Hebben jullie suggesties?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door Brittenbolletje »

Het is geen goede reden om meer katten te hebben dan goed voor ze is?

Ben jij wel lekker? Hoe interpeteer jij dan dat ik TE veel katten heb?

Omdat ik weer even moet wennen aan een nieuwe aanwinst die er net 3,5 week is? En ik even niet wist hoe verder?

Dat insinueer jij dus wel.


Hmmm jij hebt levenslange ervaring?

Dan heb ik totaal geen ervaring in jou ogen. Dat is ook oordelen. Je hebt het niet over mij in het bijzonder maar wel over fokkers algemeen en aangezien ik er OOK 1 ben voel ik me WEL aangesproken.
Gebruikersavatar
bayou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 03 okt 2013 00:16

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door bayou »

Beste brittenbolletje,
als je zelf van alles gaat in- en aanvullen op mijn bericht dan creëer je zelf dat oordeel.
en daarnaast fel je er ook een over mij.
Zoals je in mijn eerste reactie op jouw bericht kunt lezen sta ik neutraal tegenover jou,
zou fijn zijn als je mij ook gewoon de zegen van de twijfel zou gunnen.
Ik heb me misschien wat ongelukkig uitgedrukt door naar aanleiding van de opmerking: Ik ben fokker
daar iets algemeens over te zeggen.
Maar heb echt niet de intentie gehad jou te bekritiseren.
Asl dit wel zo wordt opgevat dan mijn excuus...
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door Brittenbolletje »

Nou nee dat heb jij zelf gezegt. Maar goed, ik ga me er niet meer druk om lopen maken. Dit heeft ook helemaal niks meer te maken over waarmee ik dit topic was gestart. Zou het fijn vinden als het ook daarbij bleef en niet over de hoeveelheid katten gaat want dat was mijn vraag niet.

Maar verder heb ik je excuus aanvaard.

Poesje is er "pas" 3,5 week en misschien had/heb ik wel wat over het hoofd gezien vandaar dat ik hier de vraag heb gesteld.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door eveline1982 »

Als je ze op straat gaat gooien, wil je dat dan in mijn straat doen? Heb nog geen rasechte britjes in de opvang gehad :lol: . Ik had van de zomer 12 opvangertjes naast mijn 3 eigen katten, 2 honden en nu 3 ratten, was een gezellige boel hoor :grin: . En vies??? Naja dat ligt aan de persoon zelf, als je alles netjes bij houd dan valt het wel mee hoe vies iets word. ik krijg zelfs van mensen die kittens komen halen, te horen dat je helemaal niks ruikt aan kattenbak luchtjes etc bij mij thuis. En de dieren vinden het prachtig, al die drukte in huis. Wat ik allemaal van brittenbolletje heb gelezen en gezien, denk ik ook zomaar dat haar dieren een prachtig, gezond en heerlijk leventje hebben daar. Daarbij zie ik amper nestjes van haar voorbij komen, dus is ze in mijn ogen geen broodfokker maar een hobby fokker. Hobby fokkers willen juist een zo gezond mogelijk ras voortzetten, en fokken niet voor de centjes.

Hoe gaat het nu tussen je prachtige dametje, en de rest?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door Dinky »

Wat ik vanmorgen ineens bedacht is dat er voor jou dames natuurlijk veel gebeurd is de afgelopen tijd en ze misschien zo toch een beetje controle willen houden.

Eerst de problemen met de gezondheid van Eos, daarna de invasie van Themba, het herplaatsen van Themba en het verlies van Joey op 1 dag, de komst van vondelingetje Champ en nu de komst van Kitana.
Denk dat de oorzaak daarom goed kan liggen in de vele veranderingen in de groep in korte tijd.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door Brittenbolletje »

Ja dat zou goed kunnen Mirjam, ik weet het niet.

Voor nu is Narnia krols dus weinig oog voor Kitana :lol: alles is lief nu dat scheelt.


Ze speelt nog steeds gewoon rond samen met champ.

Heb zeker niet veel nesten inderdaad. Ik kan dat op hand tellen heb zelfs maar 1 vinger nodig, meer niet gehad dit jaar.

Ja staan er wel weer wat op de planning dat wel, maar die worden naar alle waarschijnlijkheid pas volgend jaar geboren.


@Eveline? zie je het zitten 6 britten als vondeling in huis :lol: :lol:

Iedereen is welkom om eens te komen kijken hier bij mij thuis. Dan zal iedereen zien dat we erg ons best doen om het iedereen naar de zin te maken. Ze kunnen bij mij zelfs de hoogte in naar plafond via planken enz enz. ze hoeven elkaar niet in de weg te lopen. :grin:
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door eveline1982 »

Ja hoor kom maar op ;) . Fijn dat ze aan Champ een speelmaatje heeft :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door Dinky »

Hihi misschien is die krolsheid wel even goed voor de acceptatie en is Kitana daarna geen indringster meer ;-)
Ik weet het natuurlijk helemaal niet met mijn solo Dinky die elke kat in het zicht voor het huis weg jaagt :lol: Soms glijd ze in haar sprint door naar het raam toe om de anderen zo snel mogelijk weg te jagen. Denk dat ze jaloers zal zijn op de vele klim en klauter mogelijkheden in jou huis Mirjam ;-) Laat haar dat dus maar niet zien :lol:

En ik twijfel bij jou absoluut niet aan het predicaat hobbyfokker. Twijfel gaat ontstaan wanneer je het maximaal aantal nesten hebt dat een rasvereniging toestaat. Maar daarvoor heb jij te weinig nesten ;-) Ook blijkt voor mij jou liefde voor jou poezen uit hoe jij erover praat en wat ik van je huis heb gezien op de foto's :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door Brittenbolletje »

Je mag ongeveer 20 a 22 kittens hebben op een jaar, maar ze geven toch wel stambomen af als je er meer zou hebben. Vind ik zelf krom want waarom is die regel dan :lol: .

Nou ik heb wat dat aan gaat best een "dom" ras. Er zit wel eens een kat buiten aan de andere kant van het raam. Sommige katten zie je eerst kijken van huhhh??? wat is dat engaa zachtjes tikken tegen het raam. of ze schrikken en rennen weg. Geen 1 doet wat jou Dinky doet :lol: . Met als nadeel dat die kat maar gaat zeiken tegen m'n raam :-( of poepen in mijn tuin.

Zoals ik al zei :grin: kom maar kijken. Ze zitten echt goed iedereen is welkom. vrijblijvend hoor je moet geen kat kopen :lol:
Shimbalaya

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door Shimbalaya »

En ik sluit me aan bij Mirjam.
Toen ik hier pas op het forum zat en bemerkte dat jij fokker bent heb ik meteen jouw website bekeken. Of beter gezegd gecheckt ;-)
( sorry, maar ik ben soms wat sceptisch tegenover fokkers vanwege slechte ervaringen in het verleden)
Maar toen ik zag hoe weinig nestjes dat jij hebt en hoe prachtig het Kattenparadijs is en de overige foto's was ik meteen om. Ik ben er van overtuigd dat jij een goede fokker bent die het beste voor heeft met haar katten.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door Brittenbolletje »

Ik heb 6 nesten gehad sinds de start van cattery in 2008. Dat is iets meer als 1 per jaar.

Leuk dat je gekeken heb op mijn website ;-)
Cerna

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door Cerna »

En dat bedoelde ik ook met mijn opmerking aan Bayou: natuurlijk mag iedereen, hoe lang of hoe kort op het forum ook, een mening hebben over katten.
Echter, wanneer je een mening hebt over een ander - en ik blijf erbij dat wanneer jouw mening in het algemeen bedoeld was en niet tegen Brittenbolletje je een nieuw topic had moeten openen - dan speelt het wel degelijk mee hoe lang je op het forum bent.
En zelfs dan nog: een mening hebben over iemand via een forum is een zeer riskante zaak want je baseert je mening op dat wat je leest en hoe goed ken je deze persoon dan? Nauwelijks toch?

Nog een half uur en dan vertrekken we naar onze kittens. Over een paar uur heb ik dus 6 katten en slechts 4 kamers (maar ook een keuken, badkamer, WC en twee riante buitenverblijven). Ben ik nu verkeerd bezig?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door castratenkoor »

Hartstikke fout - iedere kat hoort 3 kamers en een plee ter beschikking te hebben ;-) - dus je mag er hooguit 2.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door Dinky »

Veel plezier Annet ;-) benieuwd hoe jou groep de (ongezonde Brit)kittens zal ontvangen :-) vooral omdat ze natuurlijk veel te weinig ruimte hebben :lol:
Dinky heeft hier de woonkamer, keuken en hal tot haar beschikking en als we niet opletten neemt ze ook nog de slaapkamer in :-p
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Shimbalaya

Re: Hebben jullie suggesties?

Bericht door Shimbalaya »

Onze poes heeft het nog veel slechter, zij heeft het hele huis tot haar beschikking, inclusief de zolder, maar liefst 7 krabpalen en 4 plees( kattenbakken). :lol:

Allemaal off-topic. We kunnen beter een nieuw topic openen: Hoe armzalig wonen jouw katten? ;-)
Plaats reactie