Poes weg of niet?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Poes weg of niet?

Bericht door Catlady13 »

Ja ik hoop nog niet op teveel, maar laat het zo maar doorgaan.

Haar fixatie op eten lijkt ook wat af te nemen. Ze houdt wel van allerlei eten, zoals jus, vla ed, maar ze is niet meer aan het schransen.

Dit is Thirteen trouwens. Ze lijkt zwart, maar als ze zit is de vacht die uitsteekt grijs van tint. Ik denk daarom dat ze smoky black is.
Op de kast boven

Verwarming keuken

Dit was gister
Gestrekt
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Poes weg of niet?

Bericht door Catlady13 »

Nou het gaat nog wel goed. Thirteen deed laatst een poging tot spelen en ze racet soms ook de kamer door.

Maaarrrr, er doen zich 2 problemen voor..

1. ze schrokt niet meer zo hard, maar ze begint haar slanke lijn te verliezen, doordat ze doorgaat met eten van het natvoer bij de bakjes van de andere poezen(die niet zo dol zijn op natvoer en maar beetjes eten).

2. ze gaat alleen op de bak in de bench waar ze nog steeds in slaapt 's nachts, met als gevolg dat we soms een ongelukje vinden, zoals net een warme zachte bij de grote kattenbak in de buurt, ieuw.

Wie heeft er tips voor ons?
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Poes weg of niet?

Bericht door nellebel »

misschien moet je de bench gewoon weg doen. ik hbe odie de eerste dagen ook apart gehouden van de anderen als ik er niet bij was, maar uiteindelijk bleek dat ook averechts te werken. op advies van forummers hier heb ik alles weggehaald van hem (zijn dekentje waar hij onder kroop, zijn eigen kattebak en voerbak) en alles bij de anderen bijgezet. vanaf dat moment ging het alleen maar beter tussen de 3. nu zijn ze onafscheidelijk. ik vond het doodeng en spannend, maar merkte ook dat odie zijn eigen plekje ging toe eigenen en ik hem daarin ook nog bevestigde. toen dat eenmaal weg was, lag meneer de eerste nacht er meteen bij op bed en werd er amper meer gegromd.
typisch is ook dat ondanks gegrom en geblaas, guusje en gijs hem nog nooit hebben aangeraakt (als tik of mep). er wordt nu alleen gespeeld en uitgedaagd.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
paasnini

Re: Poes weg of niet?

Bericht door paasnini »

Het is een verschil of je een kitten of volwassen poes introduceert, een kitten word makkelijker geïntroduceerd. Ik heb hier een poes van een jaar of 2 in huis gehaald bij mijn oudere kater van toen 12 jaar. Te snel geïntroduceerd. Het was water en vuur die 2. Er zijn toen 2 kittens bij gekomen wat de aandacht wel afleidde maar er werd echt gevochten met plukken haar en krassen. Een vriendin gaf het advies het te laten gaan, te zorgen voor hoge plekjes en het ze uit te laten zoeken. Dat was zo moeilijk. De onrust duurde 9 maanden. Inmiddels zijn we 3 jaar verder, ze moeten elkaar nog steeds niet maar hebben beiden hun eigen territorium en ontlopen elkaar, er zijn geen ruzies meer.
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Poes weg of niet?

Bericht door Catlady13 »

Nou de bench is eigenlijk niet eens van haar. Die is van Mankepoot, een blaasgruiskater die daar alleen in gaat tijdens eten ivm speciaal voer.

Het is inderdaad ook makkelijker om een kitten te introduceren. Als ze ouder zijn hebben ze toch andere praatjes.

Vacht vliegt er hier gelukkig niet meer rond, alleen af en toe een brommel en uitdagen he?
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Plaats reactie