Katten blazen opeens tegen elkaar

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
tonyvroom
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2014 08:47

Katten blazen opeens tegen elkaar

Bericht door tonyvroom »

Hallo,

Sinds 6 weken hebben wij hier een kleine Britse Korthaar die nu bijna 6 maandjes oud is, nu had ik al 2 katten van mij zelf een HTK en een Ragdoll, en alles verliep zoals gewenst, de kleine werd geaccepteerd alleen spelen en slapen samen deden ze niet, nu ook niet trouwens.

maar nu voor een aantal dagen begint de HTK kat te blazen tegen beide als ze in de buurt komen, en nu hoorde ik vanmorgen dat mijn Ragdoll wat tikken uitgedeeld heeft aan de HTK toen ze in de tuin zat op de schutting.

Ik vraag me af wat het kan zijn, want het is zo ineens, en omdat mijn kitten en Ragdoll gewoon graag aandacht willen bij de HTK vind ik het best sneu om hun koppies te zien als er geblaast word naar ze.

Kan het zijn omdat ik de Feliway verdamper weg heb gehaald?

Ik hoor graag wat tips!

alvast bedankt!

Anthony
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katten blazen opeens tegen elkaar

Bericht door castratenkoor »

Bij de Brit gaan de hormonen actief worden rond de 6 maanden. Mijn advies zou om te beginnen zijn, die jongste te laten castreren, dat scheelt vaak al enorm in de goede sfeer.

Ik neem aan dat de andere twee al gecastreerd zijn?

Dat ze nu opeens zo doen kan aan van alles liggen, kattentaal is vaak moeilijk te volgen. Neem b.v. het dwangmatig staren. Daar kan de kat waar naar gestaard wordt erg nerveus van worden.

Heb je wel genoeg kattenbakken staan? De regel is het aantal katten + 1.
Dat zou in jouw geval dus 4 zijn.
Het wil nog wel eens helpen een extra bak te plaatsen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Katten blazen opeens tegen elkaar

Bericht door Dinky »

Het kan inderdaad komen door het weghalen van de feliway maar ook door een van de redenen die castratenkoor noemt ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie