Hoe ver mogen ze gaan?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
luna2012
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 mar 2013 11:25

Hoe ver mogen ze gaan?

Bericht door luna2012 »

We hebben Simba & tommy (8 weken oud) nu 2 weken. Ze spelen heel veel met elkaar, maar soms vechten ze zo hard met elkaar ( staarten bijten, elkaar trappen etc.)
Hoe ver mogen ze gaan? En wat moet ik onder spelen met elkaar verstaan? wanneer moet ik ingrijpen???
Poezen laten pootafdrukjes achter op je hart
Rust zacht lieve Luna, we zullen je nooit vergeten!
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Hoe ver mogen ze gaan?

Bericht door mittenslief »

gillen en krijsen is ingrijpen...maar eigenlijk moet je ze het zelf uit laten zoeken....zo spelen kittens nu eenmaal......als er bij mij zoiets gebeurd gooi ik gewoon ff een muisje in de buurt en dan gaan ze daar achteraan....
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Hoe ver mogen ze gaan?

Bericht door Chiquita98 »

Ik kom er helemaal niet tussen. Hier word ook wel eens gekrijst. Loopt altijd weer met een sisser af. Is normaal hoor. Pas als er wonden zijn dan pas ingrijpen.
Laat ze het vooral zelf uitzoeken. Ze zijn aan het checken wie de dominantere van de 2 is
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Hoe ver mogen ze gaan?

Bericht door eveline1982 »

Ik kom ook niet tussen kittens, of de ene kitten moet veel groter en ouder zijn dan de ander. Maar dan ook pas, als ik echt vind dat het te ver gaat (en ik grijp echt niet snel in). Ze weten het vaak zelf wel uit te zoeken, en iedere keer ingrijpen kan veel irritaties opwekken tussen de kittens.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Cerna

Re: Hoe ver mogen ze gaan?

Bericht door Cerna »

Ik schrik soms ook van het ruwe spel van de beide zusjes (en de volwassen katten zitten dan ook met grote ogen te kijken, kunnen zich niet meer herinneren dat ze zelf ook zo waren :smile: ), maar laat ze begaan. Het hoort er allemaal bij.
Plaats reactie