Mijn nieuwe poes valt mijn 'oude' kater aan

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
FelixFien
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2013 11:09

Mijn nieuwe poes valt mijn 'oude' kater aan

Bericht door FelixFien »

We hadden al een kater en hebben er nu sinds 3 weken een poes bijgenomen. Helaas gaat het niet goed tussen hun. In het begin deden ze veel brommen en blazen naar elkaar. En vielen ze elkaar aan. Daarna lijk het even beter te gaan. Tenminste ze konden samen in een ruimte zonder elkaar aan te vallen. Nu de nieuwe poes zich thuis begint te voelen valt ze de hele tijd onze kater aan. Vooral al ze bij ons op schoot zit en de kater de kamer in komt. Onze kater is nu heel bang voor haar en vlucht dan zijn speelkamer in en kruipt in een doos. Eerst blijf zij dan voor de doos staan, maar laatst vloog zij ook de doos in..Dit kan niet langer zo. We hebben de katten nu gescheiden van elkaar. De ene zit boven en de andere beneden. Dit ruilen we geregeld om. En we proberen ze natuurlijk beide genoeg aandacht te geven. Nu hebben we al tips gekregen over doekjes met hun geur aan hun geven zodat ze aan elkaars geur kunnen wennen. En ik zet hun eetbakjes bij de deur zodat ze dicht bijelkaar eten met een deur ertussen. Heeft iemand nog meer tips? Beiden katten zijn gecastreerd/Gesteriliseerd. Ze zijn ook even oud. Ze worden bijna 2.

Alvast bedankt!

Groetjes!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn nieuwe poes valt mijn 'oude' kater aan

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
poezen willen nog wel eens huis en baas voor zich opeisen.. en de kans dat dit ooit nog goed komt is klein..
je kunt met feliway verdamper aan de gang (duur) en met wattenschijfjes met wat valeriaan erop door de lucht wapperen.
ik heb hier 10 jaar lang een schurende relatie gehad tussen een poes en kater en ik had ze halverwege het eerste jaar al uit elkaar moeten halen, dat had 9+half jaar vervelende sfeer in huis gescheeld..
er zijn groepen op het forum waarin de poes/kater relatie wel goed tot redelijk goed gaat. maar het komt vaak voor dat het niet botert en het enige advies dat ik je dan kan geven is zie het niet te lang aan. ze is er nog maar 3 weken.. en denk aan je kater, dat gedoe van mevrouw levert hem veel stress op..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
FelixFien
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2013 11:09

Re: Mijn nieuwe poes valt mijn 'oude' kater aan

Bericht door FelixFien »

Dankje :-)

Heel vervelend he brengt veel stress met je mee..

Hmmm ik hoop eigenlijk wel dat het nog goed komt. Volgens het asiel was er nog hoop maar dat kon paar weten tot maanden duren. Maar als dit inderdaad zo blijft is het misschien beter om haar weg te doen. Maar dat is het laatste wat we willen doen. Ze is namelijk echt heel erg lief en heel aanhankelijk!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Mijn nieuwe poes valt mijn 'oude' kater aan

Bericht door eveline1982 »

Klinkt als een dominant poesje :) ik raad je ook aan om niet te lang aan te modderen. Ik heb 2 poezen en een kater hier gaat het goed, maar de dames kunnen soms lelijk bitchen tegen hem ;) . Voor beide katten is dit geen manier van leven, dus is het misschien beter om de dame ergens te plaatsen waar ze alle aandacht zal krijgen en die met niemand hoeft te delen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
FelixFien
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2013 11:09

Re: Mijn nieuwe poes valt mijn 'oude' kater aan

Bericht door FelixFien »

:( Ja is inderdaad misschien beter...wij hadden eigenlijk meteen zoiets van ze kan beter naar een huisje gaan waar ze geen andere katjes heeft. Maar veel mensen in onze omgeving zeiden dat we dit niet meteen moesten opgeven. We zullen het nog even aan kijken.

Bedankt voor de reacties ;)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn nieuwe poes valt mijn 'oude' kater aan

Bericht door Adriana »

geef jezelf een bepaalde vastomlijnde termijn, zoiets als 7 dagen oid. en houd een dagboekje van botsingen en schermutselingen bij. en neem dan een beslissing, dat is voor drie partijen beter. voor je lieve jonge kater, voor de poezendame en voor jullie!
die komt vast wel goed terecht hoor! en ga dan toch voor een lieve kater van ongeveer dezelfde leeftijd.. (wel ook weer met omruilgarantie....)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
FelixFien
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2013 11:09

Re: Mijn nieuwe poes valt mijn 'oude' kater aan

Bericht door FelixFien »

Ja we gaan het inderdaad nog even aan zien. Is alleen zo moeilijk om haar weer af te staan..maar goed uiteindelijk wel beter ja.

Bedankt!
Plaats reactie