Hoe accepteren ze elkaar beter?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Leor
Lynx
Lynx
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 aug 2011 15:57

Hoe accepteren ze elkaar beter?

Bericht door Leor »

Wat kun je eraan doen dat katten minder vaak ruzie met elkaar hebben?
Dan is het ruzie om macht.
Ik heb ooit eens zo'n spray geprobeerd van iets wat je in het stopcontact deed en wat dan lucht verspreidde, maar dat had geen succes.

Misschien is dit gedrag ook wel normaal? En zal ik het gewoon moeten accepteren?
Het is ook niet dat ik het niet accepteer, maar ik vind het vooral erg zielig omdat het er soms zo enorm hard aan toe gaat. En omdat een erg vals naar de ander is. Achterop de rug springen etc.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Hoe accepteren ze elkaar beter?

Bericht door Ms Maaike »

Aha, hier komt de aap een beetje uit de mouw wat betreft de problemen die je in andere topics beschreef. Het lijken mij serieuze gedragsproblemen. Dat los je helaas niet op met een Feliwaystekker (helaas heb ik dat zelf moeten ondervinden). Je zou er een wat jongere kater bij kunnen halen of een van de twee katten kunnen herplaatsen. Zoals de situatie nu is kan het eigenlijk niet aangezien deze schurende relatie erg veel stress oplevert voor beide katten (en ook voor jou als ik andere topics eens lees).
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie