kat was buiten gewend en nu binnen

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Marisje12
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2013 22:50

kat was buiten gewend en nu binnen

Bericht door Marisje12 »

ik heb een vraag
ik heb een kat sadie echt een schatje die heb ik overgenomen van iemand.
ze was buiten gewend en nu is ze sinds dik half jaar binnen gewend. ze is bijna 4 jaar.
nu is het volgende ik woon op tweede etage in een flat en een medebewoner heeft een jonge kater.
en naar mijn idee klikt het tussen hun. waardoor die kat voor mijn deur staat en mijn kat binnen
heb het idee dat zij nu ook naar buiten wil maar ben bang dat ze naar beneden springt,
wat is wijs toch op de galerij of gewoon zo houden want zij weet nu dat ze niet naar buiten kan.
iemand tips???

ik hoor graag van jullie

groetjes mariska
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kat was buiten gewend en nu binnen

Bericht door castratenkoor »

Ik zou haar niet op de galerij laten. Risico dat ze naar beneden valt is veel te groot.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: kat was buiten gewend en nu binnen

Bericht door eveline1982 »

Ik zou het ook niet doen. De kans dat ze naar beneden valt is groot, en ik zou dat risico niet nemen. Heb je geen balkon wat je goed kan afschermen?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6817
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kat was buiten gewend en nu binnen

Bericht door Dinky »

Ik zou de kat ook niet op de galerij laten aangezien het goed gaat met binnen zijn. Zeker wanneer je denkt dat ze het kan vinden met de kater is de kans groot dat ze in hun spel naar beneden vallen (zo is mijn vorige poes door achter elkaar jagen onder een auto terecht gekomen). Met spelen worden ze toch onvoorzichtiger en een ongeluk zit dan in een klein hoekje ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Fly2005
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 jun 2013 19:56

Re: kat was buiten gewend en nu binnen

Bericht door Fly2005 »

ik heb een poes van 8, is eigenlijk ook altijd buiten gewend, heb haar nu enkele maanden binnen zitten en ze is dol gelukkig ze heeft dan ook nog wel vriendjes waar ze zo nu en dan nog mee speelt denk dat dat er ook wel mee te maken heeft.

binnenkort ga ik de andere 3 van stal naar binnen halen, waaronder 1 nog een probleem word maar het moet
Plaats reactie