Betekennis: kitten aait kat

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Lilly-woody
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2012 16:25

Betekennis: kitten aait kat

Bericht door Lilly-woody »

Hallo c:,
Sinds 5 weken hebben wy een nieuwe kitten, die we gevonden hebben nadat ze gedumpt is :shock:
Maar hier gaat het niet over, dus nu naar mijn vraag, mijn grote kat wil niets te maken hebben met de kitten, en is er zelfs wat bang van, maar vandaag was de grote kat aan het eten en ding de kitten er naar toe en begon ove het hoofd te 'aaien' , wat betekent dit? Want mijn grote kat slaat vaak, en de kleine aapt alles na wat de grote doet.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Betekennis: kitten aait kat

Bericht door castratenkoor »

Klinkt als dat de kleine de grote aan de kant wilde duwen. Om ook te kunnen eten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Betekennis: kitten aait kat

Bericht door pearlsofpassion »

Volgens mij is het gewoon een voorzichtige uitdaging van de kleine om te spelen.
Een vraag om terug te tikken en tikkertje te spelen of elkaar te proberen raken.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Lilly-woody
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2012 16:25

Re: Betekennis: kitten aait kat

Bericht door Lilly-woody »

Zou kunnen, maar, de kitten aaide heel zacht, ze raakte hem bijna niet :grin:
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Betekennis: kitten aait kat

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, juist daarom dat ik aan spelen denk.
Heel voorzichtig uitdagen en proberen de ander zijn vertrouwen te winnen ipv hem weg te jagen.
Heb het wel meer gezien bij katten in het asiel die elkaar leren kennen.

Eens ze elkaar goed kennen en en elkaar vertrouwen, vliegen ze er meteen op in of geven een ferme mep, eventueel gevolgd door hard wegrennen. :lol:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie