Nieuwe kitten bij 5 jarige poes

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Noah en Tommy
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2013 13:25

Nieuwe kitten bij 5 jarige poes

Bericht door Noah en Tommy »

Sinds afgelopen woensdag, 14 augustus, hebben we een jong katertje van 12 week bij ons in huis genomen. We hadden al een prachtige schildpadpoes, Noah van 5 jaar oud en een Boomer hondje van 12, Bibi. Ook vang ik regelmatig hondjes op als de baasjes afwezig zijn.

Onze kleine Tommy is opgegroeid met meerdere katten, een Border collie met pups, kippen en kinderen. Hij kon heerlijk buiten ravotten met zijn broertjes en zusjes.
Het is dan ook een heel tevreden en zelfverzekerd katje.Inmiddels kan ze al goed opschieten met Bommertje Bibi en de twee logeerhonden zijn ook geen probleem.

Onze Noah, die probleemloos mijn oppashonden accepteert is toch aardig bang voor dit nieuwe oranje 'monstertje' in haar territorium. Ze blaast tegen hem en zorgt dat ze hoog op zit. Ze is zelf opgegroeid met haar moeder, als enig kind, met ooms, tantes en een oma. ( katten wel te verstaan )

Gelukkig komt ze wel binnen en eet goed, maar vlucht toch vaak naar de zolder, waar ze zowiezo graag slaapt.

Ik hoop dat ze snel aan elkaar gewend raken. Kleine Tommy wil heel graag vriendjes worden met Noah en doet regelmatig toenaderings pogingen.

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat onze stoere Noah toch zo bang voor een kitten zou zijn.
Geduld hebben dus..
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Nieuwe kitten bij 5 jarige poes

Bericht door mittenslief »

ja dat is echt even geduld hebben, oranje/rode monsters hebben vaak erg veel energie en geven dat ook af aan hun omgeving, maar zijn vaak ook supersociaal, misschien moet je proberen dat ze niet te ver weg kan vluchten zodat ze wat sneller aan elkaar kunnen wennen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie