Poes doet lelijk tegen haar zoon

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
ilona1202
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2013 14:36

Poes doet lelijk tegen haar zoon

Bericht door ilona1202 »

Hallo,
Ik ben hier helemaal nieuw. Maar ik zit met een aantal vragen en misschien heeft iemand hier daar wellicht antwoord op.
Mijn poes Polly heeft in mei van dit jaar een nestje kittens gehad, en 1 daarvan Teddy hebben we gehouden. Polly is toen de kittens 6 weken oud waren gesteriliseerd. Sindsdien ze gesteriliseerd is is ze niet meer de oude. Voorheen was ze heel aanhalig en knorde ze al als je tegen haar praatte. Nu heb ik haar sindsdien denk ik 5x horen knorren. Ze ligt nog amper bij me en is heel vaak gewoon weg. Komt ze de hele nacht niet thuis terwijl ik echt wil dat ze snachts binnen zijn. Maar als ik roep komt ze niet.
Teddy gelukkig wel. Maar tegen Teddy doet Polly echt niet lief. Een paar weken terug gingen ze nog geregeld bij elkaar liggen en waren ze ook aan het spelen maar het enige wat Polly nu doet is blazen tegen haar zoon en in zijn oor bijten. Het is nu zelfs zo erg dat Teddy zelfs een beetje bang wordt van Polly.
Gaat dit gedrag van Polly nog over ? Of moet ik mij erbij neerleggen of kan ik wellicht wat voor ze doen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poes doet lelijk tegen haar zoon

Bericht door castratenkoor »

Het is puur natuur dat moederpoezen hun kindertjes op een gegeven moment zat zijn. Dan worden ze geacht op eigen benen te staan zeg maar. Heel normaal gedrag van de moederpoes. Onvoorspelbaar of dat blijven is of dat dat op den duur over gaat.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Poes doet lelijk tegen haar zoon

Bericht door mittenslief »

ja is inderdaad puur natuur vooral katertjes worden verwacht op te hoepelen als moeders dat zegt.....gaat in het wild ook zo
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Poes doet lelijk tegen haar zoon

Bericht door eveline1982 »

Ik sluit me aan bij mijn voorgangers. Het kan goed gaan, maar helaas niet altijd. Ook kan het helaas zo zijn dat als je wacht met een poes te castreren en haar eerst krols laat worden, het gedrag negatief beinvloed word.

Toen mijn poes jaren geleden een nestje had, wilde ik 1 van haar kittens ook houden, omdat die niet helemaal in orde was en erg schuw. Na 10 weken begon mamma haar spuugzat te raken, en met 16 weken heb ik haar toch moeten herplaatsen, mijn poes ontweek haar, ontweek mij en liep alleen maar te blazen. Weet dat het niet leuk is om te horen, maar ik denk dat je haar zoon beter kan herplaatsen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
ilona1202
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2013 14:36

Re: Poes doet lelijk tegen haar zoon

Bericht door ilona1202 »

Dank jullie wel voor jullie reacties.
Is het misschien ook een idee om moederpoes een poosje elders te laten logeren?? En daarna weer bij ons te laten wonen zodat ze haar zoon niet meer als haar zoon ziet? Of werkt dat niet??
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Poes doet lelijk tegen haar zoon

Bericht door Ms Maaike »

Waarschijnlijk werkt dat niet. Katten herkennen ook mensen die een half jaar niet over de vloer zijn geweest. Bovendien is het sneu voor moeders die dan veel stress moet ondergaan van het verhuizen. Ik denk (net als Eveline) dat je een van beiden moet herplaatsen.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
ilona1202
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2013 14:36

Re: Poes doet lelijk tegen haar zoon

Bericht door ilona1202 »

Ik hoop dat ik moederpoes bij mijn ouders kan plaatsen, ik kan en wil haar echt niet elders plaatsen. En haar zoon herplaatsen is ook geen optie. Ik heb 2 jonge dochters welke verzot zijn op hem.
Plaats reactie