kater valt andere katten aan..kitten verstandig?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
sammyendaphne
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2013 18:50

kater valt andere katten aan..kitten verstandig?

Bericht door sammyendaphne »

hallo allemaal.
sinds 1,5 maand is kater sammy ons leven komen verrijken. Ik zag m staan op marktplaats en is hier gebracht door een gepensioneerd echtpaar uit belgie.
Het is een zwart witte kater en het is echt zo'n krioelkat die alleen maar op schoot wil zitten, bij je wil zijn, bij je op bed komt liggen. Mijn zoon is 5 en een half en hij sleept de kat af en toe mee, daar bedoel ik mee dat hij hem oppakt maar aangezien hij nog klein is en de kat groot en een beetje dik,hangt ie er wat ongemakkelijk bij, maar laat alles toe. Hij zal nooit uithalen en je mag m zelfs over heel zijn buik wrijven, wat veel katten niet prettig vinden, deze wel, gaat er helemaal voor liggen. T is een schat van een beest. ik werk parttime, maar daarna heb ik als alleenstaand moeder ook nog het kind, het huis en het eten en dus heeft sam vaak geen schoot om op te zitten en af en toe vind ik dat zielig voor m en dacht over er een babykat bij te nemen als gezelschap. De vrouw die mij sammy heeft gegeven vertelde dat sam niet met andere katten gaat. Bij haar is hij aan komen lopen en zij had al 4 katten en dat ging helemaal niet. Dus sam woonde daar in de grote badkamer en had een deel van de dag zijn 'turn in de tuin, maar dan wel als de andere katten van haar binnen in de kamer waren. sam is tussen de 2 en 5, dat weten zij ook niet. Hij schijnt langere tijd op straat geleefd te hebben, en kwam vies en onverzorgd bij hun aan.. zo zat het en dus toen zag zij hoe de relatie verliep tussen haar katten en buurkatten die in de tuin wilde komen als sam er was. Zodra sammy een kat in t oog krijgt schijnt hij ze gelijk aan te vliegen.. Iest wat moeilijk voor te stellen is voor mij die dat nooit gezien heeft en hij hier zo een lieve kat is.. Maar uiteraard geloof ik haar wel, zij heeft t zelf gezien. Ze belt nog wel eens en dat was dus vandaag en ik vertelde haar dat ik erover dacht een kitten erbij te nemen. zij raadde het me af. Ze zei dat sammy absoluut niet bij andere katten kan. Aan de andere kant hebben dierne vaak een instinct dat ze een baby geen kwaad doen. Maar zei zegt dat een babykat ook groot worde en dan misschien sammy weer de kat gaat aanvallen. Maar t zou toch ook kunnen zijn dat als ie de kitten van kleins af aan heeft en sammy zijn of haar grote voorbeeld is, het juist goed kan gaan? Hoe zien jullie dit? waarom zou sammy al die katten direct aanvallen vraag ik mij af...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kater valt andere katten aan..kitten verstandig?

Bericht door Adriana »

als je regelmatig meeleest op het forum dan kom je veel ellende tegen van de combi's van één kitten met kat of katten met een leeftijdsverschil van een jaar en meer.
en zoek eens (rechtsboven) op het woord solokitten.
jullie zijn van Sammy en het huis is zijn territorium. hij is al veel te lang alleen om nog een maatje te accepteren en een heel levendig kitten hoogstwaarschijnlijk al helemaal niet.
ik zou nooit een kitten erbij zetten, dat geeft grote kans op ellende en veel stress aan beide kanten. als/als je er iets bij zou willen zetten, dan een lieve, rustige gecastreerde kater uit het asiel met terugbrenggarantie...
zoals het nu gaat is het toch prima, iedereen gelukkig en waarom zou je..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kater valt andere katten aan..kitten verstandig?

Bericht door castratenkoor »

Ik zou me als ik jou was aan de adviezen van die mensen houden die hem gebracht hebben. Die hebben hem liefdevol opgevangen en opgekalefaterd. En weten duidelijk heel goed wat zijn mogelijkheden zijn. Als ik het hele verhaal op een rijtje zet, lijkt het me duidelijk dat je een solo-kat in huis heb. Je doet niemand een plezier daar een kat bij te plaatsen. gaat een hele slecht sfeer in huis geven.

Geef hem genoeg te doen, leuke hoge krabpaal en nog ergens een kleintje, een ritseltunnen, leuke speeltjes enz. enz.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: kater valt andere katten aan..kitten verstandig?

Bericht door eveline1982 »

Ik zou me zeker aan het advies van de vorige eigenaren houden. Ze waren ws niet voor niks op zoek naar een huisje zonder andere katten. Dit gaat alleen maar ellende geven! Zorg voor genoeg speeltjes en warme mandjes, en dan zal hij vast een hele gelukkige kat gaan worden :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: kater valt andere katten aan..kitten verstandig?

Bericht door Robijn »

Nee, een kitten bij Sam zetten is ZEEEEER onverstandig; NIET doen alsjeblieft. Sam is een solo-kat en duldt geen andere katten in zijn buurt. En dus ook geen volwassen katten bij Sam zetten.
Ik heb vroeger ook een solo-kater gehad. Die viel alle katten die in zijn tuin kwamen meteen aan; stoefde ie meteen op af. Hij duldde geen andere katten in zijn territorium.
Heb jaren geleden (10 jaar terug of zo) 1x het kittentje van de buren een keer meegenomen om te kijken hoe hij er op zou reageren. Nou, het was goed dat ik het kittentje goed in mijn handen vasthad, want hij kwam er meteen op afgestoefd; blazend en grommend. Als ik het kittentje niet in mijn handen had, weet ik zeker dat ie hem ernstig verwond of zelfs gedood zou hebben!
Niet doen dus.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kater valt andere katten aan..kitten verstandig?

Bericht door Dinky »

TS heeft de adviezen ter harte genomen en iedereen bedankt in een apart topic.

Inderdaad klinkt het als een echte solo kat en die doe je geen plezier door er anderen bij te zetten ;) Heb zelf een solo poes en die sprint ook naar het raam wanneer er een andere kat voorlangs loopt om deze weg te jagen ;) Vind het wel eens jammer dat ik er niet een ander bij kan zetten als ik de foto's hier op het forum zie van de groepen maar ik weet gewoon dat het beter is dat niet te doen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie