Kater van 2 jaar vertoont territoriale agressie naar kitten.

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
MW88
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2013 17:58
Locatie: Mierlo

Kater van 2 jaar vertoont territoriale agressie naar kitten.

Bericht door MW88 »

Hallo iedereen,

Ik zit echt met mijn handen in het haar.
Ik heb 3 katten. Hudson (kater 2 jaar), Nelson (kater 1 jaar) en Minon (poes 6 maanden).
Hudson en Nelson zijn allebei gecastreerd en Minon wordt aankomende dinsdag 3 december gesteriliseerd.
Hudson en Nelson kunnen het goed met elkaar vinden. Ze spelen af en toe samen, gaan samen naar buiten en liggen af en toe bij elkaar te slapen (al hebben ze wel echt allebei hun eigen slaapplek)
Nelson en Minon gaat ook prima samen.
De kennismaking tussen Hudson en Minon verliep iets stroever maar na 3 weken mocht ook Minon bij Hudson liggen slapen. Maar sinds een paar weken is Hudson enorm agressief naar Minon. Hij zit haar continu achterna en slaat dan echt met zijn klauwen naar haar. Minon is enorm bang voor Hudson en begint al te blazen zodra hij de kamer binnenkomt. Ze ontloopt hem ook echt. Als Hudson bijvoorbeeld bij de deur naar de slaapkamer zit durft ze niet naar binnen.
Ook heb ik Hudson nu tot 2x betrapt op sproeien. Hij doet dit erg dicht op de plek waar de eetbakjes van Minon staan (ze eten alle 3 op een andere plek).
Kan dit iets te maken hebben met dat Minon misschien vruchtbaar begint te worden en er bepaalde hormonen in de lucht hangen?
Ik vind het zo raar omdat Hudson Nelson wel geaccepteerd heeft, en dit gedrag heeft hij nooit laten zien naar Nelson toe.
Ik begrijp er niks van en heb ook geen idee waar dit gedrag vandaan komt en hoe ik dit op kan lossen.
Zijn er misschien mensen die deze situatie herkennen of me kunnen helpen?
Alvast bedankt!

Oh en Minon mag nog niet naar buiten, maar Hudson en Nelson kunnen dit dus wel 24/7.
Hudson (2011)
Nelson (2012)

Minon (2013)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kater van 2 jaar vertoont territoriale agressie naar kit

Bericht door mittenslief »

yep...dat komt door de hormonen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
MW88
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2013 17:58
Locatie: Mierlo

Re: Kater van 2 jaar vertoont territoriale agressie naar kit

Bericht door MW88 »

Echt waar ja Mittenslief? Dus het zou zomaar kunnen dat na de sterilisatie van Minon dit gedrag van Hudson afneemt?
Hudson (2011)
Nelson (2012)

Minon (2013)
Plaats reactie