Jaloezie

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
bernax
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2014 09:56

Jaloezie

Bericht door bernax »

Hoi

laat ik u even kennismaken met Sjonnie en anita deze zijn uit een auto gegooid op 5weken en 3dagen erna via een asiel bij ons geraakt deze zijn nogal op hun hoede voor alles. dagelijks komen ze wel even langs ons voor een knuffelmomentje en anderzijds onze Ragdollpoes sinatra die eigenlijk een helde dag aandacht wil van alles en iedereen is het niet van mensen moeten de andere poesjes maar met hem spelen… :-)

Laatste dagen viel het ons op dat als Sjonnie en Anita om een knuffelmomentje komen dat Sinatra niet kan verdragen dat sjonnie en antia ook even lekker verwend worden. hij komt gewoon bovenop hun liggen, bijten, krabben (nooit om pijn te doen maar opvallend genoeg echt wel uit jaloezie dat hij even niet verwend kan worden)

Mijn vriendin en ik proberen Sinatra steeds op de grond te zetten of even van ons af te zonderen maar dit haalt helemaal niets uit, volgende keer gewoon zelfde problemen en reacties

(alle 3 de poesjes zijn even oud)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Jaloezie

Bericht door castratenkoor »

Door Sinatra weg te zetten, wijs je hem af en wordt de drang aandacht te eisen nog groter. Je bevestigt daarmee dat je Sjonnie en Anita liever en belangrijker zou vinden.
In plaats daarvan juist veel andacht geven is mijn optie in zulke gevallen. Gewoon alledrie lekker knuffelen en lief toespreken.
Als Sinatra merkt dat je hem even lief vindt wordt het zelfvertrouwen vanzelf groter.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie