Machtsspel

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Machtsspel

Bericht door Scirocco »

Oke daarvan is gelukkig geen sprake, dat ze elkaar echt verwonden.
Ze mogen van mij lekker spelen, springen, rennen, jagen, maar niet elkaar echt proberen te verwonden.
Gisteren hoorde ik ook hele akelige geluiden, en volgens mij waren dat echte gevechten die Daisy creëerde.
Dit hoor ik nu gelukkig niet.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Machtsspel

Bericht door Adriana »

Scirocco schreef:Ik vind toch dat Daisy soms te hard aan het stoeien is, want ik kan aan Ginger zien, dat zij haar oren naar achteren heeft. Volgens mij is dat geen goed teken.

Kan iemand mij informeren?
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... s&start=75

kijk even naar de foto's bij het bericht van 25 november....
oren plat, klauwen uit en klaar om toe te happen...
zo gaat het hier overigens nog steeds en bij kittens is 'piep is au is ho!'
kittens zijn uitstekend in staat om aan te geven als de ander te ver gaat en die ander pikt dat signaal ook op. zolang er behoorlijk evenwicht en niet al te groot leeftijdverschil is, kunnen ze elkaar 'aan' en het is geen gevecht om macht maar om spieren te trainen en behendigheid, reactievermogen en het overmaat aan energie even te lozen.

vechtende katzels krijsen en zetten bijna onmiddellijk klauwen of bek in de nek van de ander, als ze de kans krijgen. dat ziet er echt heel anders uit en het geluid is ook anders.
wees blij dat je kittens zo dollen met elkaar, daarmee leren ze voorzichtig met elkaart om te gaan en zullen ook jou niet (meer) bijten. dit zijn de sociale vaardigheden die alleen katten elkaar kunnen bijbrengen want ze leren vrijwel alleen van voorbeeldgedrag.
en dat is de allerbelangrijkste reden waarom we doorgaans ervoor pleiten kittens niet solo te laten opgroeien...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie