Kale plekken

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Kale plekken

Bericht door Tember »

Dag allen,

Tijdje terug heb ik voor het laatst gepost over Erwin z'n gedrag naar Dennis. In de tussentijd is Erwin geholpen aan z'n tandjes, zijn alle medische oorzaken uitgesloten en heb ik zelfs een gedragsdeskundige over de vloer gehad. Niks heeft het gewenste effect gehad, zijn gedrag blijft onveranderd. Hij blaast, mekkert en slaat naar Dennis. Vooral 's avonds.

Net zag ik dat hij allemaal kale plekjes heeft bij z'n kont en staart. Het valt me ook op dat hij zich de laatste tijd erg veel en vooral agressiever wast..

Help? Mijn vrolijke Erwin wordt een beetje een stresskatje..
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kale plekken

Bericht door eveline1982 »

Klinkt inderdaad als een stress katje, wat vervelend! Ik kan je geen tips aanbieden aangezien je al een heleboel hebt geprobeerd maar toch een vraagje. Probeerd Dennis met hem te spelen, of daagt hij hem uit? Tis maar een wilde gedachte, maar misschien helpt het een kater erbij te plaatsen. Dan hoeven ze zich niet steeds met mekaar bezig te houden.....

Mijn kater hing heel erg aan mijn poes, die daar niet altijd van gedient was. Toen we een poesje vonden op straat en die, na een speurtocht naar de eigenaren, bleef merkte we dat hij steeds meer zijn aandacht over beide meiden ging verdelen. Nu is er vrede in huis en merk ik dat alle katten lekker in hun velletje zitten.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kale plekken

Bericht door Ms Maaike »

Die kale plekjes en agressief wassen kunnen wijzen op een allergie, en gezien de plek zou het een vlooienallergie kunnen zijn. Daar kan het meppen naar Dennis best vandaan komen. Heb je de nieuwe symptomen nog met de da besproken?

Hier heeft een derde kat ook veel geholpen. Aandacht wordt inderdaad verdeeld zoals Eveline beschrijft.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie