Nieuw kitten bij hond (7jaar)

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Els-Jess
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2013 17:39

Nieuw kitten bij hond (7jaar)

Bericht door Els-Jess »

Hoi, Ik ben nieuw op de forum maar heb een vraag en hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.
Sinds gisteren is ons nieuw poesje, Jess, thuis. Onze hond is (volwassen) katten gewend want we hadden altijd katten in huis. Maar de oudere katten zijn overleden en nu is er dus sinds gisteren een nieuwkomer. De eerste kennismaking was zeker geen succes. Opdat het kitten begon te blazen en krabben, is de hond ook boos geworden en beginnen blaffen en nu kunnen ze niet meer in mekaars buurt komen ... Jess (kitten) zit nu in een bench, lekker hoog op een tafel, met haar slaaphol, kattenbak, eten, water, speelgoed en de hond loopt los in huis.
Het geblaf, gegrom en geblaas is al wat minder, maar Jess kruipt voortdurend weg. Als de hond buiten is, laten we Jess lekker uit de bench en dan is ze echt héél vrolijk! Maar met de hond in huis, vind ik het risico gewoon veel te groot...
Jess heeft ook nog niks gegeten sinds gisteren...
Maak me toch wel zorgen. Dus alle tips en info zijn welkom!!!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuw kitten bij hond (7jaar)

Bericht door nellebel »

het kleintje is zich doodgeschrokken natuurlijk van die grote hond. hier odie sinds kort erbij, die schrok al van een volwassen kat.
vertrouw je je hond niet bij je kitten?
lastig dan hoor want om ze te laten wennen zullen ze toch bij elkaar moeten zijn. is een vriendje voor het kitten erbij geen optie? kittens hebben eigenlijk een speelkameraadje nodig en hierdoor zullen ze samen ook dapperder durven zijn naar die grote hond.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Nieuw kitten bij hond (7jaar)

Bericht door eveline1982 »

Ik heb kittens opgevangen, en die waren meestal ook doods benauwd voor mijn 2 grote honden. Maar verschil is dat die zich niks aantrokken van geblaas en de "aanvallen". Ik zou de bench toch op de grond neerzetten, zodat ze mekaar kunnen zien en ruiken. Anders blijft het eng, iedere keer als de kitten eruit gaat.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
zara
Huiskat
Huiskat
Berichten: 90
Lid geworden op: 09 jul 2013 16:26

Re: Nieuw kitten bij hond (7jaar)

Bericht door zara »

Ik had het niet met kleine kittens, maar met 2 katers van 8 maanden die ineens hier bij onze hond kwamen. Ze hadden nog nooit een hond gezien.
Mijn hond kroop zelfs onder de tafel omdat ze bang was en nog nooit een grote kat had gezien (vang normaal kleinere kittens op).

Ik zou inderdaad ook de bench op de grond gaan zetten, dan zullen ze wel aan elkaar wennen! Je kunt ook trainen dat je hond bijvoorbeeld netjes naast je blijft liggen en niet mag blaffen als Jess rondloopt. Heb ik hier in het begin gedaan, Zara wilde met de kittens spelen (=opjagen) en dat mocht niet. Nu gaat het allemaal goed hier.
Els-Jess
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2013 17:39

Re: Nieuw kitten bij hond (7jaar)

Bericht door Els-Jess »

Dank je wel voor de reacties!
Ondertussen gaat het al veel beter.
Jess en onze hond staan ondertussen neus tegen neus door de bench. Jess blaast soms nog, maar onze hond is rustig en reageert er al niet meer op. Nog effe en dan kunnen ze samen door huis rennen. :grin:
Els-Jess
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2013 17:39

Re: Nieuw kitten bij hond (7jaar)

Bericht door Els-Jess »

@ Nellebel : Het gaat er niet om dat ik de hond niet vertrouw. Wanneer het kitten blaast en uitvalt naar mijn hond, kan zij hier op reageren door de kat aan te vallen. Daar heb ik geen zin in. :smile:
Els-Jess
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2013 17:39

Re: Nieuw kitten bij hond (7jaar)

Bericht door Els-Jess »

Hallo, ik wilde gewoon laten weten dat je met 3 weken geduld héél veel kan bereiken. Hond en kitten lopen nu samen door huis. Is helemaal goed gekomen!
Fijne feestdagen aan iedereen!!!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Nieuw kitten bij hond (7jaar)

Bericht door Catfish »

Wat een fijn nieuws! Had bijna niet anders verwacht, maar toch fijn om te horen. ;-)
Jij ook alvast gelukkig nieuwjaar!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6818
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuw kitten bij hond (7jaar)

Bericht door Dinky »

Erg fijn om te lezen dat het in die drie weken goed is gekomen :)
Fijne jaarwisseling!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie