Kat (3 jaar) komt bij Kat (4 jaar)

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
MaraSiem
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2013 11:34

Kat (3 jaar) komt bij Kat (4 jaar)

Bericht door MaraSiem »

Hallo!

wij hebben een kater van 4 jaar oud en nu komt er vanmiddag een kater van 3 jaar (tijdelijk) bij. Beide katers zijn overigens niet erg stoer en heldhaftig. Hoe pak ik deze koppeling aan? moet ik ze eerst enkele dagen uit elkaar houden of kan ik ze meteen elkaar laten ontdekken? En hoe pak ik dat ontdekken het beste aan?

Ik ben benieuwd naar jullie tips!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat (3 jaar) komt bij Kat (4 jaar)

Bericht door Dinky »

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar typ eens introductie in bij de zoekfunctie rechtsboven om te lezen hoe andere het hebben aangepakt ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat (3 jaar) komt bij Kat (4 jaar)

Bericht door eveline1982 »

Ik neem aan dat beide katers gecastreerd zijn? Veel mensen houden de katten eerst uit elkaar, persoonlijk ben ik meer van het, in het diepe gooien. Blijf zelf lekker relaxt, en doe gewoon net alsof er helemaal niks gebeurd is. Meet jezelf een houding aan, alsof de katten al jaren bij elkaar zijn. Dat werkt hier altijd goed, en op een paar dagen geblaas na nooit problemen met introducties gehad :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie