suzie het terrormonster

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
suzieangel
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2013 16:26

suzie het terrormonster

Bericht door suzieangel »

Eergister hebben we angel, 11 jaar, opgehaald. ze zou in eerste instantie naar me moeder gaan, maar helaas was ze te bang voor de hond. de hond was ietsje te enthousiast en vanwege angel der leeftijd vonden we t zielig. daarom hadden mijn vriend en ik besloten om angel in huis te nemen, ook omdat we nog een matje zochten voor onze poes suzie van 9 maanden. In eerste instantie ging het super. De dikke staarten verdwenen na een paar minuten al en ook was er niks te horen van geblaas of gegrom. Omdat t zo goed ging hebben we het reismandje open gezet en gelijk kwam angel naar buiten om de boel te verkennen. Nu laten ze elkaar op zich wel met rust. Ze laten mekaar wel rond lopen en angel mag zelfs op de lievelingsplekjes van suzie liggen maar zodra suzie angel ziet lopen, sluipt ze erachter aan en gaan ze op een meter afstand van mekaar de hele tijd zitten grommen en blazen en delen ze hier en daar een klap uit. Nou weet ik dat ik het ff de tijd moet gunnen omdat suzie geen andere katten gewend is, maar ze is in 1 klap ook tegenover mij verandert. Ik mag nog met der spelen maar zodra ik der wil aaien begint ze tegen me te blazen en haalt ze uit :( ik wil natuurlijk laten zien dat zij nog steeds op nr 1 staat maar daar geeft ze me de kans niet voor. Is het normaal dat ze mij als de grote boosdoener ziet? Met me vriend heeft ze namelijk geen enkel probleem..

groetjes shanna
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: suzie het terrormonster

Bericht door Robijn »

Oei oei oei.... Het leeftijdsverschil tussen Suzie (9 maanden) en Angel (11 jaar) is wel heeeel erg groot.... Denk niet dat Angel op zo'n spring-in-het-veld gaat zitten wachten. Voor je het weet begint ze Angel echt te terroriseren, en dat wil je toch niet?
Ben bang dat Suzie Angel echt gaat lastig vallen, want Suzie, het terrormonster, wil alleen maar spelen en gek doen, en daar zit een poes van 11 jaar echt niet meer op te wachten; die wil rust...
Denk niet dat dit een goede combi is...
Je had veel beter een kitten van ongeveer dezelfde leeftijd als maatje voor Suzie erbij kunnen nemen... Lees eens de vele topics over solo-kittens.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: suzie het terrormonster

Bericht door Ikey »

Je zoekt een maatje voor jullie poes van 9 maanden en dan zet je er een poes van 11 jaar bij? Als je wilt dat je puberdochter van 16 vrienden maakt, stuur je haar toch ook niet naar het bejaardentehuis?

Heel nobel om de kat van je moeder over te nemen en het gedrag van Suzie is normaal gedrag. Ze zal met een week of twee uiterlijk wel weer helemaal bij gedraaid zijn in haar gedrag naar jou toe. Ook het gedrag van achterna sluipen en naar elkaar blazen en grommen en meppen is normaal. Ze moet ineens haar territorium met een ander delen, dus het is logisch dat ze daar chagrijnig van wordt. Ook dit zal snel herstellen.

Maar dit heeft heel weinig kans op slagen. Het leeftijdverschil is gewoon te groot, zoals ik eerder al benoemde met mijn vergelijking. Je zult op zoek moeten naar een echt maatje voor Suzie, eentje van haar leeftijd en waar ze iets aan heeft. Je kunt Angel nog steeds ook een huis aanbieden, zolang ze plekken heeft om zich terug te trekken als de jonkies door het huis vliegen en als je merkt dat het verder niet botst. Anders kun je beter alsnog een ander huisje zoeken voor Angel.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: suzie het terrormonster

Bericht door pinguin »

Ja ben het mijn voor gangers eens het leeftijds verschil is te groot. Maar ik snap wel dat je angel in huis heb gehaald. Want ik vermoed dag angel ergens anders vandaan komt? En dat het alternatief is asiel of herplaatsing bij vreemden is?

Ik zou het even op zijn beloop laten gaan, en proberen samen met ze te spelen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: suzie het terrormonster

Bericht door Ms Maaike »

Ik denk ook niet dat het echte maatjes zullen worden, als ze al elkaar ooit accepteren. Voordat ik van dit forum wist heb ik een vrouwelijk kitten bij een ex-kater van 12 geplaatst. :oops: Als ik alles eerder had geweten waren een heleboel dingen anders gegaan, maar goed. Niks meer aan te doen en ik moet zeggen dat het 95% van de tijd goed gaat, maar dat er af en toe wel eens een tik uitgedeeld wordt. Niet leuk om te zien. Verder slapen ze wel naast elkaar; ze tolereren elkaar wel voor het grootste gedeelte van de tijd. Maar als je echt verwacht dat ze elkaar gaan wassen en zo dan vrees ik dat je teleurgesteld wordt.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: suzie het terrormonster

Bericht door Freya13 »

Ik weet dat ik tegen het algemene idee spreek, maar het kan ook goedkomen hoor, echt. Wij hebben vorig jaar Suzy in huis gehaald, een poesje van toen enkele maanden oud (dus een heel levendig kitten). En dit combineerde wonderwel met onze poes van 11 en onze kater van 8. Ik heb vaak de indruk dat de oudere poes sinds de komst van Suzy een stuk socialer geworden is, en dat de kater weer veel vaker gaat spelen. Uiteraard gaat het niet constant goed, en af en toe wordt er hier flink gevochten, maar dat is toch normaal als je katten in huis hebt? (voor alle duidelijkheid: flink rollebollen en tikken, maar er vloeit uiteraard geen bloed!) Ze tolereren elkaar, ze eten samen, liggen vaak samen in bed of in de zetel, spelen samen, vechten om dezelfde muis :shock: , dus in mijn ogen gaat het prima :)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: suzie het terrormonster

Bericht door nellebel »

zal er ook aan liggen hoe suzie het van te voren deed. liet ze toen merken een maatje te missen om te spelen. als dat zo is zou ik er nog eentje bijzetten van haar lefetijd ongeveer. is dat niet zo en redde ze zich prima dan kun je het zo proberen.
ik denk namelijk bij ons ook nog steeds dat guusje en gijs nu samen gewend zijn maar dat guusje ook goed alleen had kunnen zijn. die is vooral met spelen heel erg op zichzelf. verder wast zji gijs zelden, andersom doet hij het wel bij haar maar daar is ze vaak ook neit zo blij mee. of maar heel kort.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: suzie het terrormonster

Bericht door castratenkoor »

Het hangt helemaal van de volwassen kat af wat die wel of niet tolereert. Ik heb er hier een van 15 die is dol op kittens. En een van 10 die ruikt er aan en gaat verder met waar hij mee bezig was zonder grom, blaas of haren omhoog. Maar dit is natuurlijk een andere situatie - een groep van 8.
Er is er geen een die een kitten wat aandoet. Wel een die 2 weken boos en mokkend naar mij toe blijft. Maar uiteindelijk keurt ook hij het goed.
Mijn ervaring is verder dat het in zo'n grote groep met katers beter gaat dan wanneer er poezen tussen zitten. Kan toeval zijn, maar ik heb meerdere slechte ervaringen met poezen.

In mijn vriendenkring zitten echter meerdere groepen met ook poezen, waar het wel prima bij gaat. Het blijft denk ik altijd afwachten of dieren elkaar wel of niet liggen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: suzie het terrormonster

Bericht door pinguin »

Jammer dat TS niet reageert, want er staan hier een hoop vragen en info in.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
suzieangel
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2013 16:26

Re: suzie het terrormonster

Bericht door suzieangel »

Heey! Iedereen hartstikke bedankt voor alle reacties :D Wegens verbouwing heb ik nog niet eerder kunnen reageren helaas, maar t ziet er naar uit dat t allemaal goed gaat komen. Angel is nu een beetje gewend en t gaat super :) Ze eten en drinken samen, angel geeft zelfs kopjes aan suzie. Suzie vind Angel der staart heel interessant en zo nu en dan mag ze er even mee spelen. Angel heeft ook voor der eigen een paar rustige plekjes in huis opgezocht. Ze gaat dan lekker op bed liggen en dan laat Suzie der met rust. Het bed, achter de kachel en in de vensterbank zijn der favoriete plekjes. Suzie heeft Angel wel 2 keer proberen aan te vallen van achteren, maar ze heeft ondertussen al door dat Angel ietsje groter en ietsje sterker is en dat ze het niet kan winnen. Ik verwacht ook zeer zeker niet dat die 2 continu met elkaar gaan spelen. Me vriend en ik spelen iedere dag zeker 3 kwartier tot een uur met Suzie met der speeltjes (hengeltjes, muisjes, balletjes, plastic tassen) ze vind alles fantastisch. Met 1 ding zijn we heel blij. Suzie keek nooit om naar de krabpalen, en Angel maakt er juist graag gebruik van dus die worden eindelijk ook gebruikt.

Liefs Shanna, Suzie en Angel
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: suzie het terrormonster

Bericht door pinguin »

Een verbouwing kan een kat ook flinke stress op leveren, en dan ook nog een introductie? Ja dan kan ik me voorstellen dat suzie helemaal van slag af is.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: suzie het terrormonster

Bericht door eveline1982 »

Wat goed dat het de goede kant lijkt op te gaan! Met elkaar spelen hoeft ook helemaal niet als ze maar elkaars grenzen leren kennen :) . Wij hadden vroeger thuis een oude kater (en een jonge poes) en daar hebben we toen ook een kitten bijgezet, de kater zijn vadergevoelens kwamen helemaal omhoog en ondanks dat ze niet speelde wist Amy (de kitten) wel altijd Tommie te vinden als ze steun zocht of liefde wilde. Het was een leuk stel samen :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie