Wanneer weet ik of mijn kitten geaccepteerd word?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Kelly-xxl
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 nov 2013 17:52

Wanneer weet ik of mijn kitten geaccepteerd word?

Bericht door Kelly-xxl »

Hallo,

Zoals je misschien wel in mijn vorige bericht hebt gelezen :edance: , heb ik sinds gisteren een nieuwe kitten erbij. Ik had al twee poezen, een 10-jarige en een 5-jarige. Maar ze lijken beide last te hebben van de nieuwe aanwinst. Nu weet ik wel dat ik ze tijd moet geven enzo :grin: . Maar hoe veel tijd? En wanneer weet ik of Sylke (de kitten) word geaccepteerd of haar misschien zelfs terug moet geven :eeh: ?

Groetjes Kelly :eangel: .

P.S: bedankt voor de reacties ;-) .
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Wanneer weet ik of mijn kitten geaccepteerd word?

Bericht door mittenslief »

dat kunnen wij ook helaas niet voorspellen...heb je de kitten apart?
zag dus bij je andere topic van de oren en oormijt is heel besmettelijk, zijn je eigen katten geent
?
Laatst gewijzigd door mittenslief op 10 nov 2013 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Kelly-xxl
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 nov 2013 17:52

Re: Wanneer weet ik of mijn kitten geaccepteerd word?

Bericht door Kelly-xxl »

Nee, de kitten is niet apart.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Wanneer weet ik of mijn kitten geaccepteerd word?

Bericht door mittenslief »

je neemt op dit moment een groot risico.....ze komt van boerderij heeft hoogst waarschijnlijk oormijt....nooit ontwormt en op het moment heersen er buiten aardig wat virussen....nu gaan scheiden heeft geen zin meer, wel alle katten straks ontwormen en alle bakken schoonmaken. heb je enig idee hoe oud ze is
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Kelly-xxl
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 nov 2013 17:52

Re: Wanneer weet ik of mijn kitten geaccepteerd word?

Bericht door Kelly-xxl »

Oeii... hoe oud ze is? Ehm... hehe :oops: Misschien nog te jong, maar ze kan al wel zelfstandig eten! Ik gok haar op 6 weken?
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Wanneer weet ik of mijn kitten geaccepteerd word?

Bericht door mittenslief »

oei oei wel erug jong ja....maar ja nu je ze toch hebt moet je er goed voor zorgen...morgen bezoekje da laat haar goed nakijken...beginnen met ontworming van de da.....en wegen is weten (in een bakje op de keukenweegschaal)...5 keer per dag natvoer aanbieden en brok continue....vraag maar raak hoor...aardig ervaring hier op het forum bij mij en andere leden
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Kelly-xxl
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 nov 2013 17:52

Re: Wanneer weet ik of mijn kitten geaccepteerd word?

Bericht door Kelly-xxl »

Oke, dan had ik wel nog een paar vraagjes ja (2)... hoeveel mag ze wegen en is het normaal dat ze een beetje een bol buikje heeft?
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Wanneer weet ik of mijn kitten geaccepteerd word?

Bericht door mittenslief »

als je niet weet hoe oud ze is ga je een beetje uit van het gewicht....zeg maar ze weegt 600gr. dan is ze 5 weken....700 gr. 6 weken, dit is een ruime schatting hoor....je kan ook aan de kleur van de ogen zien...blauw is nog onder de 5 weken blauw/groen 6-7 weken en als ze al groen of geel zijn ouder dan 7 weken.....het bolle buikje is van de wormpjes die ze heeft....hoe is haar onlasting?? je kan het allerbest bij de dierenarts ontworming halen, dat van in de dierenwinkel worden ze vaak heel ziek van en dan is het ook heel belangrijk dat je weet hoeveel ze weegt ivm dosering
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie