6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Kan iemand zeggen wat flehmen met een kat doet? Ik weet dat het iets is met geuren opnemen. Maar heeft dit geruststelling of een ander gevoel ?

Filou doet dit eigenlijk op iedere plaats waar Nanou gelegen heeft
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Cari »

Het heeft niets te maken met geruststelling of een ander gevoel. Het is puur om de geur heel goed op te nemen. Filou is zeer geïnteresseerd in wat hij ruikt (bijna proeft) ;-).
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Zonet nog eens Nanou in de kamer gelaten. Deze keer heeft ze filou duidelijk gezien. Eerst lag ze languit op het tapijt, toen ze hem plots zag keek ze zo'n tien seconden en snelde toen recht en liep naar de kast waar filou op zat. Ze ging ook met haar twee poten tegen de kast aan gaan staan. En maakte geluid dat tussen miauwen en geloei zit...

Ik ging ze laten doen maar m'n vriend vertrouwt Nanou nog niet volledig. Dus heb haar dan terug naar de gang gelokt met een snoepje. Toen ze weg was sprong filou direct van de kast en liep naar de deur van de gang.

Geen idee wat ik er van moet denken. Het is jammer dat Nanou toch nog zo blijft reageren..

Hier een filmpje, maar ik ben gestopt met filmen omdat ik zou kunnen tussenkomen moest het verkeerd lopen.

http://youtu.be/6HHuxG4vMSg
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Cari »

Maar Nanou kan toch niet zo maar op die kast springen? Ik zou het dan toch even laten gaan.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Neen eigenlijk niet.. 'T is ook allemaal nieuw voor ons. Was bang dat het zou gaan escaleren. Morgen opnieuw :)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Cari »

Als Nanou die kast niet op kan, kijk dan maar gewoon wat er gebeurt.
Als je direkt ingrijpt terwijl er niets aan de hand is, geeft dat ook veel spanning en kom je er ook niet achter wat er nou eigenlijk gaat gebeuren.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
EliekeTips
Huiskat
Huiskat
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:55
Locatie: Leeuwarden

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door EliekeTips »

Ik heb het altijd allemaal gewoon laten gebeuren. Katten bij elkaar en laat maar gaan (wel de ruimte geven om aan elkaar te ontsnappen). En het is eigenlijk altijd goed gegaan.

Maar ik weet dat de meningen hier op het forum daar over verdeeld zijn. Maar wat je zojuist omschreef lijkt mij niet voldoende om in te grijpen. Laat maar eens een keer gaan. Katten ontwikkelen namelijk makkelijk gewoontes dus door ze weer uit elkaar te halen leren ze dat dat werkt om niet bij elkaar in de buurt te hoeven zijn.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Kattebeest »

Ik heb het altijd allemaal gewoon laten gebeuren. Katten bij elkaar en laat maar gaan (wel de ruimte geven om aan elkaar te ontsnappen). En het is eigenlijk altijd goed gegaan.

Maar ik weet dat de meningen hier op het forum daar over verdeeld zijn.
Het is niet zozeer dat de meningen hierover verdeeld zijn, het is vooral een verschil in ervaring.
Heb je het hele topic doorgenomen ;-) ?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
EliekeTips
Huiskat
Huiskat
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:55
Locatie: Leeuwarden

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door EliekeTips »

nou niet letterlijk alles. maar heb nog niet veel gepost, maar wel al heel veel gelezen :grin:
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Dinky »

Nou dan zou ik, voordat je de situatie kan beoordelen, toch eerst het hele topic doornemen Elieke ;-)
Meestal gaat gewoon bij elkaar zetten goed (en zeker kittens) maar in dit geval dus niet!

@Euforia: ik duim nog altijd mee dat het goed komt! Volg je topic op de voet en vind dat je goed bezig bent en toch al veel hebt weten te bereiken ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Dinky schreef:Nou dan zou ik, voordat je de situatie kan beoordelen, toch eerst het hele topic doornemen Elieke ;-)
Meestal gaat gewoon bij elkaar zetten goed (en zeker kittens) maar in dit geval dus niet!

@Euforia: ik duim nog altijd mee dat het goed komt! Volg je topic op de voet en vind dat je goed bezig bent en toch al veel hebt weten te bereiken ;-)
Dank je. Is super lief van je!

Straks nog eens samen in de living laten met filou op de kast.

Ik probeer dan terug een filmpje te posten.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door castratenkoor »

Elieke een kitten introduceren is heel wat anders dan een volwassen poes van 6 jaar introduceren bij 2 volwassen katten.

In dit geval was voorzichtigheid absoluut belangrijk en ja ook ik vind dat Euforia daar goed mee bezig is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Iza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 sep 2014 17:58

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Iza »

Ik ben blij dat ik Sjaars ook met beleid heb geintroduceerd hoor :) . Bunker heeft zich volgens mij geen moment écht bedreigd gevoeld. Evenals Sjaars.

Het was vast goed gekomen als ik ze samen in 1 kamer had gezet, maar ik ben er van overtuigd dat Bunker Sjaars zó snel zó volledig geaccepteerd heeft omdat ik er veel zorg in gestopt heb :) .
Gebruikersavatar
Iza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 sep 2014 17:58

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Iza »

Euforia, ik ben heel benieuwd hoe het zo gaat!
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Hoe neem ik het het best aan? Ik dacht filou terug veilig op de kast te plaatsen en hen beide af te leiden met snoepjes wanneer Nanou terug haar best doet :-)
Plaats reactie