Moeder poes accepteert haar zoon niet help!!

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
kmartens
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mei 2012 21:53

Re: Moeder poes accepteert haar zoon niet help!!

Bericht door kmartens »

Hallo annet

Als je het zo bekijkt dat Dibbes nu in de puberteit zit kan ik me het voorstellen. Dus kijk het dan nog n half jaar aan, muis met laser licht heb ik ook maar Luna kijkt daar niet naar om, helemaal naar niks trouwens spelen doet ze amper...
Dibbes wel trouwens...

Maar goed ik kijk wel even bedankt!!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Moeder poes accepteert haar zoon niet help!!

Bericht door pearlsofpassion »

Kwamen ze tot voor kort dan wel overeen?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cerna

Re: Moeder poes accepteert haar zoon niet help!!

Bericht door Cerna »

kmartens schreef:......... muis met laser licht heb ik ook maar Luna kijkt daar niet naar om, helemaal naar niks trouwens spelen doet ze amper...
Toch is dat vreemd: een kat van 2 die niet wil spelen en dat heeft ze sinds de kittens? Ik zou eens contact opnemen met een gedragstherapeut want iets in dat koppie klopt niet. Ze lijkt wel depressief. Wil niet meer knuffelen, niet meer spelen. Ik heb er geen goed gevoel bij en ik denk dus dat het probleem op dit moment niet Dibbes is (die gedraagt zich als een normale eenjarige kat), maar Luna. Ze moet weer vrolijk worden. Hoe is haar gedrag verder?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Moeder poes accepteert haar zoon niet help!!

Bericht door pearlsofpassion »

Komt wel meer voor bij katten die volledig alleen opgroeien.
Speelgoed speelt niet terug en dan verliezen ze interesse. Ze worden dan vaak erg lui. Theemutsen noemen we dat op het forum.

Het kan met veel inzet en geduld nog terug beteren, maar dat lukt niet altijd. De kat moet het ook zelf willen.
Mijn Kleintje was als kitten ook een kat die zich buiten en met haar broertje bezig hield om te spelen. Wij waren er enkel voor te knuffelen en te verzorgen. We hadden thuis geen kattenhengels of dergelijke en het gevolg is dat ze nu ook niet met mij wil spelen, ookal probeer ik het al jaren. Als ik eraan vasthang, interesseert haar niets. Nochtans speelt ze wel graag op zichzelf met een rail, muis of kickeroo.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Moeder poes accepteert haar zoon niet help!!

Bericht door MarjanR »

Het is wel interessant om te weten of Luna voor haar nestje wel speelde.
Want dan zou het wel aan Dibbes kunnen liggen (helaas).

Verder ben ik het eens met Valerie, katten die alleen opgroeien missen het speel-gebeuren.

Sara is bijna 2 en speelt VEEEEEEEEEEEEL.
Alleen (want Teun had niet altijd zin om met m'n hysterische poezel te spelen, Moos al helemaal niet), maar ook heel vaak alleen.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
kmartens
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mei 2012 21:53

Re: Moeder poes accepteert haar zoon niet help!!

Bericht door kmartens »

Toch is dat vreemd: een kat van 2 die niet wil spelen en dat heeft ze sinds de kittens? Ik zou eens contact opnemen met een gedragstherapeut want iets in dat koppie klopt niet. Ze lijkt wel depressief. Wil niet meer knuffelen, niet meer spelen. Ik heb er geen goed gevoel bij en ik denk dus dat het probleem op dit moment niet Dibbes is (die gedraagt zich als een normale eenjarige kat), maar Luna. Ze moet weer vrolijk worden. Hoe is haar gedrag verder?[/quote]


Ze is gewoon niet speels, Dibbes ook
Niet echt meer omdat hij geen maatje heeft, alleen als ik mee doe...
kmartens
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mei 2012 21:53

Re: Moeder poes accepteert haar zoon niet help!!

Bericht door kmartens »

Ik vind het gewoon jammer en vreemd dat Luna nie speelt en aanhalerig is, ze was nooit echt n super knuffel poes maar toch, ik vind gewoon de keus moeilijk wil dat Luna zich fijn voelt maar Dibbes niet weg doen, dus of therapie of nog n katje erbij maar dan zal ze misschien helemaal buiten spel gezet worden door twee katten...
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Moeder poes accepteert haar zoon niet help!!

Bericht door Chiquita98 »

Ik had hier ook een oudere poes en een kitten. Het kitten liet de oudere poes niet met rust. Ik heb er toen een kitten bij gehaald en de oudere poes werd meer met rust gelaten. Die zat lekker relaxed toe te kijken hoe die 2 jonkies aan het ravotten waren. Tuurlijk daagden ze haar ook nog wel eens uit. Je kan een kat nu eenmaal niet leren om de ander met rust te laten, maar het werd wel veel minder.
Even een checkup bij de dierenarts kan nooit geen kwaad
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
kmartens
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mei 2012 21:53

Re: Moeder poes accepteert haar zoon niet help!!

Bericht door kmartens »

Ik heb de dierenarts al gebeld die kwam met therapie maar ik vind dat wat overdreven want haar gedrag to mij is normaal en ze sloopt niks.. Maar ik ga inderdaad nadenken om nog een katje te nemen

Bedankt allemaal voor de reacties!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Moeder poes accepteert haar zoon niet help!!

Bericht door Chiquita98 »

Maar ik bedoel niet bellen.....even langsgaan voor een gezondheids checkup. Dan weet je zeker dat iets lichamelijks uitgesloten kan worden.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Moeder poes accepteert haar zoon niet help!!

Bericht door castratenkoor »

Ik heb katten in de leeftijd van 2 jaar tot 14 jaar. En die spelen allemaal.

Ik vrees dat het bij de desbetreffende poes een combi is van alleen opgroeien en een nest gehad hebben.
Wellicht is ze ook nog aan de pil geweest? De manier van opgroeien zal haar parten spelen.
Helaas zal er weinig aan te doen zijn. Spelen zit er gewoon helaas niet meer in.

Blijf het af en toe proberen, met een stok met pluim haar te stimuleren.

Een medische check-up zou bij twijfel een optie kunnen zijn.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Moeder poes accepteert haar zoon niet help!!

Bericht door Sifra »

Ik vind het wel een verschil of je het hebt over spelen/stoeien met elkaar of spelen met speelgoed. Het is duidelijk dat Luna het eerste niet wil.
Maar als het gaat om het niet willen spelen met speelgoed zou ik twee dingen willen weten:
1 Is Dibbes erbij als je met Luna probeert te spelen? Bij mij wilde moederpoes wèl spelen met speelgoed als zoonlief er niet bij was, maar als hij binnenkwam en mee ging doen, stopte ze met spelen.
2 Klopt het dat Luna ook buiten komt? Buitenkatten beleven buiten allerlei interessante dingen. Ze hebben volgens mij dan ook minder behoefte aan spelen dan binnenkatten, terwijl spelen voor binnenkatten meer een levensbehoefte is.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
kmartens
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mei 2012 21:53

Re: Moeder poes accepteert haar zoon niet help!!

Bericht door kmartens »

Hoi housecat
Luna speelt niet met speelgoed, althans weinig.. Ze komt inderdaad buiten
En Dibbes ook maar die wel... Medisch denk Ik niet dat er iets mIs is.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Moeder poes accepteert haar zoon niet help!!

Bericht door Chiquita98 »

In je eerste bericht staat dat je voor een enorm dilemma staat. Maar ik krijg het idee dat het probleem wel mee valt. Zeker als beide katten ook buiten komen. Het kan ook heel goed zijn dat er buiten wat gebeurd is met Luna. Denken dat er medisch niks aan de hand is kan hoor, maarja bij katten zijn we bijna altijd te laat omdat ze zo goed zijn in het verborgen houden van eventuele ziektes of wat dan ook. Das een keuze die jij zelf moet maken. Ik persoonlijk zou het willen uitsluiten.
Mijn Gizmo blaast ook regelmatig naar de kleine balou. Die is gewoon nog wat wild in het spelen en gizmo weet daar geen raad mee. Maar gizmo ravot wel weer heel veel met Caya.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
melina1986
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jan 2020 23:21

Re: Moeder poes accepteert haar zoon niet help!!

Bericht door melina1986 »

mijn moederpoes dunya heeft 16 april 2021 netstje kittens gehad en ze nu ook al gesteriliseerd wand haar bevalling was erg zwaar en 2 dochters gehad 1 is dood gegaan helaas en katertje 1 zoon Moeder poes accepteert haar zoon niet zelfden probleem maar dunya zoek simba wel steets op en geef hem wel likjes en ruik ze aan hem staat ze weet dat we haar zoon gehouden hebt en simba is nu 5 maanden
en ik doe moeder en zoon echt niet weg daar krijg je enorm spijt van maar je kan wel een maatje kopen voor jou kat
groetjes dunya :grin: en haar zoon simba ;-)
Plaats reactie