Twee kittens uit hezelfde nest, altijd succes?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Twee kittens uit hezelfde nest, altijd succes?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou hem dan bij terug naar huis brengen eerst aan het huis laten wennen, daarna pas aan het poesje.
Geen twee zaken met een keer, maar apart, zodat het minder kans heeft om weer fout te lopen.
Het probleem is wel dat tussen 9 en 14 weken een cruciale periode is voor sociale ontwikkeling en de periode waarin ze het eenvoudigst dit leren. Maar als het duurt tot na 14 weken voor hij voldoende gewend is in jouw huis om aan het poesje te kunnen gaan wennen, dan is dat maar zo.
Er zijn ook genoeg kittens die op die leeftijd pas een vriendje krijgen, en dat lukt meestal ook prima. ;-)
Als hij maar rustig is, zou het op een weekje dan wel goed moeten komen. Ik denk echt dat hij nu zijn angst voor zijn omgeving op haar projecteerd en daarom zo reageert.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Jill1003
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:14

Re: Twee kittens uit hezelfde nest, altijd succes?

Bericht door Jill1003 »

Mijn ouders hebben het katertje vanochtend om 11 uur opgehaald. Mijn moeder belde net.
Hij had even onder de kast gezeten, maar lag nu lekker te spinnen bij mijn vader op schoot. Hij laat zich aanhalen, is speels en zoekt veel aandacht. Dus hij heeft het daar helemaal naar zijn zin!
Mijn ouders zouden hem eventueel ook wel willen houden, misschien is dat maar wel het beste!
Plaats reactie