Kat valt andere kat ineens aan

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
muisje88
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2013 13:07

Kat valt andere kat ineens aan

Bericht door muisje88 »

Hallo allemaal,

Ik heb sinds februari een tweede kater, en hij en mijn eerste kat kunnen het prima met elkaar vinden, ze liggen samen in een mandje, wassen elkaar, het lijkt in elk geval erg goed te gaan.
Nu loopt er sinds kort wel eens een zwarte zwerfkat door onze tuin, en beide katten moeten hier helemaal niets van hebben. Zodra ze hem zien beginnen ze te grommen en te blazen. Het gekke is nu dat zodra dit gebeurd, onze 'tweede' kater ook heel erg boos wordt op onze andere kat. Hij begint dan ook heel hard te grommen en soms valt hij hem zelfs aan, heb hun zojuist weer uit elkaar moeten halen. Zou dit ermee te maken kunnen hebben dat deze kat, net zoals de zwerfkat, ook zwart is en hij misschien het verschil niet meer ziet? Na een tijdje is hij gekalmeerd en lijken ze weer prima met elkaar overweg te kunnen. ik weet niet wat ik ermee aan moet en ik weet ook niet hoe ik hier het beste op kan reageren, iemand tips?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat valt andere kat ineens aan

Bericht door castratenkoor »

Kleur van de kat maakt niet uit. Door de stress krijgen je katten onderling ook strijd. Ik zie dat hier ook. Als een buurtkat mijn katten door de traliers van de ren aanvalt, kregen mijn katten ook vaak ruzie.

Dat kan ook overigens gebeuren doordat je b.v. een staart tussen de deur krijgt en de kat geeft een gil van schrik. Daardoor kunnen je katten elkaar ook aanvliegen.

Kun je je tuin niet omheinen zodat jouw katten in de tuin blijven en de andere kat er niet meer in kan?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Re: Kat valt andere kat ineens aan

Bericht door lisaasil12 »

ben het met castratenkoor eens, het maakt niet uit welke kleur, maar als ze bang zijn vliegen ze elkaar zonder reden om de nek. Niets aan te doen (je zou alleen die andere kat uit je tuin kunnen proberen te houden dan is het probleem we weg)
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Plaats reactie