Joost wil niet samen met Basje aaien

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Joost wil niet samen met Basje aaien

Bericht door AnneLore »

hoi allemaal,

willen jullie nog eens met mij meedenken? Het gaat best goed hier tussen de heren. alleen maak ik me wat zorgen om Joost. Basje blijkt een stoere vent, niet al te veeleisend, lief en zacht voor Joost en voor mij.
Joost speelt graag met Basje, wast Basje, en Basje wast soms terug. hartstikke goed dus.

maar, als ik Basje heb geaaid, of aai, dan wil Joost geen aai hebben. pertinent niet. het is zelfs zo, dat als ik Basje heb geaaid (ook als Joost dat niet heeft gezien), Joost wegduikt voor mijn hand. Hij doet dat ook als ik natte handen heb (dat vind ik logisch) Hij springt dan niet ergens heen, maar hij trekt zijn rug hol, zodat ik zijn vacht niet aanraak.

wat is dit, en wat moet ik hier mee? ik vind het best wel erg eigenlijk. het is zo'n knuffelkont, en nu mist hij dat. hij is ook wat uit z'n doen, kijkt me niet aan, praat niet met me. niks. hij lijkt wel boos.

Ik ben ook veel aan het werk de laatste week, veel vroege diensten, en de ochtend is juist (als ik niet werk) een kroelmoment. Ik voel me onwijs schuldig, maar ik kan ook zo gauw niks aan mijn werktijden veranderen...

wat moet ik nu?
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Joost wil niet samen met Basje aaien

Bericht door Sifra »

Je schuldig voelen? Ben jij nou gek! Je hebt een leuk vriendje voor hem gehaald! Oké, hij wil geen geurtje van Basje aan z'n lijf. Geef hem dan eerst een knuffel of juist veel later. Hij is niet zielig. Kijk uit dat je zijn gedrag niet te veel vanuit de menselijke emotie interpreteert.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie