Spelen of vechten?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
veetee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 mei 2013 20:47

Spelen of vechten?

Bericht door veetee »

Hallo Allemaal,

Ik zal hieronder even een korte geschiedenis vertellen over mijn twee katten.

Hummy
Hummy is 1,5 jaar oude poes en is sinds december '12 bij ons thuis. Ze was toen 5 maanden oud. Ze is erg schuw. Ze heeft waarschijnlijk een trauma opgelopen toen ze kitten was.. ze is door de dierenambulance met 6 weken als oud vuil gevonden bij een meer in de buurt. Waarschijnlijk wilde de eigenaar van de kittens af. Toen ik haar zag bij het gastgezin, wist ik zeker dat ik Hummy een thuis wilde geven. Ze is hier dan ook warm onthaald. Maar ze is en blijft erg schuw. Je mag haar maximaal 1 minuut oppakken, maar ook dit liever niet.

Mario
Mario is in augustus bij ons komen wonen. Zij is nu 6 maanden oud. Gister ging ik haar naar het asiel brengen voor de castratie. Je raad het nooit... Mario bleek een poes te zijn in plaats van een kater! Diverse dierenartsen hadden er flink naast gezeten, haha!

In het begin was het erg wennen tussen die twee. Hummy moest niks van Mario hebben, maar Mario vond Hummy wél interessant. Na 'n maand ongeveer gingen ze 's middags gezellig naast elkaar slapen en dit doen ze nog steeds (wel op een iets grotere afstand). Maar ze maken ook vaak ruzie! Hummy begint dan te grommen naar Mario, en de kleine Mario gromt dan gewoon terug! Af en toe gaan ze ook samen rollenbollen over de grond.

Ik zou graag willen weten wat jullie denken wat ze hier mee willen laten zien. Rangorde bepalen? Spelen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Spelen of vechten?

Bericht door eveline1982 »

Mario is een poes met hormonen geworden en dat kan tussen poezen nog wel is botsen. Je hebt kans dat over een paar weken ze wat rustiger met elkaar zullen omgaan. De hormonen van Mario (moet dat nu niet Maria worden??? hihi) zullen weer rustig worden en ze zal minder "bedreigend" overkomen op Hummie.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
veetee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 mei 2013 20:47

Re: Spelen of vechten?

Bericht door veetee »

Ja we zaten hier ook al te denken aan Marion of Maria haha.
Ik hoop inderdaad dat de hormonen van Mario over een paar weken verdwenen zijn en dat het dan weer wat rustiger is. Ze rook vrijdag natuurlijk ook weer even anders (een middagje dierenarts).

Bedankt!
Plaats reactie