? Als dat zo is, zou ik ze nog niet alleen samen laten. Als Bandiet meer het type is "als je niet in mijn buurt komt, laat ik je met rust", dan kan je het wel doen, omdat Plumo de ruzie niet zal beginnen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
lwhiteman
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 okt 2014 10:18

Re: nieuwe poes in huis

Bericht door lwhiteman »

Bedankt voor de reacties!

We zijn nu weekje verder ondertussen..
Ze eten rustig samen al (kijk wel toe hoe het gaat) en nadat ze klaar zijn ga ieders op zijn plekje liggen.
Ze kunnen ook al samen in living hangen zonder iets te doen.. bandiet ga nog wel naar plumo maar blaast niet of geeft geen meppen. vb. als plumo op kattenbak ga.. bandiet ga ervoor zitten maar doet niks.
Plumo blaast wel terug.

Ik denk dat ik al wel vooruitgang zie en dat het nog wel goed komt.
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: nieuwe poes in huis

Bericht door Euforia »

Goede vordering !!
Je hebt geduld nodig, dit hebben ze mij ook al vaak gezegd, en het klopt echt :-)

Succes nog!
lwhiteman
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 okt 2014 10:18

Re: nieuwe poes in huis

Bericht door lwhiteman »

ja voila :)
geduld is een mooie zaak zeggen ze ;)
ben nu aan het opbouwen voor van huis weg te gaan als ze samen zitten :)
ik geef nog niet op.. geef elke dag kippewit dat ze samen bij mij zitten en doen ze ook goed.

alvast bedankt ;)
lwhiteman
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 okt 2014 10:18

Re: nieuwe poes in huis

Bericht door lwhiteman »

Na lang proberen ze overeen te laten komen, is er bij onze nieuwkomer fip gevonden.
Er was niets meer aan te doen en heb ze moeten laten inslapen :(

toch bedankt voor de tips ze hebben geholpen
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: nieuwe poes in huis

Bericht door Euforia »

Oh, droevig nieuws :(
Veel sterkte met het verlies!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: nieuwe poes in huis

Bericht door Dinky »

Bah wat naar :-(
FIP is inderdaad (nog) niets aan te doen helaas.....

Veel sterkte met het verlies!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie