Poes vindt nieuwsgierige buurkat maar niks

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Koosje_V
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2012 17:51

Poes vindt nieuwsgierige buurkat maar niks

Bericht door Koosje_V »

Sinds een paar maanden is er een nieuw klein katje in het blok (ik geloof ook een poesje, zie geen balletjes hangen) die heel nieuwsgierig is naar mijn poes. Ze komt via het dak op mijn balkon en als de deur openstaat komt ze ook onverschroomd binnenkijken. Als ze Koosje in haar vizier krijgt wil ze het liefst op haar af rennen, maar Koos houdt haar met blazen en grommen op afstand. De interesse is niet wederzijds lijkt het. Nu ben ik iedere keer genoodzaakt om mijn poes te beschermen en de deur te sluiten, want ik hoor immers bij haar. Het andere beestje is alleen ook erg schattig en lief en ik zou graag zien dat ze vrienden worden. Ik doe soms even de tussendeur dicht en haal 'de indringer' op het balkon even aan, om vervolgens Koos aan mijn handen te laten ruiken (geurherkenning). Dit gaat al een tijd zo en er komt geen verbetering in de situatie. Volgens mij is het andere poesje alleen uit op spel..? Kan het mishebben natuurlijk.
Als iemand een gouden tip heeft hoe ik het beste kan handelen, dan hoor ik het graag!
Groet,
Nynke
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes vindt nieuwsgierige buurkat maar niks

Bericht door Adriana »

koosje is hoe oud en alleen opgegroeid (solokitten..?)
als het antwoord ja is dan kun je het doorgaans schudden..

dat is één van de risico's van solokittens, die zijn heel erg op hun baas gericht (want geen kattenkittenmaatjes) en dulden doorgaans geen andere tijgers in hun omgeving,
ook al niet omdat ze geen kattengezelschap gewend zijn..
helaas kan ik geen andere en zeker geen gouden tip bedenken..
en welkom op het forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Koosje_V
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2012 17:51

Re: Poes vindt nieuwsgierige buurkat maar niks

Bericht door Koosje_V »

Tja, ik heb haar vanaf anderhlaf jaar maar ik geloof dat ze bij haar vorige baasje ook enigkitten was inderdaad. Dus dan zal het wel niks worden. Wel vervelend dat ze door dat concurrentje niet meer naar buiten durft!
Ze was al nooit echt veel buiten maar nu weerhoudt een eventuele confrontatie haar helemaal van wat avontuur.

Bedankt voor je reactie!
Groeten,
Nynke
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Poes vindt nieuwsgierige buurkat maar niks

Bericht door pearlsofpassion »

Nee, dat wordt inderdaad niks.
Ik zou maar stoppen met de kleine kat aan te halen.
Zo komt ze alleen maar meer op je balkon en schiet Koos nog meer in de stress.
Kleine katje zal ergens anders een vriendje moeten zoeken. Hopelijk vind ze dat ook, anders is ze over een aantal jaar net als Koos...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie