Kitten durft niet te eten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Bramvkooten
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2013 19:07

Kitten durft niet te eten

Bericht door Bramvkooten »

Ik heb dus een kater van 6 maanden en sinds gister een kitten van 8 weken.. ik heb voor beiden aparte voederbakken en drinkbakken.. staan wel naast elkaar.. alleen durft de kitten daar dus niet te eten.. ik heb in de badkamer gezeten met de kitten en daar at en dronk die wel.. Hoevaak per dag zou ik dit moeten doen.. en hoelang duurt dit of heeft iemand een oplossing voor me zelfs als de 6 maanden oude kater niet in de buurt is durft de andere kater daar alsnog niet te eten...
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten durft niet te eten

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

K denk toch bang dat de oudere komt
Zou haar rustig eerst apart voeren de kleine op andere plek waar hij zeker vertrouwd is
Geen idee hoelang duurt
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitten durft niet te eten

Bericht door mittenslief »

waarschijnlijk heeft je oudste kater even lichtelijk gegromd...zo van weg hier dit is mijn plek en de jongste luistert hier natuurlijk naar....een kitten van 8 weken heeft nog zeker 5 keer per dag natvoer nodig en onbeperkt brokjes.....je kan ook overal wat kleine bakjes brokjes neerzetten zodat hij zelf kan uitkiezen waar hij rustig kan eten.....het leeftijdsverschil is ook best groot,...dan had je beter 1 van een week of 16 kunnen nemen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Kitten durft niet te eten

Bericht door Brittenbolletje »

Ik zou inderdaad ook niet naas de bak van de oudere kat zetten dat is zijn plekje. kies lekker een nieuw plekje uit wat niet daarbij in de buurt is, vaak komt het dan wel goed. Daarbij moeten ze ook nog flink aan elkaar wennen. Succes.
Bramvkooten
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2013 19:07

Re: Kitten durft niet te eten

Bericht door Bramvkooten »

Het gaat nu goed hebben zelfs samen uit een bak gegeten.. ze laten elkaar ook steeds meer hun gang gaan.. dus komt denk wel goed
Plaats reactie