Otje & Noppes

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
AnOtNop
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2012 19:49

Otje & Noppes

Bericht door AnOtNop »

Hee,

Ik ben Anne en heb twee leuke gecastreerde buitenkaters, Otje is 8 jaar en Noppes 2 jaar.
Nu kunnen ze sinds het begin niet echt goed met elkaar opschieten, dit vind ik echt heel jammer. Ik had namelijk het ideale beeld in mijn hoofd dat mijn kat eindelijk een vriendje zou krijgen.
Otje is degene die gemeen naar de ander is. Noppes hoeft maar ergens te zitten en Otje loopt er rustig langs en geeft hem uit het niets een paar klappen met zijn poot, bijten doet hij gelukkig bijna niet. Ik vind het gewoon absoluut niet leuk voor Noppes. Otje hoeft absoluut niet bij Noppes in de buurt te zitten en al helemaal niet bij elkaar te liggen of met elkaar te spelen... Het rare vind ik ook dat Otje er gewoon niet mee ophoud, Noppes geeft zich altijd over, vecht nooit terug dan heeft Otje toch allang bereikt dat hij de baas is? Ik wil zo graag dat ze gewoon lief tegen elkaar doen, samen spelen jullie begrijpen me denk wel.

Ik hoop dat jullie heel veel tips voor me hebben, tips waar ik mee aan het werk kan om ze vriendjes van elkaar te maken. Ik hoop dat het nog steeds kan (of is het niet meer mogelijk?).

Groetjes Anne en kopjes van Otje & Noppes
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Otje & Noppes

Bericht door Robijn »

Hoe lang zijn Otje en Noppes al bij elkaar?
Als ze al lang bij elkaar zijn, ben ik bang dat het nooit echte dikke maten zullen worden. Net als bij mensen, soms klikt het; soms klikt het niet.. Misschien is Otje wel een beetje jaloers op Noppes en ziet ie hem als een concurrent (?). Tips om Otje liever te laten doen naar Noppes toe heb ik niet, maar andere mensen misschien wel, hoop ik.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Otje & Noppes

Bericht door nellebel »

otje is dus al 8 jaar, hoe lang is hij alleen geweest. als een kat al jaren alleen is, is het vaak alstig er 1 bij te zetten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
AnOtNop
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2012 19:49

Re: Otje & Noppes

Bericht door AnOtNop »

Noppes was een kitten toen hij bij ons kwam dus al 2 jaar.. Otje is altijd alleen geweest bij ons maar was wel dik bevriend met de kat van de buren. Hij ging daar naar binnen en ze kwamen ook samen bij ons binnen, samen liggen enzo. Maar jammer genoeg is zijn grote vriend 4 jaar terug aangereden...
Jammer dat er niets aan te doen is, dan moet ik het maar accepteren.
Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Otje & Noppes

Bericht door Dinky »

Tja ook niet alle mensen passen even goed bij elkaar ;)
En zolang ze elkaar niet verwonden hoef je geen keuze te maken tussen beide.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Otje & Noppes

Bericht door pearlsofpassion »

Het gaat niet om baas zijn.
Otje wil Noppes gewoon niet in zijn buurt. Hij accepteert hem niet.
Als het al zo lang is, zie ik ook niet echt een aangename oplossing voor beide katten. Als Noppes er pas was geweest kan je nog wel wat doen, maar nu zijn ze het al gewend zo.
Ik zou het maar zo laten.
Als je er al wat aan kan helpen is, het zorgen dat Noppes altijd een vriendje heeft om me te spelen. Niet de hele tijd door, dat bedoel ik niet. Maar wel dat je zorgt dat er als zijn vriendje zou verdwijnen, er een ander komt of is. Anders is de kans aanwezig dat Noppes gezelschap zoekt en daarbij Otje gaat lastig vallen. Dan kan het escaleren.
Zolang Noppes zijn gezelschap elders kan vinden, zal het zo wel blijven.

Oh, en niet inmengen tussen beide katten. Dat maakt het enkel erger.
Het is beter als je hen gewoon zelf laat uitzoeken. Otje raakt gefrusteerd als jij hem erop zou aanspreken en als Noppes respect ontwikkeld voor Otje en hem de ruimte laat, is dat enkel maar goed voor de rust. Je kan het zielig vinden voor Noppes, maar probeer dat niet te doen, het is een natuurlijk iets. Hij zal zelf ook het meeste rust vinden in een duidelijke situatie.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie