Broer en zus blazen ineens tegen elkaar

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Xenjatat
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2014 11:56

Broer en zus blazen ineens tegen elkaar

Bericht door Xenjatat »

Ik heb twee katten, Europese korthaar en het zijn broer(niño) en zus(sita). We hebben ze gekocht toen ze kittens waren en we hebben ze nu ongeveer een jaar. Beiden zijn al een half jaar gecastreerd. Tot een week geleden waren ze nog gewoon normaal tegen elkaar. Ze waste elkaar en sliepen soms samen, maar sinds vorige week kunnen ze elkaar niet uitstaan. Ze blazen tegen elkaar en komen niet bij elkaar in de buurt. Zelfs als ze elkaar door het raam zien blaast degene die binnen is naar degene die buiten zit. Vanmorgen was niño binnen en sita buiten. Hij blies naar haar. Ging toen naar buiten en viel haar bijna aan. Wat kan ik hier aan doen?
Chewy
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2014 09:16

Re: Broer en zus blazen ineens tegen elkaar

Bericht door Chewy »

Helaas heb ik geen antwoord, maar ik heb exact hetzelfde probleem met 2 katers die wij vorig jaar als kittens hebben gekregen. Tot voor kort deden ze alles samen en lagen ze bij elkaar in de mand, maar sinds een week of 4 kunnen ze elkaar niet meer uitstaan en vechten ze zelfs met elkaar. Hun houding naar ons toe is niet veranderd, ze komen nog steeds graag op schoot, maar als ik er nu 1 op schoot heb en de ander komt eraan is het meteen grommen naar elkaar. Ik ben heel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft, kan dit iets tijdelijks zijn, is er iets wat wij kunnen doen? Ik zou het heel erg vinden om 1 van beide weg te moeten doen...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9330
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Broer en zus blazen ineens tegen elkaar

Bericht door castratenkoor »

Chewy zijn ze gecastreerd?

Het kan zijn dat er iets is voorgevallen waar ze van zijn geschrokken.
Zoiets kan b.v. ontstaan als je een van beide katten op een pootje staat of staart tussen de deur.
De kat geeft een harde gil.........en daarna kan het oorlog zijn tussen de twee.

Vaak is het tijdelijk. probeer de sfeer langzaam te verbeteren, veel aandacht geven aan beide katten, samen spelen met stok met pluim. Of wat lekkers geven. Veel liefde, aandacht en geduld.
Zoiets heeft tijd nodig.

Je zou ook wat valeriaan kunnen druppelen op kussentjes of pluchen beestjes.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie