Hebben jullie suggesties?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
bayou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 03 okt 2013 00:16

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door bayou »

Ook, of misschien juist van een fokker verwacht ik dat ze de gezondheid van haar katten zorgvuldig bewaakt....hoe groter het aantal, hoe groter het risico op gezondheidsproblemen en stressgerelateerde gezondheidsproblemen.
De Brit staat al niet bekend om diens stevige gezondheid, ik heb er 4 gehad, alle met een of ander gebrek waarvan in twee gevallen dodelijk.
Nou ben ik geen arts dus houd me ten goede, hoeveel katten nog gezond is weet ik niet.
Waarschijnlijk maak ik hier geen vrienden mee maar ik vind de lijn tussen hobby-fokker en broodfokker zowel bij honden als bij katten vrij marginaal.
De gezondheid en het welzijn van de eigen dieren moeten te alle tijden voorop staan.
Waarmee ik dus geen uitspraak doe over ts, want ik weet niet waar de grens ligt qua gezondheidsrisico/ aantal katten.

Mijn ervaring met valeriaan is negatief.
niet alle katten zijn ervan gecharmeerd.
De dap bevat echte kattenferomonen, daaarom werkt het volgens mij zo goed.
Maar er is niets mis met eerst een goedkoper middel proberen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6817
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door Dinky »

Bij Mirjam (Britten bolletje) heb ik juist heel sterk het gevoel dat de katten op 1 staan qua gezondheid. Misschien moet je ook eens rondkijken op haar site hoe de poezen bij haar wonen? ( http://www.briticamagnifico.nl )
Ook heb ik op het forum niet meer gezondheidsklachten voorbij zien komen bij Britten ten opzichte van andere katten terwijl er best wat Britten op het forum 'wonen'.

Heb hier op het forum ook wel berichten gezien dat de feliway verdamper geen effect had ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door Cerna »

Nou, nou, jij durft! Je bent nog geen week op dit forum en durft dan gelijk van zulke vooringenomen meningen te verkondigen.
Je kent Brittenbolletje niet eens, zegt ook dat je geen uitspraak doet over haar, maar vindt het wel nodig om in dit topic je mening te geven over fokkers en daarmee doe je m.i. dus een uitspraak over haar anders had je wel een nieuw topic geopend.

Je weet ook niets over haar woonomstandigheden en hoeveel ruimte de katten dus hebben, maar je gaat er voetstoots van uit dat de reden waarom het nog niet helemaal lekker loopt tussen Kitana en 2 van haar andere katten, wel te maken zal hebben met ruimtegebrek.
Allemaal aannames die niet gebaseerd zijn op enige kennis.

Tevens doe je een uitspraak over de gezondheid van de Brit en omdat ze bij jou allemaal een gebrek hadden, is het dus slecht gesteld met de gezondheid van de Brit. Wat een onzin!
En een hobbyfokker fokt zo nu en dan een nestje, is aangesloten bij een rasvereniging en ziet erop toe dat alle noodzakelijke gezondsonderzoeken gedaan worden voordat men met het betreffende dier gaat fokken.
Dat alles is (meestal) bij een broodfokker ver te zoeken die alleen maar zoveel mogelijk geld wil verdienen aan de katten in zo'n kort mogelijke tijd.
En natuurlijk zitten er tussen de hobbyfokkers ook mensen waar je je vraagtekens bij kunt hebben, maar mijn ervaring is dat dat gelukkig uitzonderingen zijn.

En nee, ik ben geen fokker. Alleen het trotse personeel van drie (en vanaf morgen vijf) Brits Korthaarkatten gekocht bij fokkers bij wie de gezondheid van de kat op nummer 1 staat!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6817
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door Dinky »

Dinky schreef:Bij Mirjam (Britten bolletje) heb ik juist heel sterk het gevoel dat de katten op 1 staan qua gezondheid (zou er mijn hand wel voor in het vuur durven steken). Misschien moet je ook eens rondkijken op haar site hoe de poezen bij haar wonen? ( http://www.briticamagnifico.nl )
Ook heb ik op het forum niet meer gezondheidsklachten voorbij zien komen bij Britten ten opzichte van andere katten terwijl er best wat Britten op het forum 'wonen'.

Heb hier op het forum ook wel berichten gezien dat de feliway verdamper geen effect had ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door Ms Maaike »

Ik vind de discussie over of fokkers wel of niet de gezondheid van katten op nummer 1 hebben behoorlijk irrelevant en erg off-topic in dit draadje bayou.

@Brittenbolletje: de enige suggestie die ik momenteel heb is valeriaan druppelen op knuffeltjes en dergelijke. Volgens mij is je aanpak verder helemaal goed en eigenlijk lijkt het toch best goed te gaan. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door mittenslief »

nou ik heb er 8 en zijn allemaal oppie toppie gezond ooohhhhhh vergeet ook nog de 7 die van het asiel hier huizen whwhwhhhaaaaa 15 in totaal dus.......dus brittenbolletje heeft er teveel nou dacht het niet....advies mag je best geven maar van ons brittenbolletje blijf je af!!!!!! lees eerst al haar topics maar eens na...de katjes staan bij haar op nr.1....

maar als wij flessenkittens binnen krijgen en die aanleggen bij een andere moederpoes wrijven we ze helemaal met elkaar ff kroelen zeg maar....en anders misschien heel vies maar leg wat verukkelijks op haar kopje zodat ze haar gaan wassen hahahahha (of je moet haar in bad doen)
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door castratenkoor »

Tsja ik heb er momenteel 8 dus ook ik voel me aangesproken op negatieve manier. En nee die zijn niet allemaal gezond. Maar heeft dat wat te maken met hoeveel katten ik in huis heb :shock:
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door Brittenbolletje »

bayou schreef:Ook, of misschien juist van een fokker verwacht ik dat ze de gezondheid van haar katten zorgvuldig bewaakt....hoe groter het aantal, hoe groter het risico op gezondheidsproblemen en stressgerelateerde gezondheidsproblemen.
De Brit staat al niet bekend om diens stevige gezondheid, ik heb er 4 gehad, alle met een of ander gebrek waarvan in twee gevallen dodelijk.
Nou ben ik geen arts dus houd me ten goede, hoeveel katten nog gezond is weet ik niet.
Waarschijnlijk maak ik hier geen vrienden mee maar ik vind de lijn tussen hobby-fokker en broodfokker zowel bij honden als bij katten vrij marginaal.
De gezondheid en het welzijn van de eigen dieren moeten te alle tijden voorop staan.
Waarmee ik dus geen uitspraak doe over ts, want ik weet niet waar de grens ligt qua gezondheidsrisico/ aantal katten.

Mijn ervaring met valeriaan is negatief.
niet alle katten zijn ervan gecharmeerd.
De dap bevat echte kattenferomonen, daaarom werkt het volgens mij zo goed.
Maar er is niets mis met eerst een goedkoper middel proberen natuurlijk.


Jeetje wat een oordeel over mij. :???:

Ach misschien wonen mijn britten wel allemaal in kooien van 60 x 60 cm en pissen en poepen ze op elkaars kop poten liggen altijd open. worden nooit geent en zijn nog nooit getest. Oja ze worden bij mij maar 4 maanden oud want het is een ongezond ras en ik ben een broodfokker.

Oja ik heb ook nog 2 honden. dus 7 katten en 2 honden in een mini kamertje in allemaal hokken.

En weet je? stinken dat het doet, maar maakt niet uit ze worden toch niet oud en hebben het bere slecht.


@ de rest dank jullie wel voor jullie tip en dat jullie voor me op kwamen vind ik erg lief :-P
Laatst gewijzigd door Brittenbolletje op 09 okt 2013 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door castratenkoor »

Graag gedaan - ach een oordeel is gauw en makkelijk geveld.....

Even alles teruggelezen - niet meer katten dan kamers vindt men, ach dan reken ik mijn buitenren voor 3 kamers en dat zit ik helemaal goed.......ook in de nabije toekomst.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door Brittenbolletje »

Ik weet wat de bedoeling is. Als je meer katten heb dan kamers he moet je ze gewoon op straat gooien. Zitten we met een overschot straks weer aan nog meer (zwerf) katten/kittens. Zou houden we de dames hier die opvangen ook bezigen hun hebben het al zo druk.


Maar als ik zo eens ga tellen qua aparte ruimtes in totaal in mijn huis mag ik er nog wel katten bij nemen volgens die regel hahahaha :)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door mittenslief »

hahahaaha maar de dames die hier opvangen hebben ook al veel te veel dieren duhhhhh...
volgens mij heb ik wel eens gehoord 1 kat per 5 vierkante meter...ff tellen 3x35= 105
plus 10 en 40 dus 155 vierkante meter heb ik....nou dan zit ik toch goed..
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door Brittenbolletje »

Nee je mag er dan 31 hebben. ff sparen dus nog :).


Ik raad aan om maar 144 te bellen. Want ze hebben het zoooo slecht al die katten bij mensen. zeker als het er meer zijn in 1 huishouden.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door castratenkoor »

Zeker, hier ook treurnis alom en de stront zit bij de muren op joh.

Tellen badkamer, wc en hal ook mee in kamers?

Op dit moment liggen er 4 op 1 vierkante meter - kijk zo passen er heel wat in huis.........
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door mittenslief »

hahahhahaaaa pis in mn broek maar ja dat kan hier makkelijk in de zwijnestal
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
bayou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 03 okt 2013 00:16

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door bayou »

Er staat toch duidelijk bij dat ik geen uitspraak doe over brittenbolletje maar in het algemeen.
En dan kun je een week op een forum zijn, maar ik spreek uit een levenslange ervaring met katten én hondenfokkers.
niet over brittenbolletje in het bijzonder.
Het was een reactie op de opmerking: ze is fokker of ik ben fokker.
Dat is op zich geen goede reden om meer katten te hebben dan goed voor ze is.
staat ook duidelijk bij dat ik geen deskundige ben, maar voor mezelf dat advies hanteer.
Jammer dat het persoonlijk wordt opgevat.
Hoe lang moet je op een forum zijn voor je mag weergeven hoe je over dingen denkt?
Ik sta achter mijn opvatting en dat dit geinterpreteerd wordt als een persoonlijke aanval is jammer.
Plaats reactie