Nieuwe kitten bij 6 maanden oude kitten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Bramvkooten
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2013 19:07

Nieuwe kitten bij 6 maanden oude kitten

Bericht door Bramvkooten »

Goedendag
ik ben nieuw op dit forum, ik las al vaak tips maar zit nu zelf ook met een vraag.

ik heb een 6 maanden oude kitten genaamd tijger. En vandaag heb ik een nieuwe kitten van 8 weken erbij genaamd mickey. Ik had de reismand even in de woonkamer gezet en daarna het hekje open toen snuffelde ze voornamelijk aan elkaar en volgde tijger mickey.. later op de dag denk rond 6 uur tot nu sloegen ze elkaar met de voorpootjes. Nu liggen ze te slapen alleen vraag ik me af of dit gedrag speels was.. en het normaal is.. ook heeft mickey nog niks gegeten of gedronken.. ik vraag me ook af of ik ze vannacht gewoon samen kan laten of beter tijger even mee de slaapkamer in waar die toch altijd slaapt en dan de deur dicht houden
alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuwe kitten bij 6 maanden oude kitten

Bericht door Dinky »

Als ik het zo lees moet het wel goed komen met ze samen te laten ;-) Voor Mickey is alles nog nieuw, ik zou me pas zorgen gaan maken als hij morgen nog niets eet.

Is tijger nou een kitten van 6 maanden of een kat van 6 jaar? Want met 6 jaar is er geen sprake meer van een kitten (er staat 6 jaar oude kitten ;-) ).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Nieuwe kitten bij 6 maanden oude kitten

Bericht door eveline1982 »

Een kitten van 8 weken moet eten en drinken! Ik zou met een pipetje of spuitje wat water gaan geven, een ml of 5 is voldoende. Maak het natvoer met wat warm water tot een papje, en smeer dit op het bekkie, vaak gaan ze dan wel eten.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Bramvkooten
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2013 19:07

Re: Nieuwe kitten bij 6 maanden oude kitten

Bericht door Bramvkooten »

Dinky hij is 6 maanden was een typefout..
en eveline we hebben hem pas om 4 uur opgehaald en hij is wel al op de bak wezen plassen en poepen dus verwacht dat die nog wel gaat eten en drinken

maar het gedrag verder is wel normaal en ik kan ze vannacht dus wel alleen laten samen
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Nieuwe kitten bij 6 maanden oude kitten

Bericht door eveline1982 »

Ohhhh dat scheelt alweer ;) . Let wel goed op uitdrogings verschijnselen, als het nekvelletje niet meteen terug "valt" dan moet hij echt water hebben.

Zoals je het schrijft, lijkt het mij ook geen probleem om ze bij elkaar te houden. Kan zijn dat ze een kleine ruzie krijgen, maar dat is normaal. Zolang er geen bloed vloeit, proberen niet in te grijpen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Bramvkooten
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2013 19:07

Re: Nieuwe kitten bij 6 maanden oude kitten

Bericht door Bramvkooten »

Hartstikke bedankt voor de reacties.. ik hoop dat het allemaal goed komt.. mis wel tijger op de bank erbij.. maar komt vanzelf wel weer hoop ik...
Plaats reactie