2 katers bij elkaar zetten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
isaisa7
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2012 18:53

2 katers bij elkaar zetten

Bericht door isaisa7 »

Hallo ,
in onze buurt zit er een straatkat van 4 jaar oud ( denk ik )
het is een superlieve kater , maar zeer mager .
We zouden de kat graag een beter leven geven en hem bij ons laten intrekken .
Het probleem is dat wij al met een lieve maar eigenwijze kater van 13 jaar zitten.
We weten niet hoe hij zou reageren ,moesten we hem met de andere kat samenbrengen .
Hebben jullie een idee wat het beste zou zijn voor allebei de katers .
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: 2 katers bij elkaar zetten

Bericht door Catfish »

Wat fijn dat jullie hem een fijn thuis wilen bieden. Ga in dat geval wel even na of hij niet gechipt is. Dit kun je bij de dierenarts, door de dierenambulance of asiel laten checken. Maar een checkup bij de dierenarts lijkt me zowiezo een strak plan, ook met het oog op besmettelijk ziektes onderzoek en bloedtest).

Is je eigen kater andere katten gewend? Zo ja, zal dat al een heel verschil maken.
Mijn idee is gewoon proberen. Ik ben geen voorstander van de één in een bench. Maar dat is persoonlijk. Maar bij een zwefkat lijkt me dit al helemaal geen goed idee. Of je hem binnen kunt houden (als je dat al wilt) lijkt me moeilijk, maar soms kan het wel. Ik heb hier ook een ex zwerver als binnenkat, al is hij een stuk jonger.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: 2 katers bij elkaar zetten

Bericht door Adriana »

je weet het nooit bij het matchen van katers maar dat geeft doorgaans minder problemen dan wanneer er een poes bij betrokken is.
ja, zeker weten: algemeen bloedonderzoek en check bij je dierenarts. die kan dan gelijk wat aansterkvoer bv Hills a/d oid leveren want dat lijkt me ook nodig.
jullie eigen kater moet hem toch al lang hebben geroken? anders zou je kunnen proberen zwerver te aaien en knuffelen en dan jullie eigen tiepje en aan de reactie van jullie 'eigenwijs' zal veel af te lezen zijn. nieuwsgierig of beetje blazen. of totaal ongeinteresseerd..
missch kun je bv de logeerkamer voor zwerver inrichten zodat hij begint met een beperkte ruimte en dan zien wat gebeurt..
?denk je dat zwerver in een huis te houden is.. en missch hunkert hij wel naar een lekker warm en zacht mandje..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
isaisa7
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2012 18:53

Re: 2 katers bij elkaar zetten

Bericht door isaisa7 »

Catfish schreef:Wat fijn dat jullie hem een fijn thuis wilen bieden. Ga in dat geval wel even na of hij niet gechipt is. Dit kun je bij de dierenarts, door de dierenambulance of asiel laten checken. Maar een checkup bij de dierenarts lijkt me zowiezo een strak plan, ook met het oog op besmettelijk ziektes onderzoek en bloedtest).

Is je eigen kater andere katten gewend? Zo ja, zal dat al een heel verschil maken.
Mijn idee is gewoon proberen. Ik ben geen voorstander van de één in een bench. Maar dat is persoonlijk. Maar bij een zwefkat lijkt me dit al helemaal geen goed idee. Of je hem binnen kunt houden (als je dat al wilt) lijkt me moeilijk, maar soms kan het wel. Ik heb hier ook een ex zwerver als binnenkat, al is hij een stuk jonger.
De zwerver is zeer vriendelijk , niet gechipt en door ons alle vacins gekregen . je kan hem gemakkelijk aaien en lichtjes opheffen . En we gaan hem een fijne thuis geven in ons tuinhuis hij heeft daar korrels,water, lekker nest , en kan buiten wanneer hij zelf wilt door het kattenluik dat mijn man gaat installeren .Onze andere kater moet er maar aan wennen . we zullen ze alle twee evenveel aandacht geven . en ze hebben alle 2 hun eigen teretorium . de Zwerver ==> tuinhuis , Onze Moestie ==> ons huis .
Bedankt voor de info .
Pootjes van Moestie en Phoe , neusje van flor het konijn , kusjes van mij
Plaats reactie