Moeder en dochter

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Galasek
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2013 20:31

Moeder en dochter

Bericht door Galasek »

Mijn poes heeft een nest gekregen, waarvan wij een kitten hebben gehouden. Sinds zij ongeveer een half jaar is, valt zij haar moeder vaak lastig, door de confrontatie op te zoeken. Echt agressief wordt het niet (geen bloed of verwondingen), maar het haar van de moeder begint uit te vallen, wat mij een teken van stress lijkt. Heeft iemand een suggestie om deze situatie te verbeteren?
Alvast Bedankt!
PS: De katten zijn al gecastreerd.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Moeder en dochter

Bericht door eveline1982 »

Er zijn veel berichten en topics over dit probleem. Ik heb het zelf ook mee gemaakt en uiteindelijk besloten de dochter te herplaatsen, als de moeder haar vacht uit begint te vallen door de stress denk ik persoonlijk dat je snel de knoop moet gaan doorhakken! Veel sterkte
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Moeder en dochter

Bericht door Adriana »

met twee kittens zou er minder een probleem zijn geweest..
kittens zijn speels en energiek, die moeten hun spieren en motoriek nog ontwikkelen en dat doen ze door veel te spelen, ravotten, nep-jagen en zo.
het leeftijdsverschil tussen dit ene kitten en de moeder is te groot, moeders heeft de kittentijd al lang achter de rug en niet zo veel trek in al dat onbesuisde kittengedoe...
en kitten zal zich stierlijk gaan vervelen want heeft eigenlijk geen maatje..
met twee kittens zouden ze elkaar opzoeken en de moeder had zich wat kunnen afzonderen.
nu is mams de klos en dat krijg je niet 'opgevoed'..
lijkt me een lastig probleem.. zeker omdat de gezondheid van de moeder daar wellicht door de stress onder gaat lijden..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie