kitten van 6 weken met kitten van 9 weken. wanneer ingrijpen

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
ichellevdhee
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2014 11:55

kitten van 6 weken met kitten van 9 weken. wanneer ingrijpen

Bericht door ichellevdhee »

Hallo allemaal!

Wij hebben sinds gisteren Pip van 6 weken opgehaald en sinds dinsdag hebben we Zico van 9 weken. Het zijn allebei katertjes maar we hebben dus een probleem. Zico is ontzettend speels maar ook een heel lief kroel katertje maar nu Pip er is gaat ie steeds naar hem toe en springt op hem en gaat dan in het keeltje van Pip bijten! Nu weet ik wel dat dat spelen is maar Pip die maakt heel snel zo'n piep geluidje! En dan denk ik dat hij pijn heeft want hij gaat niet zomaar piepen lijkt mij. Nu heb ik op verschillende sites allemaal dingen gelezen maar ik weet niet of dat ook allemaal geldt voor een kitten van maar 6 weken. Er staat heel vaak dat je ze het gewoon moet laten uitvechten etc. En Pip die slaat ook wel van zich af. Maar Zico is echt wel sterker. Wat moet ik nu doen? Want ze slapen wel gewoon bij elkaar en likken elkaar maar Zico gaat steeds weer naar Pip toe en hij blaast soms ook... Ik wil heel graag dat het goedkomt tussen die twee!
Cerna

Re: kitten van 6 weken met kitten van 9 weken. wanneer ingri

Bericht door Cerna »

Het is inderdaad spelen en ziet er ruwer uit dan het is. Ik heb 7 maanden geleden twee kittens (die toen 13 weken waren) erbij gekregen en soms hielden we ons hart vast. Het leek wel alsof ze elkaars kop eraf wilden trekken. Er werd ook gepiept en wanneer een van beide al te wild was, gegromd en geblazen. Dat hoort er allemaal bij. En wanneer ze nu al samen slapen, komt dat echt helemaal goed (is eigenlijk al goed :smile: )

Wel vind ik een kitten van 6 weken nog veel te jong om al te verhuizen? Was hier een reden voor?

I
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: kitten van 6 weken met kitten van 9 weken. wanneer ingri

Bericht door Nikki2309 »

Volgens mij zijn ze aan het spelen en leren ze beide hoe ver ze kunnen gaan.

Mijn kittens (broer en zus) doen dit ook. Ik vind het soms ook moeilijk om ze te laten vechten terwijl Bella piept, maar zo leert Max wel wanneer hij moet stoppen en Bella leert om terug te vechten.
Using Tapatalk
ichellevdhee
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2014 11:55

Re: kitten van 6 weken met kitten van 9 weken. wanneer ingri

Bericht door ichellevdhee »

Ja daar was inderdaad een reden voor. Ze wilde de moederpoes steriliseren en daarom moesten de kittens weg... wij kwamen er trouwens pas achter toen we pip kwamen ophalen, dat hij maar 6 weken oud was.
ichellevdhee
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2014 11:55

Re: kitten van 6 weken met kitten van 9 weken. wanneer ingri

Bericht door ichellevdhee »

Maar moet ik ze dan gewoon laten doorspelen? Ook als Pip in de houdgreep ligt en zit te piepen? Want dat kan ik echt niet aanzien en dan wordt ik ook boos op Zico... ik laat ze nu wel een beetje doorgaan maar Pip piept bijna meteen. En dan pak ik pip gewoon op en zet ik ergens anders neer maar dan gaat zico er weer meteen opaf.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kitten van 6 weken met kitten van 9 weken. wanneer ingri

Bericht door Dinky »

Denk dat het beter is een speeltje in de buurt te gooien als afleiding dan pip elke keer op te pakken (want dan leert pip zich nooit verdedigen).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
ichellevdhee
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2014 11:55

Re: kitten van 6 weken met kitten van 9 weken. wanneer ingri

Bericht door ichellevdhee »

Okee! Dan ga ik dat even proberen :) bedankt voor de reacties
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: kitten van 6 weken met kitten van 9 weken. wanneer ingri

Bericht door Nikki2309 »

Ik zou pip inderdaad niet oppakken. Dadelijk wordt de ander jaloers en gaat hij nog erger vechten. Probeer ze inderdaad af te leiden als je het niet meer kan aanzien
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: kitten van 6 weken met kitten van 9 weken. wanneer ingri

Bericht door Cari »

ichellevdhee schreef:Ja daar was inderdaad een reden voor. Ze wilde de moederpoes steriliseren en daarom moesten de kittens weg... wij kwamen er trouwens pas achter toen we pip kwamen ophalen, dat hij maar 6 weken oud was.
Oeioeioei, Marktplaats? Het is bij wet verboden kittens jonger dan 7 weken bij de moederpoes weg te halen. Sterilisatie is ook geen reden, want dan kunnen de kittens er gewoon nog bij. Fijne lui :roll: .
Hoe gaat 't nu met de mannekes? Zolang ze samen slapen en elkaar likken, is er niets aan de hand. Je hoeft je pas zorgen te maken als Pip zich echt gaat verschuilen en duidelijk bang is, maar ik denk dat het eigenlijk al geweldige maatjes zijn ;-).
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: kitten van 6 weken met kitten van 9 weken. wanneer ingri

Bericht door eveline1982 »

Kittens kunnen inderdaad vaak bij mams blijven na de castratie alleen niet in alle gevallen. Zowel mijn poes als een opvangpoesmamma keken na de castratie niet meer om na hun grut en wilde er ook niks meer van weten.

Ben je (of heb je jezelf) wel goed ingelezen over zulke jonge kittens? Die hebben een stuk meer zorg nodig dan 1 van bijv 9 weken. Vooral het vaker voeren is erg belangrijk, 5x per dag wat vlees is erg belangrijk, brokken eten ze over het algemeen nog niet zo veel van op deze leeftijd en ze hebben extra vocht nodig, vandaar extra bijvoeren met zachtvoer.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie