guusje vind gijs niet meer leuk

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

guusje vind gijs niet meer leuk

Bericht door nellebel »

gisteren is gijs naar dodewaard geweest voor zjin tandjes. we hebben overwogen om guusje mee te nemen, maar omdat ze al lelijk doet als ze bij ons naar de DA moet dit niet gedaan. ze moesten dan toch ongeveer 3 uur in het mandje zitten.
we komen na 3 uur weer thuis met gijs en guusje springt enthousiast op de tafel, waar gijs stond in zijn mandje. toen ik gijs eruit liet was hij dolgelukkig om thuis te zijn. hij liep al wiekend (omdat gijs niet miauwd maar wiekwiek geluidjes maakt), achter guusje aan. maar zij gromde alles bij elkaar. hij gaat echter door en pikt haar signalen niet op, waardoor ze gisteravond de hele avond heeft lopen grommen en continue met dikke staart rondloopt. vannacht een uur onder bed zitten grommen voordat ze voorzichtig op bed kwam en midden in de nacht verschoof naar haar favoplekje, wat wel langs gijs is. vanmorgen werd ik wakker en voelde ik gijs naar guusje toekruipen en hij begon haar te wassen, echter binnen 10 seconden was mw weer ontdaan en begon ze weer te grommen en spring ze van bed.
ik snap er niks van. heb er wel vaker over gehoord maar nooit in verdiept.
hoe kan ze hem niet meer kennen? wij ruiken toch ook iedere dag anders als we thuiskomen en dat is nooit een probleem.
waarom laat hij haar ook niet met rust, ze gromt naar hem en slaat naar hem met haar poten, maar hij blijft haar piepend achterna lopen. ik vind het zo zielig voor beide. guusje is doodsbang en gijs wil alleen maar zijn vriendinnetje terug. manlief kan er helemaal niet tegen en begon gisteren tegen guusje te mopperen maar ik heb hem duidelijk gemaakt dat wij al helemaal niet in de stress moeten raken omdat dat het nog ingewikkelder maakt. toch weet ik niet wat te doen nu.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: guusje vind gijs niet meer leuk

Bericht door castratenkoor »

Gijs ruikt vreemd en eng. Dit komt heel vaak voor als een kat naar de dierenarts moet. Gaat wle weer over hoor. Gewoon ze het zelf uit laten zoeken en allebei veel aandacht geven.
Beetje valeriaan sprenkelen op kussentjes ed wil ook nog wel eens helpen om de spanning eraf te halen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: guusje vind gijs niet meer leuk

Bericht door nellebel »

ik heb gijs bij thuiskomst met een washandje met water gewassen toen guusje zo reageerde.
ik ben echter bang dat het niet bijtrekt. omdat guusje gewoon ook een paniekvogel is, die loopt zo snel stress op dat ik bang ben dat ze gijs niet eens een kans geeft.
zou het ook dominantie kunnen zijn dat gijs haar grenzen niet accepteerd en doorgaat? ik weet dat hij vaak geen geluid hoeft te maken maar dat een blik genoeg is om guusje weg te krijgen. maar hij ziet er nu zo onschuldig en lief uit met zijn piepgeluidjes. hij dringt haar ook in hoekjes waari nze helemaal wegkruipt en hij gaat er dan voor zitten.
vanmorgen moesten ze onder begeleiding naar de bak, want ze blijven achter elkaar aanlopen. gijs vooral achter guusje,maar andersom houdt zij hem ook continue in de gaten. hierdoor konden ze gee nrust vinden om op de bak te gaan. en heb ik de een eerst tegengehouden zodat de ander op de bak kon, en daarna omgekeerd. ze moesten allebei flink plassen en poepen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: guusje vind gijs niet meer leuk

Bericht door Adriana »

wat vervelend en het komt veel vaker voor. om en om borstelen,vooral onder de kin en tussen en rond de oren en wangen, zodat de onderlinge luchtjes worden uitgewisseld wil ook nog wel eens helpen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: guusje vind gijs niet meer leuk

Bericht door nellebel »

dank je, ga ik vanmiddag proberen. ik had guusje ook met de handdoek waar gijs op had gezeten gewreven maar dat was geen succes. daar zat natuurlijk ook die vreemde geur aan. toen kreeg ik een grom van haar.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: guusje vind gijs niet meer leuk

Bericht door eveline1982 »

He wat vervelend! Genoeg tips gekregen zie ik al, denk dat met een paar dagen het wel weer goed zal gaan. Diego gromt ook altijd tegen de katten en Jimmie (voorheen ook Nina) als ze bij de da zijn geweest. 1 of 2 dagen later is het weer goed. Sterkte met het duo!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: guusje vind gijs niet meer leuk

Bericht door pinguin »

Wendy wat vervelend voor je, ik hoop dat guusje gijs snel weer leuk vind.

Ik zit hier met een gelijk soortige vraag. Omdat sproet 2 uur lang buiten is geweest en hij gelukkig door een vang actie van mij en onderbuurman weer binnen is had ik verwacht dat snabbel weer blij zou zijn. Maar ook hier het tegen over gestelde. Snabbel is helemaal van slag als sproet toe nadering zoekt loopt snabbel bang weg. Of zet een dikke staart op.
Maar de tips die ik hier lees ga ik zeker eens uit proberen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: guusje vind gijs niet meer leuk

Bericht door Ms Maaike »

Jeetje, dat het dan al zo'n effect kan hebben... Ik heb ook geen tips meer maar wens jullie wel succes!
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: guusje vind gijs niet meer leuk

Bericht door Chiquita98 »

Wat naar zeg Wendy dat Guusje niks meer van Gijs wil. Sommige katten raken sneller uit hun doen door andere geuren dan anderen. Guusje reageert sterk op de vreemde geur die Gijs bij zich draagt. Geef het gewoon een paar dagen en ik weet zeker dat het dan wel weer goed zal gaan. Maar snap je gevoel hoor.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
patricia verhoef
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jun 2011 20:03

Re: guusje vind gijs niet meer leuk

Bericht door patricia verhoef »

Ik had hetzelfde met Jenny en Senna.
Senna is de moeder van Jenny ze zijn altijd erg op elkaar gesteld.
Tot Jenny vorige week een paar dagen bij de dierenarts door had gebracht, Senna kwam aan haar snuffelen en begon helemaal te kwijlen en te blazen naar jen.( Ook moest Senna niets meer van mij hebben lucht zat denk ik aan mijn kleding)
De volgende dagen moest Senna ook niets van haar hebben en kwam ook niet meer naar boven en nu na een weekje is alles weer in orde.

Ik heb alles waar jenny op gelegen had toen ze terug kwam van de dierenarts gewassen en schoongemaakt ook mijn kleding en knuffels op hun kamertje .
De kamers extra uitgesopt en het bakje waar jenny mee vervoerd was.
Snel daarna was alles weer koek en ei tussen die twee.

Ik hoop voor je dat het snel bijtrekt.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: guusje vind gijs niet meer leuk

Bericht door nellebel »

bij thuiskomst gisteren zat gijs voor het raam. guusje kwam meteen kijken toen ik thuis kwam maar was nog wel op haar hoede. dus niet ontspannen languit op de grond rollen om gekriebeld te worden. toch gromde ze niet meer naar hem en mocht hij erbij komen.
ineens besloot ze ouderwets een bluf aanval op gijs te doen, maar net voordat ze bij hem was schrok ze weer van zichzelf denk ik, en gromde ze weer en dikek staart. gijs was zich van gee nkwaad bewust want hij zag de aanval niet eens aankomen.
daarom samen maar de slingers opgeruimd van baasjes verjaardag. hierdoor heerlij kgespeeld.
daarna samen een snackje gekregen en toen in de douche. gijs was helemaal de oude, maar guusje bekeek het van een afstand. ze is nog niet de oude maar heeft niet meer gegromd en gaat hem niet meer uit de weg. vanochtend weer oude guusje. ze lag languit op bed om gekroeld te worden en bleef lekker liggen.
2 dingen geleerd:
1 guusje en gijs gaan voortaan overal samen naar toe en NOOOOOOOOOOIt meer apart
2 ik ben een groot watje als het op mijn katten aankomt, een grote schijtbroek, maar mijn man is nog erger.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: guusje vind gijs niet meer leuk

Bericht door BloemTetsu »

Gelukkig is alles weer op alle 8 de pootjes terecht gekomen.

Ik moest wel lachen om je 2e punt. Mijn vriend is hier ook de grote hysterica als het om de katten gaat.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: guusje vind gijs niet meer leuk

Bericht door BillyJean »

Gelukkig komt het weer goed. Het is gewoon debouché. Kat ruikt naar dierenarts en dierenarts is niet leuk.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: guusje vind gijs niet meer leuk

Bericht door Ms Maaike »

Super dat het weer goed gekomen is. :) Geen stress meer in huize Wendy. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: guusje vind gijs niet meer leuk

Bericht door Chiquita98 »

Ja zoals verwacht is het toch weer goed gekomen! Fijn voor Guusje en Gijs! En voor de watjes :lol: :lol:
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie