Nieuwe kat in de flat maakt mijn katten onrustig/boos

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Nieuwe kat in de flat maakt mijn katten onrustig/boos

Bericht door pinguin »

Heb de kat eens goed in de gaten gehouden. Hij moet nog gecastreerd worden ook en het is echt geen jonkie meer als ik zo eens naar de grote kijk. Dus hopelijk geen sproei kater. :epray:
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kat in de flat maakt mijn katten onrustig/boos

Bericht door nellebel »

wat een mensen dan he. ongecastreerd rond laten lopen.
een gevecht zullen sproet en snabbel misschien wel winnen, maar snap dat je daar niet op zit te wachten. vooral sproet heeft al zoveel meegemaakt en is nu eindelijk wat rustiger geworden en minder bang en dan dit weer. arme kereltje zou zich toch veilig moeten voelen op zijn eigen stekkie.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Nieuwe kat in de flat maakt mijn katten onrustig/boos

Bericht door pinguin »

Nellebel. Het bizarre er aan is dat sproet dus echt niet bang is, eerder boos. Maar snabbel vind het niks en als er veel geblazen word duikt snabbel onder het bed. Ik denk dat sproet het wel gaat winnen als het op vechten aan komt. Maar hij hoeft maar 1 haal te krijgen die gaat ontsteken en dan hang ik. Dan moet die naar de dierenarts met alle gevolgen van dien.
Inmiddels ook een zwart vriendje er bij gespot. En sproet raakt steeds opgefokter en is amper binnen te houden.
Ik vrees als die probleem niet snel word opgelost dit dus wel vechten word. Evt met gaas er tussen. Of dat sproet zich uit leeft op snabbel.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kat in de flat maakt mijn katten onrustig/boos

Bericht door castratenkoor »

Kun je er niet een plaat hardboard of plexiglas tussen zetten>
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Nieuwe kat in de flat maakt mijn katten onrustig/boos

Bericht door pinguin »

Ik heb er nu tijdelijk een zonnescherm voor gezet. Maar dat vind sproet weer eng want ja das nieuw. Dus die komt er nu effen niet. Op zich ook niet erg want balkon is groot zat.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie