Siamees van 2 introduceren bij hond en poes

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Lovemykidsandanimals
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2014 11:06

Siamees van 2 introduceren bij hond en poes

Bericht door Lovemykidsandanimals »

Hoi iedereen!

Morgenavond ga ik in het asiel kennismaken met een (gesteriliseerde) Siamese poes van 2 jaar.
Als het klikt mag ze ineens mee naar haar nieuwe (gouden) mandje.
Volgens de mensen van het asiel is het een poes die onderdanig is daar ze in haar vorige huisje geterroriseerd werd door de kater des huizes en van schrik in het toilet woonde...

Ik heb al een gesteriliseerde poes van 10 maand en een kruising chihuahua/jack russel van 2 jaar die supergoed overeenkomen. Slapen samen in dezelfde mand, spelen samen, eten samen...

Ik heb al een extra (nieuwe) kattenbak gekocht, alsook eet -en drinkbakjes, speelgoed enz...

Hoe pak ik de introductie tussen deze 3 best aan?

Alvast bedankt voor de hulp :-P
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6811
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Siamees van 2 introduceren bij hond en poes

Bericht door Dinky »

Denk dat ik de siamees eerst even zou laten bekomen op een aparte kamer van de reis. Wanneer deze tot rust is gekomen de deur open zetten en het huis laten verkennen met de andere dieren.
Omdat de andere poes 10 maand is en dus nog vrij jong denk ik dat het vrij moeiteloos moet gaan. Anders even introductie intypen bij de zoekfunctie rechtsboven ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Siamees van 2 introduceren bij hond en poes

Bericht door Adriana »

fijn dat ze bij jullie een hopelijk rustig en liefdevol huisje krijgt.
misschien toch ook even inlezen in de karaktereigenschappen van siamezen.
het zijn aziaten en heel gevoelige dieren en ze kunnen behoorlijk eenkennig zijn.
ze kunnen de oren van je hoofd kletsen. nieren zijn een aandachtspunt, dus goed drinken en plassen en matig eiwitrijk (rond 30% brokjes) voer, maar af en toe wel lekkere vleesjes (kip bv)..
succes met de introductie en welkom op het forum
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Lovemykidsandanimals
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2014 11:06

Re: Siamees van 2 introduceren bij hond en poes

Bericht door Lovemykidsandanimals »

Ik heb me al ingelezen mbt het gedrag van Siamezen hoor. Je moet nergens aan beginnen zonder je te informeren is mijn idee en een huisdier is voor het leven dus hier geldt dit dubbel :-)

Aangezien ik voltijds thuisblijvende mama ben zal de nieuwe poes ook blij zijn, ik heb gelezen dat Siamezen niet graag alleen zitten...

Zij zal Sensible droogvoeding krijgen daar zij geen natvoer verdraagt. (dan gaat ze aan de diarree)
Is gekookte kip dan wel een goed alternatief?
Zijn er nog zo dingen?
Plaats reactie