kitten erbij of niet?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door castratenkoor »

Ja noem hem maar Kees. Ik heb ook een Kees gehad en die was geweldig. Spannend allemaal hoor!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door Cerna »

nellebel schreef:annet, die link had je niet moeten doen hahaha hoe moet ik me nu nog inhouden. hij lijkt op dekkater nummer 2 . veel wit en mooie ogen
Sorry :-P
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door BillyJean »

Wat een schatje om te zien
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door nellebel »

oeps meiden (en jongens) moet me gaan inhouden. door het nieuws dat huisje niet doorgaat is manlief in een onweersbui. kreeg gisteren het verwijt dat ik het deprie nieuws wilde verbloemen met een nieuw katje. hij had ineens allerlei rotsmoesjes waarom het niet kan. "ik kan geen 3 schaaltjes natvoer dragen" "moeten we een kattebak bijkopen" "wat kost dat wel niet extra grit en extra voer"
heb even boos gereageerd dat hij oneerlijk doet. hij wordt smoorverliefd. laat mij het woord doen met die fokster en kitten aaien en kroelen zodat ik ook smoorverliefd wordt en dan trekt hij terug. dat is pas oneerlijk. hem ook gezegd dat als hij redenen wil bedenken hij met betere redenen moet komen als dit , wat een onzin ik kan geen 3 schaaltjes vasthouden. en dat geld....als je een kitten van €600,- kunt kopen kan die kattebak van €20,- er ook nog wel bij en die zak grit van €5,-. "ja maar en de krabpaal dan die moet er ook bij" flauwekul, we hebben 4 krabpalen. vind het zo oneerlijk dat hij mij helemaal lekker maakt met een kitten en dan terug trekt. hou me maar even een paar dagen rustig. als ik hem maar meekrijg naar de fokker dan doet het kitten de rest. duim voor me jongens. heb het al met guusje en gijs besproken. gijs wil wel een vriendje en guusje een babytje om voor te zorgen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door Adriana »

och gossie, allemaal emoties en hoop dat het bijtrekt.. tuurlijk gaan we duimen..
gelukkig zijn guusje en gijs enthousiast en hoop dat de rest volgt en dat het snel overwaait...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ohhhhhh kerels.... Heel herkenbaar dat gedrag maar hier is zo laat maar f gaan 2 dagen is t goed
Ook f niet over kitten beginnen
Hij komt vanzelf wel
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door nellebel »

hij belde net even op mijn werk. had allerlei verstandige redenen om het niet te doen. ik was toch degene die had afgesproken dat we geen impulsaankopen zouden doen. klopt, maar daar heb ik nu even spijt van. moest me aardig inhouden verder. financieel was voor hem toch wel een grote reden want kitten is toch duur. gevraagd of het zou helpen als er wel geld was. hij riep meteen geen lening. nee, als er wel geld was zou dat helpen? ja dus. haha had ik even een troef achter de hand. stiekum al €500,- gespaard (manlief spraat niet maar stopt al ons verdiende geld meteen in het huis en daardoor hebben we nooit reserve, dus ik heb stiekum een spaarpotje gemaakt).
oeps toen viel hij stil. gezegd dat ik mijn woordje heb gedaan en wat hij met mijn gevoel deed hiermee. (lekker maken en dan afkappen). gezegd het daar nu bij te laten en hij erover na moet denken. ik wil ook niet dat hij het voor mij doet, ik wil juist dat het "zijn" katje wordt. toen zei hijdat we altijd konden gaan kijken. ik dacht niet meteen toehappen. gezegd dat ik alleen wil gaan kijken als hij het serieus overweegt. ik ga me niet weer helemaal verheugen en dan alsnog afblazen. daar stond hij wel van te kijken dat ik dan niet wilde gaan.
ik heb stille hoop....
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Succes!!
Haha kerels blijven rare wezens
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door Chiquita98 »

Balen van je huisje Wendy. Jammer dat je man zich terug lijkt te trekken met de aanschaf van dit katje. Hopelijk gaan jullie kijken. Dan issie weer verkocht.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Cerna

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door Cerna »

Dat is het 'gevaar' van shows en asiels: je ziet vanalles leuks, wordt in een oogwenk verliefd en dan na een paar dagen land je weer met beide benen op de grond en komt de twijfel. Daarom is het ook goed dat mensen bij een asiel een bedenktijd moeten nemen en bij een fokker meestal nog een groot aantal weken moeten wachten. Hoe vaak hoor ik niet van fokkers dat het aanvankelijk uitgekozen katje uiteindelijk toch weer afgezegd wordt.

Toen wij naar de kittens gingen kijken en uiteindelijk - omdat mijn man dat wilde - op twee een optie namen, kreeg ik de kriebels. Vijf katten was altijd ons maximum geweest en ik wilde geen zes katten. Maar ik wilde mijn man ook niet teleurstellen want hoe vaak was hij het niet geweest die mij mijn zin had gegeven? Maar ik wist ook dat de uiteindelijke zorg op mij neer zou komen en dat benauwde verschrikkelijk. Maar ik zou wel na een paar weken gewend zijn aan het idee (dacht ik).
Dat gebeurde echter niet en wanneer het geen bevriende fokker was geweest had ik een van de kittens geannuleerd, maar nu vond ik dat ik het niet kon maken.

Ze zijn nu bijna 5 weken hier en ik begin er nu aan te wennen, maar toch is het anders dan bij de andere katten. Laila en Luna hebben elkaar en hebben ons alleen nodig voor hun natje en droogje. Een band heb ik nog niet met hen opgebouwd.
Ze zijn lief, schattig, ondeugend en toch heb ik spijt. De rust in huis is weg, het gedoe met Amber (al wordt dat gelukkig weer wat minder), maar ik geniet ook van hun capriolen, hoe ze op dit moment weer met Noa aan het spelen zijn. En een half uurtje geleden met Milka. Dat gaat zo leuk met z'n viertjes.

Wat ik met mijn ontboezemingen wil zeggen: wanneer je man er niet volledig achter staat, doe het niet. Of geef hem nog langer bedenktijd dan die paar dagen tot vrijdag. Anders krijg je spijt.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door nellebel »

je hebt geljik annet, ik ga hem niet dwingen. het was ook geen plan om een katje aan te schaffen. maar ik weet ook dat ondanks dat hij dol is op katten, de echte klik heeft hij nog maar 2x gehad. met nellie en met flippie. als hij er niet achter staat doen we het niet. maar ook wel gezegd dat hij dan voortaan wel beter op moet letten om mij lekker te maken met iets. dat was een paar weken geleden ook met een hond, daarvoor was het een konijntje en met dingen gebeurt dit regelmatig. hij wil dan perse maar begint steeds meer terug te trekken en ik word steeds enthousiaster. nu dus geen hond, en geen konijn. het voelde voor mij zo goed dat hij een klik had met dit kitten en ik zag zijn ogen weer stralen.
ik wacht maar weer af. laat het nu bij hem.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door Dinky »

Pfff je wordt zo wel flink heen en weer geslingerd Wendy.......
Hoop dat je man snel een keuze weet te maken tussen afblazen of er compleet voor gaan ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
paasnini

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door paasnini »

Meid gewoon een bakkie gaan doen bij de fokker en ophouden met praten erover. Ik herken het allemaal en tenslotte hebben wij er inmiddels 6. Wij zouden het bij 5 laten, tenzij onze oudste zou wegvallen die inmiddels 15 was. Een kleine uitzondering voor een solid blue Maine coonkater. Toen Sam (de oudste) net zijn jaarlijkse senioronderzoek had gehad en volledig gezond werd verklaard kwam er op facebook een foto langs van de halfbroer van onze Max, Tommy een blauwtabby katertje, niet solid blue maar o wat waren wij allebei op slag verliefd. En we hadden net rust in huis maar die verliefdheid was zo sterk. De ene dag waren er allerlei argumenten tegen en de andere dag kwam de verliefdheid weer boven. Toen wij bij de fokster binnenkwamen viel alles op zijn plek en was de twijfel weg. Je kunt niet alles weten van te voren. Belangrijkste voor de katten die er al zijn als er een nieuweling bijkomt is om rituelen strak aan te houden en te zorgen dat die net zoveel aandacht krijgen als ervoor dan valt het kwartje wel. En als er een klik niet is tussen katten kost dat tijd maar kunnen ze dat zelf goedoplossen.
Veel succes en ik zeg doen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door castratenkoor »

Haha geen 3 voerbakjes vast kunnen houden - nee ik kan er ook geen 9 vasthouden.
Ik had dezelfde tactiek overigens met geld, ik had alles contant liggen om de kosten voor Luuk te dekken. Zo doet het voor hem niet zichtbaar pijn in de portemonnaie zeg maar.
En elke maand € 20 in een laars douwen merken we niks van.
In jaren meer dan € 500 opzij gelegd op die manier.
Ook de nieuwe spullen voor de nieuwe kattenkamer, verjaardagsgeld aangevuld met laarsgeld.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door Adriana »

Cerna schreef:Toen wij naar de kittens gingen kijken en uiteindelijk - omdat mijn man dat wilde - op twee een optie namen, kreeg ik de kriebels.
Vijf katten was altijd ons maximum geweest en ik wilde geen zes katten.
..had ik één van de kittens geannuleerd, maar nu vond ik dat ik het niet kon maken.
hier snap ik helemaal niks van....
jij Annet gaat samen met je man naar een bevriende brittenfokker, toch niet alleen maar op de thee neem ik aan.
jij wilde er éen kitten bij, maar als je een beetje op het forum meeleest dan weet je dat het leeftijdsverschil met de rest veel te groot zou zijn geweest,
dat zou pas echt rampen en onverdraagzaamheid hebben veroorzaakt met zo'n adhd-hummel...

nu zijn jullie er voor twee gegaan wat gezien vanuit de kittens een heel verstandige keuze is.
en dan deze ontboezeming, .... is dat wel eerlijk en zou je niet eens bij jezelf te rade moeten gaan?
want waarom dus één kitten en geen volgroeide brit erbij als je er toch 5 in huis wilt..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie