Vermiste poes terug & (nieuwe) kater laten wennen.

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stephanieg
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 apr 2011 09:47
Locatie: tholen
Contacteer:

Vermiste poes terug & (nieuwe) kater laten wennen.

Bericht door Stephanieg »

Beste forumlezers,

Vanavond hebben wij onze poes Chloè die 10 maanden vermist was zo'n 75 a 100 km verderop wezen ophalen. Natuurlijk ben ik dolgelukkig dat we haar weer terug hebben, maar onze huidige kater Sven die we hebben gekregen nadat Chloè weg was, vind het heel moeilijk.

Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken? is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Het voelt zo dubbel allemaal, ik ben blij dat ze terug is maar vind het ook heel sneu voor Sven omdat hij zich nu niet fijn vindt in zijn territorium.

Groetjes Stephanie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Vermiste poes terug & (nieuwe) kater laten wennen.

Bericht door Adriana »

als je het forumoverzicht doorsnuffelt, dan zie je dat er heel erg veel over introductie is geschreven. en als je je daar goed inleest, dan heb je alle tips+trucs en goede raad voor de herintroductie op een rijtje.
gaan julie voor een check nog wel lang de dierenarts?
en neem aan dat je haar nu wel laat chippen.. net zoals je kater..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Stephanieg
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 apr 2011 09:47
Locatie: tholen
Contacteer:

Re: Vermiste poes terug & (nieuwe) kater laten wennen.

Bericht door Stephanieg »

even voor de duidelijkheid Chloè is gechipt, ondanks de chip zijn we haar 10 maanden kwijt geweest.
Ik ga vanmiddag langs de dierenarts voor een check, ze ziet er gezond uit, ze is goed verzorgd door de mensen waar we haar hebben opgehaald. ze heeft wel vlooitjes en ze wordt vanmiddag opnieuw geent.

ik kijk even voor herintroductie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Vermiste poes terug & (nieuwe) kater laten wennen.

Bericht door Adriana »

kijk dan ook even bij feliway verdampers, missch kalmeert dat de sfeer wat..
overigens, fijn dat ze zo goed is opgevangen.. en die mensen hebben natuurlijk helemaal niet aan een chip gedacht.. en kwamen er missch bij de dierenarts achter dat mevroi ergens anders hoorde... en geweldig dat ze haar hebben afgestaan, dat gaat soms ook heel anders..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Stephanieg
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 apr 2011 09:47
Locatie: tholen
Contacteer:

Re: Vermiste poes terug & (nieuwe) kater laten wennen.

Bericht door Stephanieg »

Ik ga zo inderdaad maar eens kijken voor zo'n feliway verdamper.
Chloè doet net of ze thuis is , is ze natuurlijk ook maar het is ook Sven z'n huis maar doordat we hem later hebben genomen kennen ze elkaar niet en zitten ze toch in elkaars territorium vandaar dat ik het best moeilijk vindt.

Ik hb inderdaad geluk dat ze haar hebben afgestaan maargoed, het was een ouder echtpaar van 80 ( wel nog heel fit enzo gelukkig) maar omdat ze een bandje omhad dachten ze dat ze van iemand in de buurt zou zijn, en ze bleef maar terugkomen naar hun huis om eten te halen.
Daarom neem ik het ze ook niet kwalijk dat ze niet eerder naar de dierenarts zijn gegaan om te checken op de chip.

wij wonen aan een parkeerterrein en waarschijnlijk is ze bij iemand in de auto gesprongen die er onderweg achter is gekomen en haar zomaar ergens de auto uit heeft gezet.. anders zou ik geen idee hebben hoe ze daar terecht zou komen.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Vermiste poes terug & (nieuwe) kater laten wennen.

Bericht door Chiquita98 »

Je staat er versteld van hoe ver katten weg kunnen lopen hoor. Maar wat fijn dat ze weer thuis is!! Was ze misschien krols toen ze wegliep?? Of is ze geholpen? Zo niet zou ik haar wel laten helpen en de kater ook.

Geloof me de katten hebben nu gewoon de tijd nodig om aan elkaar te wennen. Voor ons als baasje is het altijd even iets minder leuk als je 2 katten wilt introduceren. Maar met veel geduld en liefde moet het goed komen hoor. Laat de katten het op hun manier doen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie