6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Kattebeest »

Wil je geen (valse) hoop geven maar ben niet overtuigd.

Aan de hand van foto en beschrijving van Missy op de flyer hebben ze haar goed kunnen beschrijven. Laat alle posters hangen en niet teveel communiceren dat ze waarschijnlijk gevonden is, mensen letten dan niet meer op.

Toen Kasper de 1e keer zoek was kreeg ik telefoon dat hij gezien was. Ergens aan de rand van het dorp, bossige omgeving. Ik in het donker in mijn up erheen, niets natuurlijk. Ineens realiseerde ik me dat het wel eens een grap kon zijn en ik vanuit het donker bespied werd :evil: .
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Rik »

Dat is toch vreselijk dat er mensen zijn die dat grappig zouden vinden :evil:

Het enige dat ik kan verzinnen wat je nog zou kunnen doen is kijken of je vriend er voor open staat om eens bij die mensen langs te gaan met een tablet met foto's van Missy (daar moeten die mensen dan natuurlijk ook mee akkoord gaan). Onder het mom van "het verlies een plaatsje kunnen geven" (en locatie bekijken) zou hij kunnen vragen of zij de foto's samen met hem willen bekijken om te zien of ze dan nog steeds 100% zeker zijn. Het geeft hem ook gelijk de gelegenheid om af te tasten hoe de mensen zijn. Ik stel voor dat hij dat zou doen want ik kan me voorstellen dat jouw hoofd daar momenteel niet naar staat. Natuurlijk zal hij ook vreselijk veel verdriet hebben dus jullie moeten daar wel beide voor open staan. Maar op die manier krijgt hij in ieder geval wel een idee van wat voor mensen het zijn.

(En inderdaad de flyers e.d. voorlopig gewoon laten hangen tot je meer zekerheid hebt.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Kattebeest »

Dat is toch vreselijk dat er mensen zijn die dat grappig zouden vinden :evil:
Ja Rik, die zijn er wel degelijk. Helaas.
Toen ik 25 was advertentie gezet, op zoek naar een kamer. Telefoon, kamer in droomstraat in Eindhoven. Straat vele malen door gefietst, huisnummer bestond niet....
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Cyamytha »

Wat verschrikkelijk om te lezen. En ja, er zijn helaas 'mensen' die dat grappig vinden.

En mensen tussen aanhalingstekens, omdat ik vind dat je dan weinig menselijks in je hebt!
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door BloemTetsu »

Immens naar.

Of ze de waarheid vertellen weet je natuurlijk niet. Langsgaan om even te peilen wat voor mensen het zijn is geen slecht idee.
Heel veel sterkte. Hier zijn geen woorden voor.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Het zijn mensen die m'n ouders kennen. Zijn wel te betrouwen. Die man is ook een grote dierenvriend en wilde me niet in de onzekerheid houden. Had vandaag de flyer gekregen en onmiddellijk de telefoon genomen. Heeft zijn hele leven al katten gehad en ook eentje die plots verdwenen is waar hij nog steeds aan denkt..

Het is vreselijk gewoon. Het doet zo'n pijn. Voor het eerst in twee jaar zie ik mijn "stoere" vriend tranen met tuiten wenen.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Kattebeest »

Dan is het vreselijk verdrietig. Geen woorden voor.

Heel veel sterkte jullie twee en knuffel voor Filou en Nanou.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Cari »

Dus 't is wel waar....ik vind 't heel erg voor jullie. En voor Missy, nog zo jong.... Voor Filou, die zijn zusje kwijt is.....
Wens je heel veel sterkte de komende tijd - ik weet hoe *** 't is.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Rik »

Ja... als de mensen wel betrouwbaar en dierenvriend zijn dan is het dus wel (bijna) 100% zeker. Ik blijf het toch raar vinden dat Missy in een vuilniszak verdwijnt, zeker als de mensen bekend zijn met (gechipte) vermiste dieren, maar misschien is dat toch iets wat normaal is op het platteland.

Ik wens jullie in ieder geval heel veel sterkte toe bij het verwerken van dit verlies.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Iza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 sep 2014 17:58

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Iza »

Euforia, ik zit met tranen de afgelopen pagina's te lezen. Lieve lieve meid, wat verschrikkelijk voor jullie! Wat een vreselijk groot verdriet!

Schrijf hier maar lekker van je af. En nee, dit is geenzins jouw/jullie schuld. Jij hebt een hartstikke goed hart en je bent een enorme dierenvriend. Dikke knuffel meid :( .
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Nikki2309 »

Wat een verschrikkelijk nieuws!! Ik wens jou en je vriend heel veel sterkte!
Using Tapatalk
Renatevanderveer

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Renatevanderveer »

Wat ontzettend verdrietig..
Heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Adriana »

wens je veel sterkte, wat een verdriet en wat een afschuwelijk nieuws..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door nellebel »

wat een vreselijk nieuws. ik snap dat het verhaal moeilijker wordt door de manier waarop ze is afgevoerd, maar bedenk je dat dat maar een lege huls is, missy zit diep in jullie hart. ik zou willen dat ik iets voor je kon doen omdat ik (en velen hier) weten dat je nu in een achtbaan van emoties komt. hou de gedachte aan missy mooi, deel je verhalen en je verdriet en misschien help het om een ritueel afscheid voor haar te houden. sterkte voor jullie beiden. fijn dat je vriend ook zo dol is op dieren, ik zou het ook niet gered hebben zonder mijn man. die mensen die zulke stomme opmerkingen maken zijn gestoord. heb ze helaas zelf ook in de familie. deel het met elkaar en je mag het ook met ons delen. wordt de pijn niet minder van, maar kan wel wat ruimte geven voor je verdriet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Het is echt een zware week geweest. Ik vind het jammer dat ik haar de laatste maand zoveel stress bezorgt heb met de introductie van Nanou.

Ik zei altijd dat ik nooit m'n poezen wou buiten laten, ik had teveel schrik dat er iets erg zou gebeuren. Uiteindelijk zijn we verhuisd naar het platteland, langs een fijne boerenwegen en enkel velden rond ons. Wie had er ooit gedacht dat zelfs deze rustige omgeving gevaarlijk zou zijn voor m'n poezen.

Het doet pijn om filou te zien. Hij gaat op de plaatsen liggen die normaal Missy haar vaste slaapplaatsen zijn. Wanneer ik naar hem kijk zie ik ze als kitten elkaar wassen, vorige week elkaar wassen, zie ik hoe de ene bovenop de kattebak zat terwijl de andere erin zat, samen achter elkaar crossen in de tuin.. Het waren twee handen op 1 buik :(

Ik denk dat Filou echt eenzaam zal zijn zonder haar, ze waren beste maatjes. Ik hoop dat de introductie tussen Nanou en Filou beter zal gaan zodat hij toch een maatje heeft wanneer wij gaan werken zijn. Al ben ik bang dat dit voor Nanou teveel gevraagd zal zijn.

M'n vriend vroeg me om me te focussen op de introductie tussen filou en Nanou, zodat alles wat Missy heeft opgebouwd niet voor niets is geweest.

Het doet pijn, ik mis ze zo hard. Ik dacht bij het ontwaken dat ik haar hoorde spinnen, maar dat kon niet :(

Ze was echt speciaal.. Niemand zal haar ooit kunnen vervangen
Plaats reactie