Kat trauma na 2 dagen opgesloten in kelder

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Sophie123
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2014 21:53

Kat trauma na 2 dagen opgesloten in kelder

Bericht door Sophie123 »

Mijn vierjarige oude kater heeft 2 dagen in de kelder opgesloten gezeten. Toen hij eruit kwam leek hij redelijk goed. Ging meteen eten en drinken en leek niets aan de hand( dat vertelde de oppasser mij). Maar nu ben ik er zelf weer en doet hij raar. Hjj gromt en blaast (doet ie nooit) en komt soms bjj me zitten op de bank en begint dan te spinnen en dan na paar seconden te blazen en grommen. Wat kan ik doen??en gaat dit over (hij is er al 24 uur uit en ik ben net thuis)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kat trauma na 2 dagen opgesloten in kelder

Bericht door Ms Maaike »

Eet en drinkt hij voldoende? Heeft hij al geplast? Zo niet, morgen direct naar de dierenarts. Het kan dat hij uitgedroogd is of iets anders medisch wat de oorzaak is van het blazen/grommen.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Sophie123
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2014 21:53

Re: Kat trauma na 2 dagen opgesloten in kelder

Bericht door Sophie123 »

Hij eet wel veel, ook nat voer. Drinken zal ik op letten maar doet hij sowieso niet zo veel. Hij gromde niet naar de oppassen... Lijkt duidelijk boos op mij
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kat trauma na 2 dagen opgesloten in kelder

Bericht door Ms Maaike »

Dat is wel vreemd, dat hij enkel naar jou gromt. Ben je ergens geweest waar andere katten of honden zijn geweest?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Sophie123
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2014 21:53

Re: Kat trauma na 2 dagen opgesloten in kelder

Bericht door Sophie123 »

Nee, niet. Het gekke is dat ie t ene moment spinnend op schoot springt en dan opeens begint te grommen
Sophie123
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2014 21:53

Re: Kat trauma na 2 dagen opgesloten in kelder

Bericht door Sophie123 »

(Dankjewel Maaike voor je reacties, ik weet echt niet wat ik moet doen)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat trauma na 2 dagen opgesloten in kelder

Bericht door Kattebeest »

Hele vervelende vraag maar vind dat ik hem toch moet stellen.
Kan je je oppasser op zijn/haar woord vertrouwen?

En ook nog eens een heel vervelende opmerking van mijn kant: misschien op zoek naar een andere oppasser want een kat twee dagen missen zonder actie te ondernemen (het hele huis doorzoeken, alle deuren binnen open laten, etc.) is niet geruststellend. Vind ik....

Edit:mijn kater heeft een aantal jaren geleden vier dagen op de garagezolder van de buurman opgesloten gezeten. Was niet boos toen hij eenmaal thuis was. Wel onrustig en veel en hard miauwen, ook eten en drinken en veel slapen.
Laatst gewijzigd door Kattebeest op 18 aug 2014 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Sophie123
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2014 21:53

Re: Kat trauma na 2 dagen opgesloten in kelder

Bericht door Sophie123 »

Ja is mijn beste vriendin. Ik ben degene geweest die hem heeft opgesloten. Hij zit nooit in de kelder. Het viel op dat hij z'n bakje niet had opgegeten en toen is ze gaan zoeken
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat trauma na 2 dagen opgesloten in kelder

Bericht door Kattebeest »

Ah, duidelijk!
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Sophie123
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2014 21:53

Re: Kat trauma na 2 dagen opgesloten in kelder

Bericht door Sophie123 »

Ok dan hoop ik dat hij er bovenop komt net als jouw kat. Heb komende dagen vrij genomen om bij hem te kunnen zijn
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat trauma na 2 dagen opgesloten in kelder

Bericht door Rik »

Sophie123 schreef:Het gekke is dat ie t ene moment spinnend op schoot springt en dan opeens begint te grommen
Nadat ie op schoot sprong probeerde je hem toen te aaien? Sowieso even kijken of het dan niet iets is waar hij pijn heeft (fysiek). Verder hem zoveel mogelijk het tempo van aandacht laten bepalen. Als ie een paar dagen niet aangeraakt is kan ik me voorstellen dat het allemaal weer even moet wennen (of heeft de oppasser wel met hem gekroeld en laat ie dat wel toe?).

Ik hoop dat ie gauw weer de oude is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Sophie123
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2014 21:53

Re: Kat trauma na 2 dagen opgesloten in kelder

Bericht door Sophie123 »

Ja de oppas mocht t m wel uitgebreid aaien. Ik begon met aaien toen hij met kopjes begon... Eerst begint ie dan te spinnen en dan slaat ie opeens om. Daarom denk ik dus een soort trauma ..Maar ik zal hem het tempo laten bepalen. Hij ligt wel weer op mijn bed. Dadelijk mag ik er niet bij....
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kat trauma na 2 dagen opgesloten in kelder

Bericht door Sifra »

Vervelende ervaring voor je kat. Blijf wel op zijn gezondheid letten (ook op normaal plassen en poepen), want 2 dagen zonder eten of drinken is niet gezond. Blazen en grommen kan angst betekenen i.p.v. boosheid. Toch zou ik me niet te veel zorgen maken. Het trekt vast wel binnen een paar dagen bij.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Sophie123
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2014 21:53

Re: Kat trauma na 2 dagen opgesloten in kelder

Bericht door Sophie123 »

Dankjewel, ga ik zeker doen. Hij is t ene moment helemaal goed maar als ik een onverwachte bewering maak, blaast ie. (En daarna spint hij weer). Hij is nogal in de war geloof ik. Zo erg om te zien dat hij bang voor me is...
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat trauma na 2 dagen opgesloten in kelder

Bericht door nellebel »

hij zal inderdaad ook erg geschrokken zijn. hij zal mogelijk in paniek geprobeerd hebben eruit te komen en daardoor zo van slag zijn. vooral rustig benaderen en goed op zijn lichaamstaal letten wanneer hij genoeg heeft van het kroelen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie