gewonde kater in tuin is niet naar de zin van mijn 3katten!

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Figarootje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2012 14:21

gewonde kater in tuin is niet naar de zin van mijn 3katten!

Bericht door Figarootje »

Sinds enkele weken zit hier een lieve kater. waarschijnlijk achtergelaten door mensen. de 1ste week sleepte hij zijn pootje achteraan maar nu 3weken verder gaat het al wat beter. Het enige probleem is dat mijn katten hem steeds aanvallen.
Graag zou ik hem in de winter ook willen binnen nemen. maar vrees dat mijn katten dat niet zullen toelaten :???:
Weet iemand raad?
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: gewonde kater in tuin is niet naar de zin van mijn 3katt

Bericht door kansarmedieren »

De dierenambulance bellen en hem laten ophalen zodat hij naar het dierenasiel kan. misschien niet achter gelaten maar verdwaald en zitten zijn baasjes met smart te wachten dat de kater terug komt.
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: gewonde kater in tuin is niet naar de zin van mijn 3katt

Bericht door Robijn »

Ik ben benieuwd of de dierenambulance hier voor komt?
Hou je ons op de hoogte, @Figarootje?
(heb zelf wel eens voor een kater gebeld die ik wel heel vaak zag, en een slechte huidconditie had (kale plekken); maar hier kwam de dierenambulance niet voor; omdat ze alleen spoedgevallen komen ophalen, en dit was geen spoedgeval volgens hen.....). Later kwam ik er achter dat deze kat wel een eigenaar had, maar niet zo veel aandacht aan het beestje schonk, helaas... Ik zie hem nu nog wel eens; en hij ziet er nu een stuk beter uit, gelukkig).
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: gewonde kater in tuin is niet naar de zin van mijn 3katt

Bericht door kansarmedieren »

Tja maar als je niet belt weet je het niet en in het hoogseizoen zit het asiel vaak vol en komen ze inderdaad alleen voor noodgevallen maar ze kunnen in ieder geval eens kijken of de kat een chip heeft. Maar ik lees hier dat de kat gewond is dus als je dat meld. En ik zou in ieder geval de kat aanmelden bij amivedi .
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: gewonde kater in tuin is niet naar de zin van mijn 3katt

Bericht door mittenslief »

als je het arme beestje wil houden zal ik hem maar eerst laten onderzoeken door de dierenarts, hoe kan je hem nu zo lang met een zeer pootje laten lopen, en de dierenambulance komt echt wel voor een gewonde kat hoor, ze nemen inderdaad alleen noodgevallen op
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Figarootje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2012 14:21

Re: gewonde kater in tuin is niet naar de zin van mijn 3katt

Bericht door Figarootje »

Ik heb gebeld naar de dierenambulance en die zeggen dat de asielen overvol zitten. ik zou dus ook niet willen dat ze die kat daar doodspuiten! Ik zit hier aan een bos waar regelmatig in de vakantieperiodes katten worden achtergelaten (mijn schoonmoeder heeft er zo al 4) Die poot is ondertussen zo goed als genezen. Hij probeert binnen te komen, maar als 1van mijn(de oudste)katten dat ziet, is het weer rel.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: gewonde kater in tuin is niet naar de zin van mijn 3katt

Bericht door Chiquita98 »

Toch raar dat de dierenambulance dat zegt want in ons asiel heeft het nog nooit vol gezeten met katten. Dus die communicatie onderling kan volgens mij veel beter!!
Misschien moet je het maar gewoon proberen om de kat binnen te laten. Hij laat zich blijkbaar niet weg jagen door je eigen katten dus misschien valt dat "aanvallen" wel mee. Ja tuurlijk zullen ze proberen hem tegen te houden. Het is hun territorium. Anders hem gewoon zelf mee naar binnen nemen en hem daar even houden zodat de katten langzaam aan elkaar kunnen wennen. Kijk anders even bij de introductiepagina's.
Ik zou de kat wel eerst laten onderzoeken door een da voordat je hem mee naar binnen neemt. Je weet nooit wat zo'n kat bij zich draagt.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: gewonde kater in tuin is niet naar de zin van mijn 3katt

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou hem in een aparte kamer houden als je hem zou willen introduceren.
Eerst even laten wennen aan binnen zijn, zodat hij ook wat rustiger wordt.
Een introductie komt altijd van twee kanten, en mensen durven de kant van de nieuweling al eens vergeten. Maar als die in de stress schiet mogen jouw eigen katten dan nog rustig blijven,dan vraagt hij gewoon om reactie. Dus die moet ook eerst rust vinden. En genezen natuurlijk. Een zieke volwassen kat kan je niet introduceren in een groep.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie