Kat erbij na verhuizing?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Kat erbij na verhuizing?

Bericht door starr »

Al een tijd lang wil ik een tweede katje erbij.
Pim is altijd met meerdere katten in huis geweest, namelijk met zijn 3tjes. Helaas hebben we Koos een half jaar geleden moeten laten inslapen, en Nina ook in augustus 2012.
Hij kon het altijd goed vinden met de andere katten, is nooit een probleem geweest. Ik had het idee dat hij het wel fijn vond, want Pim is wat onzeker en nam gauw (positief) gedrag over van de andere katten. Zo durfde hij eerst bijv niet naar buiten en toen hij dat Nina zag doen deed hij het na. :)

Nu ben ik 2,5 week geleden verhuisd. Pim komt sinds 2 dagen buiten, het gaat prima. 's Nachts is hij buiten en 's ochtends staat hij weer voor de deur. Vandaag krijg ik een kattenluikje, wat wel handig is , zo kan hij naar binnen en naar buiten wanneer hij wil.

Mijn vraag was nu , is het verstandig om nu al een kat erbij te nemen? Want hij heeft natuurlijk net een grote verandering meegemaakt.
Als het nu niet verstandig is, vanaf wanneer is het dan ongeveer wel verstandig denken jullie?

Alvast bedankt :)
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kat erbij na verhuizing?

Bericht door jennli »

Het is inmiddels al weer ruim een maand verder. Heb je al een keuze gemaakt?
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Kat erbij na verhuizing?

Bericht door kansarmedieren »

Even iets heel anders waarom je kat 's nachts buiten dan worden de meeste katten overreden of geschoten door jagers of gaan vechten en houden andere mensen uit hun slaap. Bij mij gaan de katten juist 's nacht naar binnen.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat erbij na verhuizing?

Bericht door Kattebeest »

Hier gaat het luikje ook dicht 's nachts en niet naar buiten als de baas van huis is. Off-topic maar niet onbelangrijk.

Edit: tweede is volgens mij gekomen, zie topic http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 08#p599608
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Kat erbij na verhuizing?

Bericht door starr »

Ja gaat goed ;)! Ik had eerst wat problemen met het luikje. Werkt namelijk op chip, maar het luikje sloot steeds niet goed waardoor er steeds een vreemde kater in mijn huis zat.
Luikje teruggestuurd en een nieuwe gekregen. Probleem lijkt nu opgelost, heb hem nu twee dagen en tot nu toe doet hij het elke keer ;)

Pim is het liefst 's nachts buiten omdat het dan lekker stil is. Overdag hoort hij veel meer geluiden van andere mensen, auto's e.d., en 's nachts is er bijna niemand op straat. Ook geen auto's, woon in een rustig straatje wat dat betreft.
Bovendien zijn katten nachtdieren en ik merk dat ze het 's nachts dan ook het leukst vinden buiten. Het is altijd een risico, maar dat is het overdag ook..
Plaats reactie