een nieuwe kitten bij 2 andere poezen

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Danielleboer92
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jan 2013 15:04

een nieuwe kitten bij 2 andere poezen

Bericht door Danielleboer92 »

hallo
ik heb 2 poezen in huis van 9 maanden 1tje is al gesterliseerd en over 2 weken gaat de andere ook
nu is het zo sinds 2 dagen hebben we er een kitten van 3 maanden bij. meteen vanaf begin is het blazen maar dat snap ik ook wel is hun huis hun plaats maar vandaag word het nog erger ze rennen de kleine achter na en slaan dan ook. en het alle mooiste is de poezen vallen nu elkaar ook aan!! hebben ze nog nooit gedaan. en ik weet ook dat er zeker nog een week of langer over heen kan gaan voordat het misschien goed gaat. maar kan het ook zijn dat het helemaal niet meer goed komt hier ben ik wel een beetje bang voor. want ik vind het zielig voor onze poezen maar ook voor de kleine katertje die zit zielig in een hoekje. 's nachts slapen ze wel apart hebben aparte kattenbakken aparte voerbakjes ik laat ze af en toe samen in de gang en daarna weer apart.

en nog een vraag wij hebben 2 poezen (zusjes) en die trekken heel erg na mij toe komt dat omdat ik een vrouw ben? want ze willen echt niet bij mijn vriend zitten of liggen terwijl hij echt een kattenmens is. daarom hebben wij een katertje erbij genomen maar die trekt ook al veel meer na mij toe wat nu?
groetjes danielle
Connie001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:56

Re: een nieuwe kitten bij 2 andere poezen

Bericht door Connie001 »

Klinkt mij als dat ze hun plek in de groep aan het vaststellen zijn. De uk wat meer beschermen nu tegen de dames en laat de dames de rangorde maar vaststellen.

Bij mij thuis trekt ook alles naar mij toe de honden en ook de kat, maar dat komt omdat ik altijd met ze samen ben. Ik ben alleen 2 x pj op vakantie naar Spanje mijn man is dan thuis dan trekken ze wel enkele weken van boosheid naar mijn man bij thuiskomst, maar is meestal snel weer voorbij.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: een nieuwe kitten bij 2 andere poezen

Bericht door Adriana »

Danielleboer92 schreef:hallo
ik heb 2 poezen in huis van 9 maanden 1tje is al gesterliseerd en over 2 weken gaat de andere ook
nu is het zo sinds 2 dagen hebben we er een kitten van 3 maanden bij. meteen vanaf begin is het blazen maar dat snap ik ook wel is hun huis hun plaats maar vandaag word het nog erger ze rennen de kleine achter na en slaan dan ook. en het alle mooiste is de poezen vallen nu elkaar ook aan!! hebben ze nog nooit gedaan. en ik weet ook dat er zeker nog een week of langer over heen kan gaan voordat het misschien goed gaat. maar kan het ook zijn dat het helemaal niet meer goed komt hier ben ik wel een beetje bang voor. want ik vind het zielig voor onze poezen maar ook voor de kleine katertje die zit zielig in een hoekje. 's nachts slapen ze wel apart hebben aparte kattenbakken aparte voerbakjes ik laat ze af en toe samen in de gang en daarna weer apart.
:cry: oei! denk dat je zo snel mogelijk een feliwayverstuiver in de belangrijkste ruimte moet hangen..
de overmacht voor dat kleine katertje is veel te groot, dat gaat stress en vermoeidheid geven en dus groeiachterstand en mogelijke andere problemen..

dit lijkt me geen geweldige combi.. en als poezen naar een kitten slaan dan belooft dat niet veel goeds..
zou het kitten heel goed beschermen en het niet al te lang aanzien want dat kitten is veel te klein en kwetsbaar voor dit 'geweld'..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
MarlienV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 jan 2013 13:36
Locatie: Amsterdam

Re: een nieuwe kitten bij 2 andere poezen

Bericht door MarlienV »

Hi,

Ik ben redelijk nieuw hier, maar ga straks zo'nzelfde situatie misschien wel krijgen. (Zie http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 62&t=26955)

Wij gaan nu alleen voor 2 kittens erbij ipv 1. Misschien kan dat bij jou ook nog wel helpen? Geen idee of er nog meer kittens uit het nestje beschikbaar zijn en of je de capaciteit hebt om 4 katten in totaal te hebben. (ik zit ook nog met wat twijfels hoor)

En over dat naar jou toetrekken, dat heb ik ook ja. Vooral Enter (ppoes) van twee jaar. Die zit alleen maar heel klef bij mij, soms wel bij mijn rviend, maar over het algemeen bij mij.

Wat ik soms doe is tegen mijn vriend aanzitten met mijn haar over zijn schouders, dat ruikt het naar mij, maar zit ze toch nog een beetje bij hem :-)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: een nieuwe kitten bij 2 andere poezen

Bericht door eveline1982 »

Oei vind de reactie ook wel erg heftig. Punt is dat als er zo een heftige strijd losbarst de kans op vertrouwen bijna weg is. Ik sluit me aan bij Adriana en eigenlijk is mijn mening om zsm een nieuw huisje te zoeken, naar een opvang te brengen of terug te brengen. Zou dit niet meer aankijken.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Danielleboer92
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jan 2013 15:04

Re: een nieuwe kitten bij 2 andere poezen

Bericht door Danielleboer92 »

Dank jullie wel voor de hulp
Maar na 2 dagen ga ik mn katertje nog echt niet weg brengen er zijn nog geen gevechten ontstaan en mijn poezen zijn ook bang voor hem want als katertje in de woonkamer zit durven ze er niet langs. Maar hou ze goed in de gate. Waar kan ik die verstuiver kopen gewoon bij de da?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: een nieuwe kitten bij 2 andere poezen

Bericht door eveline1982 »

Tja ik denk dat jij als beste kan beoordelen of het te heftig is of niet. Maar als ik dit hoor dan zou ik hier niet te lang mee gaan lopen. Gevechten gaan er ook niet ontstaan want de kater is nog maar 3 maanden en die gaat echt niet het gevecht aan met 2 jong volwassen poezen ;) maar ik vind hem achterna rennen en dan slaan en mekaar aanvallen eigenlijk al heftig genoeg om in te zien dat je het beter bij de situatie kan houden die er voor de kitten was. Het is echt niet dat je te snel opgeeft, het werkt of het werkt niet en ik denk (en mag zeggen dat ik na 2 jaar kittens te hebben opgevangen, en mensen heb geholpen met introduceren van de kittens in het gezin wel iets ervaring heb opgedaan) dat dit niet gaat werken.

De verstuiver is bij de dierenarts te koop of de betere dierenspeciaal zaken ook via internet kan je hem bestellen maar ik zou er morgen al 1 halen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Danielleboer92
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jan 2013 15:04

Re: een nieuwe kitten bij 2 andere poezen

Bericht door Danielleboer92 »

Ja dat was ik ook van plan
Maar ik hoor ook dat het zeker een week kan gaan duren voordat ze gewend zijn aan elkaar met 2 dagen kan dat nooit. Maar mijn 2 poezen zijn ook bang voor hem want ze durfen er niet langs te lopen. Maar als hij in de buurt is blazen. Ze liggen nu gewoon te slapen in 1 woonkamer
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: een nieuwe kitten bij 2 andere poezen

Bericht door Adriana »

http://www.medpets.nl/feliway/bij dierenarts en bijvoorbeeld zie onder medpets.
heeft je kleine katertje genoeg plekjes waar hij zich veilig kan verstoppen?
om en om borstelen om geurtjes uit te wisselen kan missch ook helpen in het accepteren bij de dames.. en dekentjes uitwisselen want het zou goed zijn als ze zo snel mogelijk naar elkaar gaan ruiken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Danielleboer92
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jan 2013 15:04

Re: een nieuwe kitten bij 2 andere poezen

Bericht door Danielleboer92 »

Ja dat zijn we al aan het proberen ik hoop dat het goed komt.
De kleine kan zich goed verstoppen en de dames gaan overdag na buiten
Gebruikersavatar
Gingerlinda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 dec 2012 15:54
Locatie: Groningen

Re: een nieuwe kitten bij 2 andere poezen

Bericht door Gingerlinda »

ik heb ginger erbij genomen toen we moh al bijna een jaar hadden. moh is 6 jaar en ginger is nu 5.5 maand.
tussen hun ging het ook heel heftig. vechten, elkaar opjagen, moh die haar heel hard bijt, in een hoek drukt, hij ging zelfs een keer op haar zitten om te dekken. terwijl hij gecastereerd is en ginger met 4 maand gesterilisserd.
toen heb ik de opvang gebeld want het zat mij niet lekker.we hielden ze snachts dan ook appart omdat we niet op konden letten.
de opvang zei, gewoon samen laten, beide evenveel aandacht. en geen aandacht schenken aan de kater als hij zich terug trekt, want dan wil hij rust. maar wel aandacht geven als hij bij je komt.
ook zei ze (maar weet dat sommigen hier geen voorstander er van zijn) wanneer ze vechten en daar begon de kater altijd mee. dan spuit je hem met de planten spuit nat. heel snel, zodat hij niet ziet dat jij het doet en gewoon verder gaan met wat je doet.
zo hebben wij dat maar 2 maal hoeven te doen.
1 maal vechten, pssst planten spuit erop, en gewoon weer verder achter de pc. niks zeggen. gewoon doen wat ik al deed (gamen)
andere keer was dat moh haar beet en wou dekken, pssst planten spuit. en gewoon verder met wat wij doen.
hij begreep der niks van :D
en het heeft bij ons geholpen. laatst sliepen ze zelfs samen op dezelfde bank. en ook al op hetzelfde bed.
het kan dus maanden duren voordat het wat beter loopt. maar zolang er geen bloed vloeit snap ik nog niet de reden om het katje weg te doen.
natuurlijk moet het katertje wel plekjes hebben waar hij veilig weg kan kruipen. voor als het hem te heftig word.
ook helpt het hier om matatabi stokjes op het kleed te leggen. dan word de sfeer wat relaxer tussen onze katten. te bestellen bij medpets.
en misschien dat de verstuiver ook helpt voor je.
ik ben niet zo van de katten heen en weer verhuizen. voor ieder probleem is er vaak wel een oplossing.
het kan alleen soms heel veel tijd en moeite kosten. vandaar dat ik met de opvang hier bel voor hulp en tips.
All you need is love (en een kat). xxx linda poot Mohtje(6jr) en kopje Ginger (5mnd)
Danielleboer92
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jan 2013 15:04

Re: een nieuwe kitten bij 2 andere poezen

Bericht door Danielleboer92 »

Het gaat nu super goed
Spellen samen eten samen. Soms nog wat gebrom maar daar doe ik het voor heb feliway spray gehaald maar het ging daarvoor al beter dus of het daar mee te maken heeft weet ik niet.
Dus geen ander huis voor mn kitten
En mensen niet te snel opgeven !!! Kijk eerst wat je zelf kan doen.... :edance:
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6817
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: een nieuwe kitten bij 2 andere poezen

Bericht door Dinky »

Super dat het toch is gelukt en fijn dat je dat ons ook vertelt :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: een nieuwe kitten bij 2 andere poezen

Bericht door Chiquita98 »

Danielleboer92 schreef:Het gaat nu super goed
Spellen samen eten samen. Soms nog wat gebrom maar daar doe ik het voor heb feliway spray gehaald maar het ging daarvoor al beter dus of het daar mee te maken heeft weet ik niet.
Dus geen ander huis voor mn kitten
En mensen niet te snel opgeven !!! Kijk eerst wat je zelf kan doen.... :edance:
Mensen reageren hier soms zo fel omdat een topic starter vaak nogal eens te panisch is en daarmee niet altijd even goed verwoord wat er thuis aan de hand is. Dus inderdaad niet te snel opgeven, maar ook niet te panisch gaan doen.
Maar fijn dat het helemaal goed gaat.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie