Toch een 2e kitten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
Yilena
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 dec 2012 12:13
Locatie: Stadskanaal

Toch een 2e kitten

Bericht door Yilena »

Heb het heel druk gehad in mijn huisje maar jullie advies opgevolgd.
Gisteren heb ik een 2e kitten uit het asiel geadopteerd. Quinto, een zwart/wit mannetje van 4 maanden.
De nieuwe kitten gaat al aardig zijn gangetje wil alleen niet echt goed eten nog, wel drinken.
Mowie(de 1e kitten) loopt hem een beetje van een afstandje te volgen en bromt en blaast nog heel veel. Vooral als Quinto te dicht in de buurt komt lijkt ze heel bang en blaast ze nog harder en probeert hem te slaan. En Quinto zoekt juist de hele tijd toenadering.
Vind het zo zielig, ik herken dr zo helemaal niet. Ze moeten even wennen natuurlijk maar wel het is wel ff stressen.
Moet ik Mowie gerust stellen en hoe kan ik dat doen, of beloon ik haar dan enkel voor haar gedrag?
Heb geprobeert met haar te spelen, maar ze blijft gefocust op de nieuwe kitten en wat hij doet.
Ik ga het niet na een dag al opgeven natuurlijk maar moest het even kwijt bij jullie :oops:
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Toch een 2e kitten

Bericht door ayla »

Je kunt proberen om een beetje te spelen bijvoorbeeld met een hengel. Wellicht komt quinto gezellig mee spelen wat prima is. Krol beide omstebeurten om de geurtjes lekker te verspreiden, zo wennen ze eerder aan elkaar.

Klinkt tot nu toe Goed en wat super dat je er een 2e bij hebt!!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Toch een 2e kitten

Bericht door Dinky »

Mowie moet er eerst nog even aan wennen dat er nu ook een andere kat in huis is ;)

Enige dat je echt kan doen is proberen te spelen en verder vooral zelf uit laten zoeken.
Geef het eens een week de tijd ;) Meestal is het dan wel goed.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Yilena
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 dec 2012 12:13
Locatie: Stadskanaal

Re: Toch een 2e kitten

Bericht door Yilena »

Afbeelding

Dit is Quinto, hij lijkt hier wat klein maar het is al een beste vent. Hij heeft zijn oogjes hier dicht, maar met oogjes open heeft hij ook een zwarte eyeliner :lol:
Hij komt uit een pleeggezin van het asiel uit een nestje van 5, is aan andere katten gewent(de pleegmoeder heeft zelf ook haar eigen katten) en ook aan honden.
Hij is heel aanhalig zolang Mowie niet in de buurt is. Heeft de hele nacht tegen mijn buik aan gelegen op de dekens in bed.
Oppakken vind hij nog een beetje eng, dan zet hij zn nageltjes in mn trui en houd me stevig vast. Als ik hem dan begin te aaien voelt hij zich meer op zijn gemak.

In mijn beleving heeft hij goed door dat Mowie bang is, als ze begint te blazen gaat hij heel rustig liggen en af en toe zelfs spinnen. Hij heeft nog niet 1x naar haar geblazen of gegromt.
Hij zoekt haar heel voorzichtig op en als ze niet wil laat hij haar weer even.
Ben blij dat Mowie hem goed in de gaten houd en niet de hele tijd onder de bank zit te blazen.

Kan me goed voorstellen dat zij er niet blij mee is dat er nu een vreemde kat op al haar plekjes zit en ligt. Maar na mijn voorstel topic ben ik bijna alles over solo-kittens op dit forum gaan lezen en ben er van overtuigd dat het toch beter voor haar is.
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Toch een 2e kitten

Bericht door Ikey »

Dat Mowie zo blaast en Quinto probeert te slaan, is heel normaal :) Het gaat hartstikke goed! Mowie moet ineens haar huis en haar baas delen met een andere kat, het is heel logisch dat ze daar wat boos en jaloers door wordt. Het klinkt alsof Quinto inderdaad goed door heeft dat hij Mowie beter nog even met rust kan laten, dat is heel goed :) Met een week gaat het waarschijnlijk al een stuk beter :)

En kijk niet raar op, als ze straks achter elkaar aan gaan rennen en elkaar bespringen en bijten, er kan ook gepiept worden hierbij. Ook dit is normaal :) Ze zijn dan lekker met elkaar aan spelen, maar moeten elkaar nog leren kennen en leren hoe hard ze elkaar kunnen bijten zonder dat het pijn doet ;-)

Zit er een groot leeftijdverschil tussen Mowie en Quinto? Poezen piepen en gillen overigens wat sneller als het spelen ze te wild wordt. Vrouwen, he? ;-)

Wat een leuke namen trouwens en goed dat je voor Mowie een maatje hebt gevonden. Ze zal je erg dankbaar zijn :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Toch een 2e kitten

Bericht door Dinky »

Wat gedraagt Quinto zich goed richting Mowie ;) Toenadering zoeken maar wel op Mowie haar tempo :) Klinkt alsof het wel goed moet komen!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Toch een 2e kitten

Bericht door BillyJean »

Wat een schatje om te zien, die Quinto, ben benieuwd naar Mowie. Wij hebben nu anderhalve week een kitten bij een volwassen kat en het gaat steeds beter. Natuurlijk is het even wennen, maar gun het de tijd. Het komt echt goed
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Toch een 2e kitten

Bericht door Adriana »

wat hardstikke goed dat je je hebt ingelezen en met een weekje heb je een geweldig stel in huis denk ik. poezen kunnen wat meer territoriumgericht zijn dus wat meer 'last' hebben van vreemden in hun huis dan katers.. missch beetje valeriaan bij kruidvat/etos halen, op wattenschijfje en door de lucht wapperen om de sfeer wat te ontspannen bij tante Mowie..
en om en om borstelen met dezelfde borstel helpt luchtjes uit te wisselen want hij ruikt nog niet naar haar..
wat heerlijk dat hij vannacht bij jou heeft gelegen en ik vind dat altijd wel heel erg prettig als mijn katzels aan de voor- en achterkant als soort van boekensteun tegen me aanliggen..
missch komt Mowie ook wel weer naar bed s nachts als ze een beetje gewend is..
leeftijdsverschil is vrij klein want Mowie was eind december 8 weken...

k zou voorlopig even minimaal twee kattenbakken (missch drie..) in huis zetten en dat kunnen langwerpige dweilemmers zijn. op zeker twee verschillende plaatsen..
en dan komt het met een weekje waarsch helemaal goed tussen die twee..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Yilena
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 dec 2012 12:13
Locatie: Stadskanaal

Re: Toch een 2e kitten

Bericht door Yilena »

Ikey schreef: Zit er een groot leeftijdverschil tussen Mowie en Quinto? Poezen piepen en gillen overigens wat sneller als het spelen ze te wild wordt. Vrouwen, he? ;-)
Quinto is van 6 oktober, en Mowie van eind Oktober, weet haar geboorte dag niet. Heb haar van een `vriend` wat achteraf een zeer onbetrouwbare man bleek te zijn :( Maar gelukkig is ze gezond.

Mowie komt van Mohawk omdat ze een hele brede witte hannenkam had.
Quinto is de naam die het asiel gegeven heeft, vond het een mooie naam en heb de naam gehouden voor hem.

@Adriana
Ze gaan nu samen op dezelfde kittenbak, maar daar word Mowie tegroot voor en Quinto helemaal, dus er komen 2 gewone bakken dit weekend.
Mowie lag nooit veel bij me in bed, sochtends kwam ze vaak naast mijn hoofdkussen liggen. Heb voor haar een kussen naast mijn bed waar ze wel op komt slapen.
BillyJean schreef:Wat een schatje om te zien, die Quinto, ben benieuwd naar Mowie. Wij hebben nu anderhalve week een kitten bij een volwassen kat en het gaat steeds beter. Natuurlijk is het even wennen, maar gun het de tijd. Het komt echt goed
Dit is Mowie :grin:
Afbeelding
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Toch een 2e kitten

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Wat leuk een tweede erbij
En wat zijn ze mooi
Alles komt wel goed :) en inderdaad vrouwtjes gillen sneller Sls katers merk ik hier ook
Zijn ook net mensen hè ;) haha
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Toch een 2e kitten

Bericht door Ms Maaike »

Wat een leuk stel zeg. :) Hier gilt poes ook eerder. Heb je voor de zekerheid Quinto (leuke naam!) al laten controleren door de dierenarts? Altijd verstandig om een nieuw diertje even te laten checken. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Yilena
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 dec 2012 12:13
Locatie: Stadskanaal

Re: Toch een 2e kitten

Bericht door Yilena »

Hij heeft een volledig onderzoek gehad bij de DA al :D en is er later nog 2x geweest omdat hij wat last had van niesziekte, maar daar is hij gelukkig overheen
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Toch een 2e kitten

Bericht door Ms Maaike »

Kijk aan, helemaal gezond dus. :) Mowie trekt vast wel bij, zeker als Quinto op die manier blijft reageren. :) Veel plezier met het stelletje. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Toch een 2e kitten

Bericht door eveline1982 »

Wat een snoesjes :) helemaal het lapje (FLIEFT!!!) . Zou me niet te druk nog maken om het eten, kan wel een paar dagen duren voor hij echt zich genoeg relaxt voelt om zijn buikje lekker te vullen. Daarbij eet de ene kitten nou eenmaal een stuk meer als de andere. Zolang zijn ontlasting goed is, de oogjes helder en het buikje zacht zou ik me geen zorgen maken :) . Laat ze het maar lekker met elkaar uitzoeken, zolang je je er niet mee bemoeit en er geen bloed vloeit komt het allemaal wel snel goed bij zulke jonge beestjes :) . Heel veel plezier met je mooie duo!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Toch een 2e kitten

Bericht door nellebel »

wat een mooierds, die zwarte oortjes van quinto en dat zwarte streepje van mowie op het pootje. wat een bijzondere kleurtjes
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie