kittens grommen en blazen naar elkaar.

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
patriesjeb
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2012 12:45

kittens grommen en blazen naar elkaar.

Bericht door patriesjeb »

Hallo,

Ik heb sinds een weekje een kitten van 5 maanden bij mijn eerst kitten van 4 maanden.
Het leek mij wel leuk een speelmaatje zodat ze niet alleen hoeft te zitten als mijn man en ik weg moeten.
nu sinds een paar dagen geprobeerd bij elkaar te zetten door middel van de deuren los te doen.
Dan komen ze naar beneden en grommen en blazen heel erg naar elkaar.
Af en toe deeld er 1 een klap uit naar de andere.
Maar er word niet gebeten.
ik probeer ze af te leiden met speelgoed dit gaat een poosje goed maar daarna begint het weer en rennen ze blazend en grommend achter elkaar aan.
De jongste lijkt een beetje bang te zijn.

Wie heeft er goeie raad voor mij.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kittens grommen en blazen naar elkaar.

Bericht door Adriana »

we hebben tig topics over acceptatie, ook bij kittens.
en introductiemethodes, ook bij kittens.
en middelen zoals beetje valeriaan op een wattenschijfje en dat door de lucht wapperen..
en de factor geduld, na een dagje is er nog niks aan de hand.
en tips zoals met dezelfde borstel borstelen zodat ze snel elkaars luchtje overnemen..

;-) kortom lees je breed in en welkom op het forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
xdenise
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jul 2012 10:43

Re: kittens grommen en blazen naar elkaar.

Bericht door xdenise »

je kittens moeten nog hun rangorde bepalen. je eerste kitten was natuurlijk altijd 'de baas' en met een nieuwkomer erbij is dit allemaal even wennen wie de dominante is.

geef het gerust wat tijd. (en vergis je niet in stoeien en vechten. mijn kittens gaan soms ook hard tekeer, maar zodra de een begint te piepen omdat de ander te ver gaat, is het meteen voorbij)

liefs!
Meow is like aloha - it can mean anything ~
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kittens grommen en blazen naar elkaar.

Bericht door Chiquita98 »

Als het bij grommen en blazen blijft: lekker laten gaan. Ze zijn elkaar aan het aftasten. Het is voor ons als baasje altijd wat vervelend, maar zolang er geen flinke vechtpartijen zijn met flinke wonden dan is er niets aan de hand. Behalve dat ze normaal gedrag vertonen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kittens grommen en blazen naar elkaar.

Bericht door pearlsofpassion »

Bij kittens is het helemaal niet nodig om hen op te gaan splitsen in aparte kamers. Zoals je zelf kan zien, maak je het daar alleen maar ingewikkeld mee.
Gewoon bij elkaar laten.
En probeer positieve zaken aan het samenzijn te linken. Probeer te spelen met hen, samen eten te geven, dat soort zaken.
En probeer je eerste kitten duidelijk te maken dat jij wil dat de tweede kitten er is. Dat het ok is, en geen indringer.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
patriesjeb
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2012 12:45

Re: kittens grommen en blazen naar elkaar.

Bericht door patriesjeb »

De nieuwe blijft grommen maar ze rennen wel de hele tijd achter elkaar aan.
Maar ze blijven grommen soms word er nog een mep uitgedeeld.
de jongste probeert steeds bovenop de nieuwe te springen waardoor de nieuwe begint te blazen en meppen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kittens grommen en blazen naar elkaar.

Bericht door pearlsofpassion »

Tja, 5 maanden is al niet zo erg jong meer.
Het kan wel een weekje bij elkaar duren voor het in orde is. En hoe meer je ze scheidt, hoe lastiger het wordt. Dus als er geen wonden zijn, zou ik ze bij elkaar laten.
Grommen en blazen is heel normaal.
Als ze beiden opgegroeid zijn onder andere katten, moeten ze beide nog leren elkaar te begrijpen en hun grenzen te leren kennen. Het vertrouwen naar elkaar moet ook nog komen.
Maar geef het eerst wat tijd.

Hoe zijn de geslachten trouwens? 5 maanden is een vrouwtje?
Zou kunnen dat het niet goed komt hoor, als ze echt geen andere katten om zich heen wil. Sommige poezen worden zo geboren, maar dat is wel vrij zeldzaam.
Maar het zou in principe kunnen.
Je eerst katje wil duidelijk wel een vriendje, dus moest het met deze niet lukken, zou ik het katje van 5 maanden herplaatsen of terugbrengen naar het asiel en erbij vermelden dat ze alleen geplaatst moet worden. En dan zou ik er wel opnieuw een vriendje bij halen voor je eigen katje.
Als je het nieuwe katje in een reismandje binnen brengt, hen even laat snuffelen en het dan open zet, krijg je doorgaans weinig problemen. Hoogstens een weekje wat blazen en grommen, dat is wel normaal.
Maar niet beginnen scheiden en zo, dat maakt het enkel ingewikkeld voor hen.

Maar geef dus eerst deze twee nog wat tijd. Misschien komt het toch nog vanzelf goed.
Zeker niet kwaad maken tegen 1 van beide, dat maakt het erger.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
patriesjeb
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2012 12:45

Re: kittens grommen en blazen naar elkaar.

Bericht door patriesjeb »

Nou ze slapen heerlijk tegen elkaar aan tegenwoordig Hihi happy me
Gebruikersavatar
xdenise
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jul 2012 10:43

Re: kittens grommen en blazen naar elkaar.

Bericht door xdenise »

Woohoo!! Wat fijn!! :pdtura1:
Meow is like aloha - it can mean anything ~
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kittens grommen en blazen naar elkaar.

Bericht door pearlsofpassion »

Ah kijk, is het toch helemaal goed gekomen. :grin:
Ben blij voor je.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie