Aanschaf kittens

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 sep 2011 08:51

Aanschaf kittens

Bericht door Sura »

Beste allemaal,

Wij gaan morgen kijken bij een nestje kittens. We willen graag 2 kittens mee naar huis nemen
Mijn vraag is even wat kunnen we het beste doen qua geslacht? 2 mannetjes, 2 vrouwtjes, een mannetje en een vrouwtje? Op het forum staat wel: bij de aanschaf van meerdere kittens kun je het beste kiezen voor 2 kittens van hetzelfde geslacht i.v.m. geslachtsrijping en onverwachte nestjes. Maar als je 1 van de kittens nu vroeg laat steriliseren? Dan is het toch geen probleem?
en als je 2 mannetjes neemt, gaan ze dan later niet met elkaar vechten? Kortom wat zijn de voor-nadelen en jullie ervaringen? De kittens komen allemaal uit hetzelfde nest en groeien samen op.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Aanschaf kittens

Bericht door Adriana »

in het forumoverzicht zie je hoofdstukken met onderverdeling en ik geloof dat zelfs het eerste hoofdstuk over de aanschaf en keuze van katten gaat.
lees je daar uitgebreid in.. heel erg veel van wat je vraagt staat in die topics..
gecastreerde katers (wij hebben er drie en Dinie heeft er acht) gaan geweldig met elkaar om, ook van verschillende nesten en leeftijden.
poezen kunnen veel feller zijn en zij zijn in een groep heel vaak de veroorzakers van bonje..
maar met poezen kan het ook goed gaan en niemand kan dat voorspellen.
castratie van kater en poes gaat bij 6 maanden en missch iets eerder als het ene dier eerder geslachtsrijp is of het andere dier al krols aan het worden is.
twee is de allerbeste keuze, ze voeden elkaar op en ravotten/vechten/rollebollen/sjezen toch het liefste bij elkaar. en als ze uitgedold zijn dan is er de warme schoot van het baasje..
12 weken oud is toch wel het minimum, kijk of het nest vlovrij is en of alles er schoon uitziet.
zoek een dierenarts in de buurt en zorg dat je uitzet compleet is.
lees eens wat fotoalbums door (in het album van de grijstijgers staat ook veel over de start van de broertjes/bengels hier en veel meer forumleden hebben in hun fotoalbum een kittenperiode zitten) en verwacht niet dat het halve forum nu ineens al hun ervaringen hier onder gaan schrijven, want we hebben dat al zo heel vaak gedaan...
kijk ook bij de huisdierenbijsluiter en op de site van Sophia staan ook veel tips over de aanschaf en keuze.. succes en meld je even terug?

p.s. als ik kijk naar je eerdere berichten ben ik de tel een beetje kwijt..
wat is nu de situatie? zijn dit twee nieuwe kittens of hebben jullie al katten en hoeveel en zo?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Sura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 sep 2011 08:51

Re: Aanschaf kittens

Bericht door Sura »

Hoi,

Ik ben al een tijdje lid van het forum, denk iets meer dan een jaar.
Onze vorige poes, een raskat is tijdens de verhuizing weggeglipt, we zijn heel erg lang aan het zoeken geweest maar nooit teruggevonden... Inmiddels zijn we verhuisd naar een grote woning (boerderij stijl) en is er dus weer ruimte voor een poes/kat en hebben we besloten voor 2 te gaan. Ik ga me even weer inlezen! Bedankt voor je reactie!
Plaats reactie