kitten erbij of niet?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Cerna

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door Cerna »

Korte reactie want deze vragen zijn off-topic (heb ik alleen gebruikt ter illustratie): tussen Cochi en Cerná zat 4 jaar, tussen Cerná en Amber 6 jaar; nooit enig probleem geweest. Dus jouw conclusie dat het grote leeftijdsverschil geleid zou hebben tot echte rampen en onverdraagzaamheid, is niet mijn ervaring.

Een volwassen Brit zou een herplaatser zijn en ik ben anti-herplaatsing plus dat ik het introduceren van een volwassen kat niet (meer) zie zitten. De acceptatie van een kitten is in de meeste gevallen gewoon een stuk eenvoudiger.

Ik ben akkoord gegaan met mijn man's voorstel omdat ik bij de fokker zag hoe leuk ze met elkaar speelden en dat zie ik hier nog steeds en kan daar echt wel van genieten. Maar ik vind het ook druk en merk dat alle zorgen rond Noa - ondanks dat ik dacht dat ik die niet meer had - mij minder flexibel hebben gemaakt. Het was dus voor mijzelf beter geweest dat we toch waren gaan afbouwen.

Maar goed, de kittens zijn er en ze krijgen alle aandacht en liefde die ze nodig hebben. Wees daar niet bang voor. Ik ben inmiddels aan ze gehecht en wil ze echt niet meer kwijt, maar ik weet wel dat we vanaf nu echt gaan afbouwen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door nellebel »

annet ik snap je wel. ik roep namelijk ook al sinds we guusje en gijs hebben dat ik nooit meer kittens wil (net andersom dus hahaha).
dat is ook een gevoel en ervaring die je hebt meegemaakt. ik zou bij guusje en gijs nooit een volwassen kat zetten. daarvoor is er teveel spanning en dat durf ik niet aan. dit ukkie zou ik wel aandurven ondanks dat ik altijd zei geen kitten meer. omdat ik verliefd wordt op alles met een vachtje en dit vooral voor manlief zou doen.
kittens zijn vrij druk en kan zeker de rust in een groep verstoren.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door castratenkoor »

Mijn overweging om nu een 9-de te nemen was o.a. dat er anders teveel leeftijdsverschil zou komen tussen de jongste Rik van 3,5 en de volgende. Mijn streven is niet mijn huis volbouwen met heel veel katten. een volwassen kat zou nooit kunnen. Een kitten wordt altijd snel en probleemloos geaccepteerd. Maar een kitten heeft ook wel nadelen ja, je kunt nergens meer normaal lopen en hij schiet werkelijk overal in, koelkast, vriezer, oven enz. Het is enorm wennen hoor. Voor je een hap van wat dan ook naar je mond hebt zit zijn kop er al tussen. Maar ook weer enorm leuk zo'n ongeleid projectiel.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door nellebel »

ik heb het er thuis niet meer over gehad. vanmorgen begon manlief er zelf over. mijn excuses aangeboden voor mijn drammerige gedrag. afgesproken dat ik het bij hem laat omdat ik wel vind dat we er allebei achter moeten staan. mijn man is erg gevoelig, vooral als het over dieren gaat.
ondanks dat ik soms denk dat hij echt verkered denkt (als mens ipv als dier) kan ik het hem niet kwalijk nemen. bijv het konijn ging niet door omdat hij toch vond dat er te weinig tijd voor was en er te weinig plaats voor was. dat kan ik eigenlijk ook alleen maar waarderen dat hij zo aan het diertje denkt.
hij begon erover dat hij wel zal blijven twijfelen. hem voorgehouden dat ik vind dat hij best een keer aan zichzelf mag denken. als het voor hem goed voelt mag hij best een keer het verstandelijke laten varen. ja maar, stel dat het kitten straks ook niet op schoot komt. nou dan heb jij pech maar daar lijdt het kitten toch niet van? klopte ook wel weer. hij kwam met het volgende idee. we leggen vanavond een fleecedeken voor guusje en gijs neer. zaterdag gaan we kitten kijken en nemen het mandje en de fleecedeken mee. dan gaan we daarna even iets eten of drinken voordat we beslissen. hij wil niet daar beslissen. doen we het gaan we terug hem ophalen doen we het niet bellen we af. ik heb dus goede hoop maar moet nog niet juichen. maijn man is dus echt geen emotiebeslisser. als hij nog steeds het gevoel heeft dat het zielig isvoor een van de katten doet hij het echt niet. maar mijn duimpjes draaien.
ook omdat hij zelf al aan het fleecedeken dacht met de geurtjes van gusje en gijs.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door Cerna »

Hou er rekening mee dat het kitten geen schootzitter zal zijn. Brittenbolletje zei ooit dat de hare wel op schoot komen, maar bij mij dus niet (en bij Cindy, en ik dacht bij Thea, ook niet). Amber komt een hele enkele keer, Milka alleen wanneer ik op de bank ga liggen, maar ik hoef maar een been te bewegen of ze is ook alweer weg en Noa, Laila en Luna absoluut niet. Britten zijn geen vrijkousen.

Wanneer je man dus graag een kroelkat zou willen, zou ik op zoek gaan naar een flessenkitten.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door BloemTetsu »

Bloem komt ook niet op schoot. Maar het is de grootste kroelkat die ik ken met een mega band.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door nellebel »

dit kitten (kyran) is een grote kroeldoos volgens de fokker. hij wil de hele dag op schoot liggen of bij je zijn. hij is al 17 weken oud. gaat denk ik ook meer om de klik en het is altijd afwachten of het schootliggers owrden. gijs was het eerst niet en nu wel, guusje was het eerst wel en nu niet meer.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door BillyJean »

Taffy wil ook juist op schoot liggen, de fokker van T. doet dit ook heel bewust van kitten af aan, lekker op schoot nemen en kroelen. Maar Fayline ligt het liefst naast mij, niet op schoot dus
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Oh nee giz hoef ik niet op schoot te zetten begint te schreeuwen en is weg komt heeeeeeeeel zelden bij vriend met voetjes over zijn been heen verder niet
Snschts wil die wel tegen ons aan liggen
Aaien spontaan overdag nee dat mag ook niet
Hij word niet boos maar loopt wel weg of zakt na beneden
Als hij in zin mandje ligt mag het wel
Maar nee onze Brit houd er net van
Bij taffy en bb mis wel
Maar over het algemeen staat ras bekend om niet graag opgetild te worden of als schoot kat, wel graag bij je in de buurt..
En nee ik lieg niet
Google maar is op Brit en zijn karakter
Maar desondanks het is een geweldig ras
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Maar moet je dat willen een kat van +/- 7 kilo op schoot?
Hahaha in de nacht loot ie over Ons heen en altijd over me tiet er zit al niet veel bij mij en dat doet zo ontiegelijk zeer hahaha
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door G+S »

Garfield komt als hij moe is vaak wel bij ons liggen.
Ik moet hem niet zo van de grond tillen en vasthouden, daar houd hij niet van maar hij vind het heerlijk om 's avonds op de bank uitgebreid achter z'n oren gekriebeld te worden! :) gaat hij dan ook echt voor liggen (meestal op schoot) en z'n ogen vallen binnen een mum van tijd dicht. De ene keer ligt hij er heel de avond, de andere keer is hij t na een half uur al zat!
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Cerna

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door Cerna »

Milka was als kitten ook een schootligger (ook haar fokker was hier bewust mee bezig), maar sinds ze volwassen is vindt ze dat kinderachtig :cry:

En 7 kilo op schoot? Waarom niet?
Toen Cochi nog 10 kilo woog ging hij het liefst als een baby op zijn rug in de holte van je arm liggen. Na een half uur had je geen gevoel meer in de arm/hand (of de hand ging tintelen) en dan toch protesteerde hij wanneer je hem op de grond zette omdat het zo wel weer genoeg was. Cochi was echt van mening dat de hele wereld om hem draaide :lol:
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door nellebel »

nou jongens, het wordt er bij mij niet minder van hoor met jullie verhalen. ik wil alleen maar meer zo'n beertje hahaha. we zullen zien. denk dat het bij manlief ook niet perse over schootliggen gaat, maar gijs trekt gewoon nu heel erg naar mij (in het begin naar hem) omdat ik hee lveel zing met gijs en veel doe. guusje is ook zo'n duiker met aaien. zij houdt er gewoon niet van, ook niet van schoot liggen. gijs wil niet opgetild worden en guusje alleen als je haar op de rug houdt als een baby'tje.
zoals ik al eerder zei, het gaat om de klik
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door castratenkoor »

7 kg op schoot.....geen probleem, ik zit vaak met Bob en nog een tweede kat op schoot, maar dan heb ik dus een extra grote schoot door benen op krabpoefje te hebben. Maar rond de 20 kg kat op schoot is voor mij geen uitzondering.
Alleen 's zomers als het 25+ is en ik heb het al warm, dan zet ik Bob er wel af.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: kitten erbij of niet?

Bericht door Robijn »

Ik heb wel/ook een Brit die graag op schoot ligt! Robijntje komt nl. héél graag, en vaak; dwz elke avond, meerdere keren per avond wel, bij mij of bij mijn man op schoot liggen, uit zichzelf en begint dan ook uit zichzelf te ronken en ze is een echte kroeldoos (zij vindt het heeeeeeerlijk om geaaid te worden en geeft graag veel én harde kopstootjes); maar alléén naar ons toe; niet naar andere mensen toe. Ze blijft wel gewoon liggen of zitten waar ze is; maar als mensen naar haar toelopen en haar willen aaien dan laat ze haar kop zakken en kijkt ze met een wantrouwende blik, zo van; 'ja, laat me nou maar met rust; ik moet jou niet, en ik vind het niet fijn als je me aait. Rot op!'.
Terwijl als wij haar aaien, dan laat ze zich vallen op haar zij, en dan kronkelt ze van genot.
Sem (HTK-kater) is een stuk minder knuffelig dan Robijn; geeft minder vaak kopjes, ronkt minder vaak, en is wat meer op zichzelf. Maar ook hij komt wel eens bij ons op schoot liggen, maar dan half; dus met zijn voorlijfje op je schoot, en zijn achterlijfje op de bank. Hij is echter helemaal niet eenkennig naar andere mensen toe, en springt ook gerust bij vreemde mensen op schoot, als ze aan de keukentafel zitten (zou Robijntje nooooit doen; ook niet bij ons; zij springt alleen op de bank). Je kan hem ook makkelijk oppakken; Robijntje daarentegen vindt het helemaal niets als je haar oppakt. Toch is Robijntje de liefste en meest aanhankelijke poes die wij ooit gehad hebben; terwijl Britten er inderdaad toch wel om bekend staan dat ze best onafhankelijk en een beetje op zichzelf kunnen zijn. Nou, Robijntje dus niet!
Ja, zo zie je maar weer, zo is élke kat weer anders; en de ene Brit is de andere niet, en de ene HTK-kat is de ander HTK-kat niet, en dat is juist zo leuk; dat elke kat zijn eigen unieke karakter heeft!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Plaats reactie